6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Doe het zelf; uitlezen en resetten ECU, vering, ABS etc dl.2
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 04 augustus 2009 12:30 AM
  [ # 76 ]
XMarc schreef:

Hallo allen!

Ik ben sinds kort ook een trotse eigenaar van een Toverdoos van Malle Pietje, en hij vroeg me hier mijn bevindingen te beschrijven. Dat doe ik graag, want het ging nog niet perfect.

Kastje aangesloten op de VC van mijn XM2.0i, januari 1996, V16. De volgende codes kwamen tevoorschijn: 23, 24, 31, 32. Gereset, maar 32 blijft terugkomen. Na resetten en contact opnieuw aan, brandt het veringlampje in het dashboard, maar opnieuw contact uit, wil het veringlampje niet meer branden. Procedure herhaald, lampje brandt, starten en heerlijk rijden. Maar contact uit en zweven ook weg. De reset werkt dus maar eenmalig… Wat nu te doen met code 32? Very Happy

Behalve code 32 is de rest van de foutmeldingen er dus uit! Hulde!

Het motormanagement wilde niet uitgelezen worden, pin C3. Iemand een idee waarom? Ik heb er al veel dingen over gelezen maar kom er niet uit. 

Ik ben benieuwd,

XMarc

Code 32 betekent dat de electroklep achter van de hydractief een storing geeft. Waarschijnlijk stuk. Dan kan je resetten wat je wil, maar de storing blijft terugkomen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 17 augustus 2009 09:39 AM
  [ # 77 ]
MaartenH schreef:

Weet iemand toevallig hoeveel stroom de hydractive kleppen trekken? (ivm diode keuze)

Hallo MaartenH,

Ik zag dat je nog geen antwoord hebt gekregen, dus daarom het volgende.
Hoeveel stroom ze precies trekken weet ik niet maar ik weet wel dat ze met 4-6 volt aangestuurd worden. Inwendige weerstand is 3-5 Ohm.
Niet testen met 12 volt..!!! Dan branden ze door en moet je nieuwe kopen.
Ik heb zelf nieuwe diodes ingesoldeerd, in de kabel vlak bij de ECU.
Veert weer als een tapijtje.

Groet,
Lody J.

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
bertleen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-07-2009

Gepost: 17 augustus 2009 11:27 AM
  [ # 78 ]

Hallo Lody,

je schreef: Ik heb zelf nieuwe diodes ingesoldeerd, in de kabel vlak bij de ECU. Veert weer als een tapijtje

dat lijkt me olok wel wat, heb je een tip waar deze diodes te kopen? En dan bedoel ik online en welke waardes?

ik woon in een dorpje van 1600 inwoners en helaas geen electronicaboer in de buurt.

Ik had begrepen dat je ze alleen op de print van je VC kon plaatsen, maar op de draden er naar toe is wel zo prettig. Heb je wat meer info voor mij? soort Complete Idiotes Guide To Add Diodes To Your XM ?

m vr gr

Bert

XM Gris CREPUSCULE
Mercedes 1969 250
Xantia Activa aut 2.0 1998
zitmaaier Briggs & Stratton 125 CC 5 versn.
midibike Harley - midibike cross

Profiel  
 
bertleen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-07-2009

Gepost: 17 augustus 2009 11:40 AM
  [ # 79 ]

Even een tip voor wat ie waard is: Na ontvangst van MP’s kastje heb ik de VC herhaaldelijk uitgelezen en gereset.

in eerste instantie zoals te verwachten een heleboel foutmeldingen. alles gereset en code 31 bleef bij mij terugkeren. Voorste electroklep dus.
Ik dacht dat ie kapot zou zijn maar elders in het forum had ik ook al gelezen dat deze melding ook kon voorkomen bij vieze olie.
Nadat de 7 bollen en olie van mijn ‘96 er TCT waren vervangen, kwam de code 31 niet meer terug….(!!!)

Niet dat ie lekker veert. Het is beter dan het was achter stuiterde hij en dat is weg, maar aan de voorkant is ie eigenlijk nog steeds veel te hard voor een XM. Ik merk ook geen verschil met de sportstand en de comfortstand. ik rij met plezier maar heb wel eens XM’s gehad die aardig zweefden.. nu is het gemiddelde Golf/Opel.

wel gezegd: het is de eerste Type 2 die ik heb ..met die hydractive 2? dat zou verschil kunnen geven? ik klets maar wat.

het rare is dat de code 31 niet meer terugkomt. Je zou zeggen dat als er geen foutcode meer uitkomt (nog herhaaldelijk uitgelezen) dat dan de XM MOET zweven. waarschijnlijk een kapitale denkfout.

