33 van de 43
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 17 juli 2009 12:07 AM
  [ # 481 ]

Die bedoel ik ja, wel raar dan aangezien ze al nieuw waren toen ik de auto kocht. Of ze hebben nooit goed vastgezeten.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 juli 2009 12:55 AM
  [ # 482 ]

Dan eerst maar eens proberen ze een slagje te geven.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 17 juli 2009 05:34 PM
  [ # 483 ]

Kon haar zo een paar slagen geven Shocked Rondje gereden en nog steeds droog, hou het nog wel even in de gaten maar volgens mij zit het goed nu.

Ze reed vandaag overigens weer voortreffelijk, ben er nog niet uit of het aan mij of de auto ligt maar de ene dag voelt ze niet helemaal lekker en de andere dag helemaal perfect.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 juli 2009 09:16 PM
  [ # 484 ]

Volgens mij heeft dat alles met het type injectie te maken. Maar het kan natuurlijk ook best psychisch zijn Wink

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 24 juli 2009 10:00 PM
  [ # 485 ]

Rij nu elke dag op en neer naar mijn werk (begin zo vroeg dat er nog geen treinen rijden) en mijn nieuwe zuinigheidsrecord is 1:12,3 Very Happy En dan heb ik nog niet eens mijn best gedaan, rij gewoon rustig maar wel vlot.

Woensdagavond ook nog even bij de vorige eigenaar langsgeweest en een hoopje onderdelen opgehaald, de rechteras begint meer geluid te maken maar de as die ik heb meegenomen heeft helaas een slecht tussenlager. Zijn deze een beetje makkelijk te vervangen of zitten ze echt muurvast?

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 26 juli 2009 08:09 PM
  [ # 486 ]
Hilko16TZI schreef:

Volgens mij heeft dat alles met het type injectie te maken. Maar het kan natuurlijk ook best psychisch zijn Wink

Gisteren weigerde ze voor het eerst om te starten, aangezien de benzinepomp al een tijdje niet gelijk bij de eerste keer op contact aansloeg was het euvel snel gevonden en opgelost door een tik tegen het relais.
Vanmiddag relais dus vervangen (van de motor geplukt Razz) en toen ik net een rondje ging rijden voelde ze beter dan ooit terwijl het verschil maar marginaal is. Morgen maar even wat reserve relais halen en de andere twee ook vervangen.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 09 augustus 2009 06:04 PM
  [ # 487 ]

Oeps Laughing

Morgen nieuwe velgjes halen voor de BX en ik hoop dat het BX-club magazijn binnenkort eens reageert want ik wil de draagarmbussen vervangen. En de startmotor is nu echt op haar einde, bij hete motor is het zowieso niet mogelijk en als ze is afgekoeld gaat het maar twijfelachtig. Gelukkig ligt er al een verse klaar, moet ik alleen nog ophalen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 augustus 2009 06:51 PM
  [ # 488 ]

Mocht je nog een startmotor willen, ik kan er morgen ook een meenemen.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 09 augustus 2009 06:59 PM
  [ # 489 ]

Ik neem van oudelut al een zo goed als nieuwe over, aangezien het een ramp is om deze te vervangen wil ik gewoon een goed werkende nu.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 17 augustus 2009 08:39 PM
  [ # 490 ]

BX’en vinden stilstaan helemaal niet leuk, al is het net een week. Wilde vanmiddag naar Arnhem rijden maar er zat gewoon geen leven in. Toen ik weer terug was maar eens de Berlingo eraan geknoopt (na het vervangen van een slechte accuklem) en toen kwam ze weer tot leven. Starten ging prima maar de drukopbouw van het systeem duurde langer dan normaal, SB moest weer even op gang komen en de remmen waren alweer verroest.

Maar goed, heb een lekstroom van 70mA (wat mij netjes lijkt) en een laadspanning van amper 14 volt. Als ik de lichten erbij aanzet zakt deze tot 13,5 volt en gasgeven maakt geen verschil. Volgens mij is de dynamo niet helemaal frisjes meer en de accu heb ik nu ook zo mijn twijfels over.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 augustus 2009 10:50 PM
  [ # 491 ]
Gais schreef:

de remmen waren alweer verroest.

Tja dat is natuurlijk niets raars…

Als ik mijn Xsara op mijn werk in de regen zet zit er na 8 a 9 uur al roest op Wink
Soms zelfs na auto wassen zijn ze al verroest.

Dat je na een week stilstand wat langer moet wachten totdat de auto omhoog komt is ook redelijk normaal.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 augustus 2009 11:08 PM
  [ # 492 ]

En startmotor al vervangen? ik vond het wel meevallen om het te doen hoor!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 17 augustus 2009 11:35 PM
  [ # 493 ]

Dat de remmen snel roesten weet ik, had alleen niet verwacht dat ze zich na een week al flink lieten horen bij het schoonremmen. Startmotor is ook nog steeds niet vervangen, wacht op een berichtje dat hij hem heeft opgezocht.

En jij hebt natuurlijk een ander blok Wink Bij mij krult het inlaatspruitstuk er echt overheen, je kan er dus alleen van opzij bij en laat daar nou ook geen ruimte zijn. Dat is waar ook, zou de inlaatpakkingen nog vervangen dus dan kan de startmotor gelijk mee.

Overigens, is de lage laadspanning te wijten aan slechte koolborstels?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 augustus 2009 11:38 PM
  [ # 494 ]
Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 augustus 2009 02:37 AM
  [ # 495 ]

die carbs werken ook niet echt mee hoor! en op mijn sport blok zat nog een gietijzeren startmotor uit het jaar 1986 ofzo Laughing  Nu zit er een fijne compact xm startmotor op Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
33 van de 43
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook