wie O wie weet de juiste manier om de deurknopjes weer te monteren ??
ik heb het interieur van een xm vervangen door een leren maar nu lukt het niet echt om die deurknopjes weer te monteren…......
losmaken/verwijderen is 1 maar maar weer monteren ...........
het gaat om een xm uit 96” of deze ook gelijk zijn aan een type 1 (= t/m juli 94”) weet ik niet maar ik denk het wel
ik bedoel dus het vergrendel/ontgrendel “knopje” bovenaan ieder deurpaneel !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
ja, het miniscule drukdingetje indrukken en omhoog schuiven. Dan op de vergrendel-palletje drukken. Als het goed is, blijft hij nu zitten
Systeem van 3 keer niks, ze zitten nooit meteen goed
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Waarschijnlijk hetzelfde soort systeem als in een ZX en Xantia? dan is het zeker een systeem van niks
Ik heb altijd een paar reserve liggen, er gaat bij demontage van het paneel wel altijd eentje kapot
Indien het systeem inderdaad hetzelfde is, kun je meer info en plaatjes vinden op blz 12-7 (bodywork and fittings) van de Haynes Xantia manual.
Haynes manual kun je vinden op de downloadserver.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Kijk anders even op xmnl, daar hebben ze het er net over gehad.
gr
Ries schreef:Kijk anders even op xmnl, daar hebben ze het er net over gehad.
gr
ahum .......door mijzelf opgestart
ik kijk namelijk altijd ffff verder dan alleen het citroen-forum
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Als je ze niet op de juiste manier hebt gedemoneerd, dan kun je ze wegflikkeren die knopjes. Het ribbelplasticje in het knopje (die weer op het metalen staafje klemt is dan namelijk rot-gesleten. Neuwe halen, of sloop. In het andere geval trek je met je vinger het metalen staafje zo ver mogelijk naar je toe en schuif je de knop er op (30x probern en dan zit ie er op (goed systeempje))
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Sh*t, iek heb nu pas door dat het over de deurknopjes gaat…
Ik heb ze wekkepleurt!
Dan maar op het metalen palletje duwen om de deuren te sluiten tegen carjackers…
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
heel makkelijk, als je het weet hoe het moet.
Portier open zetten.
Met een schroefendraaier de het slot sluiten. (doen alsof de deur dicht valt)
Vergrendelstangetje omlaag duwen, nu gaan alle potieren op slot (CV)
Nieuw knopje nemen, in dat knopje zit dat stukje plastic met die karteltjes en een blokkeer palletje, dat palletje moet in het onderste gaatje zitten
Nu druk je dat knopje op het stalen pennetje, dat stukje plastic met die karteltjes verschuifd nu naar boven en dat blokkeer palletje valt in het tweede gaatje
succes
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Hee dit is een super-tip, dit print ik uit en leg ik netjes in het Haynes boek
Oldenhage, heel erg bedankt voor deze tip! Eindelijk weet ik nu hoe die knojes erop moeten.
Dat was altijd zon geknoei!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dat stelt ie 6 jaar naar dato vast wel op prijs
Ouwe mopperkont
Ik wou de vraag ook al stellen.
Want ik zit ook met die dingen te etteren.