Jij hier!
Even posten in een topic van een auto waar ik bij de eerste rit van de huidige eigenaar op de bijrijdersstoel zat..
En WD40 werkt altijd, en overal voor!
Overigens nog geen wd40 tussen het slot gespoten, ik vergeet het steeds omdat ik die deur haast nooit gebruik.
Ik kan mijn busje wd40 nergens vinden . Even een nieuwe halen dus en dan hoop ik het te kunnen fixen.
Verder is de interval van mijn ruitenwisser stuk, soms gaat hij 2 keer achter elkaar dan dan weer (te) lang niet. Soms helpt het om het hendeltje een klein tikje te geven, dan gaat hij weer een keer. Maar meestal zet ik hem maar gewoon op continu.
Weet iemand of dat makkelijk te repareren is? Waar moet ik kijken? Kan het zijn dat er ergens een draadje een beetje los zit?
Afgelopen weekend viel het mij (of eigenlijk iemand anders die buiten de auto stond) ineens op dat ik een vreemde tik/zoef in mijn linker voorband zat. Ik zat te denken aan spijker maar ik kon niets vinden. Vandaag kwam ik op het idee om de wieldop er maar even af te halen en dat hielp . Maar het is natuurlijk niet echt een goede oplossing. Het leek er dus op dat de band op een of andere manier tegen de wieldop aan schuurde. Hoe kan dit veroorzaakt worden? Het is niet zo dat hij constand geluid maakt maar steeds 1x per omwenteling van het wiel, kan het zijn dat er een bobbel in de band zit (die overigens niet zichtbaar is voor mij) of zou het wat anders zijn?
En een ander probleem is dat ik tijdens de meeste ritten (niet altijd) een oranje lampje van een motorstoring oid heb branden, maar daarvoor heb ik al een afspraak bij de garage. (en voor die andere dingen als ik ze niet zelf kan oplossen.
Citroën, zucht
Marinka schreef:
Afgelopen weekend viel het mij (of eigenlijk iemand anders die buiten de auto stond) ineens op dat ik een vreemde tik/zoef in mijn linker voorband zat. Ik zat te denken aan spijker maar ik kon niets vinden. Vandaag kwam ik op het idee om de wieldop er maar even af te halen en dat hielp . Maar het is natuurlijk niet echt een goede oplossing. Het leek er dus op dat de band op een of andere manier tegen de wieldop aan schuurde. Hoe kan dit veroorzaakt worden? Het is niet zo dat hij constand geluid maakt maar steeds 1x per omwenteling van het wiel, kan het zijn dat er een bobbel in de band zit (die overigens niet zichtbaar is voor mij) of zou het wat anders zijn?
Wieldop versleten? Had ik bij de Berlingo X 4 wel te verstaan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Daar had ik nog niet aan gedacht . Ik ga morgen wel even proberen om wat wieldoppen te verwisselen, kijken of de andere wielen met de zelfde dop ook dat geluid maken.
Ik ben nog niet toegekomen aan die wieldop, ik rij nu gewoon met 3 van die dingen rond.
Passagiersdeur is weer gerepareerd, beetje wd40 op gespoten en hij gaat weer helemaal soepel op slot. Als het goed blijft ga ik ook wat op het andere slot spuiten, nu die andere zo soepel gaat merk ik dat die eigenlijk ook wat stroef gaat.
Mijn auto is inmiddels bij de garage geweest.
De ruitenwisser interval is vervangen. Verder is het motor managment uitgelezen maar daar kwam niets bijzonders uit, ze kwamen wel een oude storing tegen oid dus waarschijnlijk was het al een probleempje voor ik hem had. Maar ik moet maar leren leven met een lampje dat af en toe gaat branden, je merkt er toch verder niets aan bij het rijden. Ze hebben ook nog even het beugeltje dat Lelijk Eend er een paar maanden geleden onder had gezet (toen de uitlaat los zat) even vast gezet, dat was blijkbaar een beetje los gaan zitten.
Mijn auto kan dus weer een tijdje mee.
Marinka schreef:Passagiersdeur is weer gerepareerd, beetje wd40 op gespoten en hij gaat weer helemaal soepel op slot.
Alle sloten en scharnieren smeren hoort bij een onderhoudsbeurt.
WD40 is leuk maar blijft niet zo lang zitten, je kan beter iets nemen met Teflon erin, niet goedkoop, maar werkt wel erg goed.
Ik ben hier alweer een tijdje niet meer geweest. Ik zal eens even een update geven.
Een tijdje terug reed ik een stukje met mijn auto toen er ineens een kabaal onder vandaan kwam. Ik heb hem dus maar even op de vluchtstook gezet. Het was weer de uitlaat. Dit keer was ie in tweeën bij de demper. Weer voorzichtig doorgereden om op een veilige plek te bedenken wat te doen. Toch maar door gereden, hij hing alleen een beetje naar onder maar leek verder nog wel stevig genoeg vast te zitten. Gelukkig was ik naar iemand onderweg die de uitlaat wel kon repareren. Weer netjes inelkaar gelast. In de toekomst moet er wel een keer een nieuwe uitlaat onder maar op het moment is hij weer goed genoeg.
Vorige week is hij ook weer APK gekeurt en heb ik ook nog even laten kijken naar een ander probleem. APK is hij weer prima door gekomen op wat kleine puntjes na.
Gelijk maar even een grote beurt laten doen want eind deze maand moet ik er ook nog mee naar Zuidfrankrijk.
Het andere probleem was een haperen bij het optrekken. Als ik tussen de 2 en 3 duizend toeren reed stotterde de auto een beetje waarbij het leek of de benzine op was. Oplossing was dan even gas loslaten en weer opnieuw intrappen of schakelen zodat het toerental veranderde. Hiervoor hebben ze wat reiniger in de tank gegooit en ook zijn de bougies vervangen. Hij lijkt het niet meer zo erg te doen als eerst maar af en toe doet ie het toch weer. Wat zou het probleem kunnen zijn? Of moet ik gewoon nog eventjes wachten? Inmiddels is de tank alweer leeg geweest en heb ik opnieuw getankt, dan moet de reiniger inmiddels zijn werk toch al gedaan hebben?
Ik vind het heel jammer maar ik ga mijn zx verkopen
Ik ga namelijk weer studeren en ik heb dan niet genoeg geld om een auto aan te kunnen houden.
Maar voor ik hem ga verkopen moet ik nog een paar kleine dingetjes oplossen:
- De moter haperst nog steeds een beetje als hij in de buurt van de 2,5 duizend toeren komt. Heeft het zin om zelf nog een keer een reiniger in de benzinetank te gooien of heeft dat geen zin om voor een 2e keer te doen?
- In frankrijk ben ik in een parkeergarage iets te dicht langs een muuurtje gereden waardoor er nu een lichte deuk in het rechter portier zit. Is het makkelijk om de bekleding er aan de binnenkant af te halen zodat ik de deuk weer naar buiten kan duwen? Hoe kun je het makkelijks de krassen uit de lak wegwerken? Is dat met een lakstift? Hoe weet ik welke kleur ik moet hebben en waar kun die halen? (donkerrode zx dus)
Ik had trouwens nog een pechgevalletje in Frankrijk. Op een ochtend toen ik wilde weg rijden (na dat de auto anderhalve dag stil had gestaan) wilde hij niet starten, de accu was leeg. Gelukkig had iemand startkabel bij zich. Ik ook wat de oorzaak was, de radio was stuk gegaan (aanuitknop zat los) en heeft de hele accu leeg getrokken. Radio er dus maar niet meer in gehad.