Andere VC eropgezet (type 5 ipv de 4.3 die erop zat maar dat zou downwards compatible moeten zijn) en als het al verschil uitmaakt dan toch alleen in mijn graagwillende geest…

dus wie wat weet mag het vooral zeggen!

een vriendelijke groet vanaf het Groningse platteland,

Bert

PS: man met C5 naast me op een parkeerplaats: “wat wordt het toch mooi op de weg he..met bewonderende blik op de XM”...kijk!

XM Gris CREPUSCULE
Mercedes 1969 250
Xantia Activa aut 2.0 1998
zitmaaier Briggs & Stratton 125 CC 5 versn.
midibike Harley - midibike cross

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 augustus 2009 11:45 AM
  [ # 80 ]
bertleen schreef:

............
PS: man met C5 naast me op een parkeerplaats: “wat wordt het toch mooi op de weg he..met bewonderende blik op de XM”...kijk!

Whaha, die denkt dat de XM de opvolger van zijn C5 is zeker…..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 augustus 2009 11:59 AM
  [ # 81 ]
bertleen schreef:

.........dus wie wat weet mag het vooral zeggen!

een vriendelijke groet vanaf het Groningse platteland,

Bert

Ff terug naar de basis Bert. Als je je deur opent hoor je wel gewoon de electroklep(pen) inschakelen ?

Ik heb een serie 1, een hele tijd zonder het goeie gevoel gereden en het diagnose lampje ging ook niet meer aan. Toen eens de beide stekkers van de VC los en vast gemaakt, waarbij opeens er van alles ging klikken en zoemen.
Mensen zeggen vaak dat dat niet kan, maar bij mij heeft dat dus wel geholpen, en nog steeds wil het wel eens gebeuren dat het veersysteem vast loopt, waarbij ik (onder gezucht en gesteun van de rest van het gezin) weer de motorkap opentrek om het truukje met de stekkers te doen.

Dus mischien…...

EDIT nu pas zie ik dat je serie 2 hebt, modificeren van de VC schijnt hier DE oplossing te zijn…..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 augustus 2009 12:43 PM
  [ # 82 ]

Bij H2 merk je niet zo snel het verschil tussen normaal en de sportstand. In beide gevallen zal er bij gewoon rijden de vering in de zachte stand staan en bij bochten, hogere snelheden, en/of een combinatie daarvan de vering naar hard gaan. Het verschil is dan dat de drempelwaardes voor het van zacht naar hard gaan in de sport stand lager liggen dan in de normale stand.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 17 augustus 2009 07:54 PM
  [ # 83 ]
bertleen schreef:

Hallo Lody,

je schreef: Ik heb zelf nieuwe diodes ingesoldeerd, in de kabel vlak bij de ECU. Veert weer als een tapijtje

dat lijkt me olok wel wat, heb je een tip waar deze diodes te kopen? En dan bedoel ik online en welke waardes?

ik woon in een dorpje van 1600 inwoners en helaas geen electronicaboer in de buurt.

Ik had begrepen dat je ze alleen op de print van je VC kon plaatsen, maar op de draden er naar toe is wel zo prettig. Heb je wat meer info voor mij? soort Complete Idiotes Guide To Add Diodes To Your XM ?

m vr gr

Bert

Ha die Bert,
Wat een reacties… ik heb wel in een put zitten roeren….<grijns>.....

De informatie die over de elektrokleppen en hun diodes heb ik van internet afgehaald… van het “FrenchCarForum.co.uk”
Hier is de link…:
http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=18803&postdays=0&postorder=asc&start=15
Je moet wel een beetje engels kunnen lezen.
Kan je dat niet, laat me het dan ff weten, dan help ik je wel verder.

Belangrijk… dit is een “reparatie” die je altijd kunt uitvoeren. Het geeft niet of je blusdiodes kapot zjin of niet.

Ook is het zinnig te weten of je kleppen ècht wel werken of niet.
Je kan dat met een lampje doen, maar je kan ook je radio afstemmen op AM 70.0 of daar in de buurt, je kan dan je kleppen horen schakelen…
Da’s een gierend geluid dat verdwijnt als je een scherpe bocht maakt, of b.v. snel afremt. (harde stand=kleppen afgeschakeld)... of als je de achterklep open doet met draaiende motor (maar da’s niet zo handig..)

