Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoofBlikscha schreef:Dat filter element heb ik nog nieuw liggen,(oude dealervoorraad) inclusief 2 rubberen ringen, en een soort van veerstalen ring.. Er staat op ‘filter element GS’ dus ik neem aan dat het voor een c-matic is.
Intresse?
Ja!!! Kan ik hem ophalen? (vandaag???)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
arjan_verkade schreef:begrijp dat de GS nu weer rijdt?
je handen blijven er zeker niet schoon van van zo’n klus
Even een korte samenvatting van de problemen die ik tegen ben gekomen.
Probleem 1
Elektromagneet defect. Deze heb ik vervangen en deze werkt.
Probleem 2
Toen ik een testrit wilde maken wilde de motor niet starten; startmotor defect. Deze vervangen en hj wilde starten.
Probleem 3
Motor loopt maar de koppeling werkt nog niet, tewijl de aansturing goed is (elektromagneet + kleppenhuis)
Dit kan komen door o.a. een te lage oliedruk dus slechte olie of te weinig olie in de bak, oliefilter verstopt of de pomp die in de bak zit defect.
Stap 1 om dit probleem aan te pakken was olie + filter verversen. En toen kwam>>>
Probleem 4
Bakolie vervangen, filter schoongemaakt maar ik krijg deze niet sluitend terug geplaatst. Na 3 pogingen en ondertussen een kop als een oliebol heb ik gisteren de handoek in de ring geworpen.
Probleem 5
Ik ben lichaamelijk afgemat, omdat ik niet gezegend ben met een bijzonder fit lijf maar wel diverse kwalen heb, is dit een zware klus voor mij die al veel te lang duurt….
Ja hoor je kan hem vandaag nog ophalen, als jij het er voor over hebt om naar Valthermond te rijden
Maar is het dan niet handig om zeker te weten dat het het goede onderdeel is? Nouja, als er GS opstaat…
Zeg het maar!
PS, op sommige plekjes van het filter zit een vaag laagje vlieg roest, Niet dat dit kwaad kan, maar ik zeg het toch maar even.. (ik heb er trouwens 3)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik hoop echt voor je dat je het snel voor elkaar heb.
als het eenmaal werkt, ben je het vast snel vergeten.
denk niet dat je dit verdient heb.
stap voor stap naar een goed eindresultaat.
suc6 en houd de moet erin!
Nou, Patrick is langs geweest om het filter element met rubbers enz op te halen. Nou maar hopen dat het dan over is, en dat ze kunnen genieten van een onbezorgde vakantie
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Tjee patje…tis een langslepende kwestie geworden dus. Klote voor je!
Hopelijk is het einde snel in zicht en kun je snel weer genieten van je mooie GS. Nooit Opgeven Altijd Doorgaan! succes ermee!
Groetjes Tinus.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, ik ben ondertussen weer met frisse moed en een nieuw bakolie-filter begonnen aan de strijd.
@GoofBlikscha;
Bedankt voor de gastvrijheid en lekkere koffie!
Ik duim voor je !
En ik wou even opmerken dat ik die zwarte piet op die foto’s ben.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Even een positieve update;
Het oliefilter zit dicht! Ik heb echter nog een lek gevonden, de slang naar de oliekoeler is lek. Ik ga deze morgenochtend vervangen en dan kijken of het allemaal geholpen heeft.
Maar voorlopig ben ik blij dat de olie er in kan blijven als ik de slangen heb vervangen.
:51 goedzo! er is nog hoop!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat klinkt positief!!!
Volg met belangstelling passief dit draadje. Maar petje af voor wat je aan het doen bent even als hart onder de riem!
Jeroen
patje74 schreef:Even een positieve update;
Het oliefilter zit dicht! Ik heb echter nog een lek gevonden, de slang naar de oliekoeler is lek. Ik ga deze morgenochtend vervangen en dan kijken of het allemaal geholpen heeft.
Maar voorlopig ben ik blij dat de olie er in kan blijven als ik de slangen heb vervangen.
Dan ben ik toch wel reusachtig benieuwd of je de koppeling straks wel goed vrij kan krijgen! Veel succes.
Ik heb het zo allemaal eens mee zitten lezen, en technisch kan ik je niet meehelpen, maar ik heb heel veel respect voor je doorzettingsvermogen bij deze voordurende, eh, uitdagingen, Pat! :thumbsup Veel succes bij de hopelijk laatste etappe.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bedankt allemaal! Erg leuk, de reacties.
Ik heb net de nieuwe slangen voor naar de oliekoeler bij Lasaulec gekocht, nog even een bakkie en een broodje en dan ga ik weer aan het werk!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wisten jullie wel dat ik blij ben???!!!
:51 :partytime :cheer4 :12