De diodes kan je bij http://www.conrad.nl kopen… gewoon een standaard diode voor 1 ampere nemen. Zoek naar type 1n4001, 1n4005/6/7) allemaal goed.
Verzendkosten zijn hoger dan de onderdeelkosten…
Ik heb ze ingesoldeerd in de meeraderige kabel vlak bij de ECU…
Staat allemaal op die website, mèt foto’s.!
Kwartiertje werk..

Wil je meer weten, dan hoor ik t’wel…

groet
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 17 augustus 2009 08:07 PM
  [ # 84 ]
Lody schreef:

Kwartiertje werk..
Lody

Stief kwartiertje dan, ik heb er gisteren toch zeker 35 min aan gewerkt, welliswaar in de VC gesoldeert inclusef 1 nieuwe VN.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 17 augustus 2009 08:38 PM
  [ # 85 ]

maar de diode helpt dus niet bij een HA 1, ofwel?

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 17 augustus 2009 11:36 PM
  [ # 86 ]
stalsie schreef:

maar de diode helpt dus niet bij een HA 1, ofwel?

Nee daar helpt die reparatie niet.

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 18 augustus 2009 12:52 AM
  [ # 87 ]
Mark Nijenhuis schreef:
Lody schreef:

Kwartiertje werk..
Lody

Stief kwartiertje dan, ik heb er gisteren toch zeker 35 min aan gewerkt, welliswaar in de VC gesoldeert inclusef 1 nieuwe VN.

Nou ja… uhhh een kwartiertje nadat je alles hebt voorbereid dan….
En verder heb ik geen idee waar je het over hebt… VC…???  VN…???
...maar ja ik ben dan ook een nieuweling op dit forum…<grijns>.....

groet
lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 18 augustus 2009 02:09 AM
  [ # 88 ]
Lody schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
Lody schreef:

Kwartiertje werk..
Lody

Stief kwartiertje dan, ik heb er gisteren toch zeker 35 min aan gewerkt, welliswaar in de VC gesoldeert inclusef 1 nieuwe VN.

Nou ja… uhhh een kwartiertje nadat je alles hebt voorbereid dan….
En verder heb ik geen idee waar je het over hebt… VC…???  VN…???
...maar ja ik ben dan ook een nieuweling op dit forum…<grijns>.....

groet
lody


De VC = Veer Computer

De VN is het solid state relais ofwel de VN05N Wink

Profiel  
 
bertleen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-07-2009

Gepost: 18 augustus 2009 11:04 AM
  [ # 89 ]

stalsie schreef:
maar de diode helpt dus niet bij een HA 1, ofwel?

Nee daar helpt die reparatie niet.
_________________
Groeten, 
Mark

- - - - - - - - -

heel stom misschien, maar wat voor HA zit er nou in mijn XM? Ik heb een type 2, 1996 TCT 2.0. Heb her en der gezocht maar de specificaties kan kik niet echt vinden.  Trouwens, de kleur is ook een punt, wilde een busje kopen maar helaas geen kleurnummer te bekennen.. iemand? is een donkergrijze maar soms groenige schijn en dan weer rooiig Smile

XM Gris CREPUSCULE
Mercedes 1969 250
Xantia Activa aut 2.0 1998
zitmaaier Briggs & Stratton 125 CC 5 versn.
midibike Harley - midibike cross

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 augustus 2009 11:16 AM
  [ # 90 ]
bertleen schreef:

stalsie schreef:
maar de diode helpt dus niet bij een HA 1, ofwel?

Nee daar helpt die reparatie niet.
_________________
Groeten, 
Mark

- - - - - - - - -

heel stom misschien, maar wat voor HA zit er nou in mijn XM? Ik heb een type 2, 1996 TCT 2.0. Heb her en der gezocht maar de specificaties kan kik niet echt vinden.  Trouwens, de kleur is ook een punt, wilde een busje kopen maar helaas geen kleurnummer te bekennen.. iemand? is een donkergrijze maar soms groenige schijn en dan weer rooiig Smile

Als je hydractief hebt is het 2. Of je hydractief hebt is heel simpel, zit er links van de versnallingspook een schuifje met sport of normaal, dan heb je hydractief

Kleurcode moet zitten achter je linker koplamp.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
6 van de 12
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook