1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Marko’s 16V Mk I - op naar een nieuwe kop!
Marko223
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

- BX Deauville
- BX GTI automaat
Gepost: 18 augustus 2009 01:21 AM

Sinds een week of 2 ben ik in het bezit van een heerlijke zwarte 16V uit 1988, na eerder een BX 14 uit ‘86 en een 16 TZI uit ‘90 te hebben gehad, en daarna een paar jaar autoloos te zijn geweest. Graag laat ik bij deze een paar foto’s zien:

Inmiddels heb ik de auto nieuwe filters, olie, koelvloeistof, bougies en een verse kachelradiateur gegeven. Ook even aan de stekkertjes van het licht gefriemeld (vielen spontaan allemaal vrijwel meteen na elkaar uit, oorzaak in alle gevallen: gare stekkertjes), dat werkt nu ook weer uitstekend.

Helaas kwam ik op een gegeven moment een plasje andijviesoep tegen bij het linkervoorwiel, wat toch LHM bleek te zijn, afkomstig van een loszittend retourslangetje. Omdat dat inmiddels nog 2 keer is gebeurd verdenk ik een lekke veerpoot, daar ga ik komend weekend denk ik eens mee aan de slag. Kan ik meteen de LHM verversen.

Op de iets langere termijn staan de volgende punten op het lijstje:

- gaatje in wielkast rechtsvoor (is doorgeroest) dicht (laten) maken
- 2 kleine sterretjes in de voorruit laten repareren
- niet-werkende airco laten werken
- niet-aanwezige mistlampen aanwezig maken
- elektrische buitenspiegel fatsoenlijk laten werken (schakelaar is volgens mij verrot)

Verder staat natuurlijk op termijn een nieuwe distributieriem en op een (andere) termijn een nieuwe koppeling op het programma.

Ook wil ik de lakschade (krasjes rond het slot bijvoorbeeld) fatsoeneren, en op de ange termijn het interieur een beetje netjes maken. Het dashoard is kaputt (er een keer te lomp uitgetrokken denk ik) evenals de ombouw van het instrumentenpaneel (een van de pinnetjes waarmee die vast zit is afgebroken) en het aflegvakje waar het klokje in zit - waarschijnlijk te fanatiek aangedraaid, want de scheuren lopen vanuit de schroefgaten.

Ik wil er ook een nieuwe slotenset in, zodat alles weer met 1 sleutel werkt, en als ik dan niets meer te hobbyen heb komt er een cruisecontrol in, en daarna zien we wel weer verder Wink

Tot die tijd gewoon lekker rijden, maar ik heb al gemerkt: Dat komt wel goed!  Cool

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 18 augustus 2009 01:27 AM
  [ # 1 ]

Mooi hé zo’n zwarte Very Happy Maar vind een zwarte mooier met ‘smoke’ achterlichten. Misschien iets om over na te denken?

Profiel  

Marko223
< 100 berichten
Rank

- BX Deauville
- BX GTI automaat
Gepost: 18 augustus 2009 01:32 AM
  [ # 2 ]

Ik dacht ook dat ik dat mooier zou vinden, maar ik vind het contrast tussen achterlichten en carrosserie nu juist wel mooi. Zo mooi dat ik voor eigenlijk ook wel oranje knipperlichten zou willen hebben Wink

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 augustus 2009 01:45 AM
  [ # 3 ]

Mjah, maar met deze lichten:

ziet hij er net wat sportiever uit Wink

Profiel  

Marko223
< 100 berichten
Rank

- BX Deauville
- BX GTI automaat
Gepost: 18 augustus 2009 01:51 AM
  [ # 4 ]

Ik vind deze (met oranje knipperlichten) véél sportiever Very Happy

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 18 augustus 2009 02:04 AM
  [ # 5 ]

Van dezelfde tekenaar als de BX trouwens.

Wat ik altijd in mezelf denk op zo’n moment is. Als er zo’n auto naast je aan het rode licht staat en iedereen kijkt naar hem… wel, dan moet jij gewoon dat hendeltje onder je armsteun een stand verzetten en kijken hoe de koppen zich verdraaien Twisted Evil .

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 augustus 2009 02:24 AM
  [ # 6 ]

Schitterende 16 Valven met volgens mij iemand die er goed mee bezig is, top!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 augustus 2009 05:13 AM
  [ # 7 ]

Goed man!

Gave bak!
Ik studeer in Eindhoven, wellicht zie ik je nog wel eens rondkachelen daar.
Veel succes met de werkzaamheden en met de airco maar dat gaat denk ik wel goedkomen als ik dit zo allemaal lees Smile

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Marko223
< 100 berichten
Rank

- BX Deauville
- BX GTI automaat
Gepost: 18 augustus 2009 05:21 AM
  [ # 8 ]

Zit je op de TU? Ik ben namelijk aan het promoveren bij de faculteit scheikunde Very Happy

...en ik kom af en toe met de auto naar de TU

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 augustus 2009 05:29 AM
  [ # 9 ]

Nee ik zit aan de overkant van de weg Very Happy
Maar kom daar normaal wel altijd met de auto.
Zal er niet vaak meer zijn want ga nu zo’n beetje afstuderen maar af en toe moet ik mijn tronie nog wel eens laten zien.
En mijn broertje woont in Eindhoven op de Geldropseweg, die kom ik ook nog wel eens bezoeken zo af en toe Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 augustus 2009 03:13 PM
  [ # 10 ]
BunnY schreef:

Mooi hé zo’n zwarte Very Happy Maar vind een zwarte mooier met ‘smoke’ achterlichten. Misschien iets om over na te denken?

Persoonlijk vind ik van niet. De BX is een typisch laat seventies ontwerp, de achterlichtblokken in die kleuren horen wat mij betreft bij dit ontwerp.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 augustus 2009 05:37 PM
  [ # 11 ]

Mooie wagen! Ik zit vlakbij op de faculteit werktuigbouw om mijn master af te maken. Mijn BX’en zijn vaak te vinden op de Tramstraat bij de Effenaar.

Profiel  

Marko223
< 100 berichten
Rank

- BX Deauville
- BX GTI automaat
Gepost: 18 augustus 2009 06:12 PM
  [ # 12 ]

Daar fiets ik nogal eens doorheen; ik denk (bij nader inzien Very Happy ) dat ik je groene break wel eens gezien heb.

Nouja, mocht je nog eens een zwarte schim over de kuilen en hobbels van het TU-terrein zien zweven, dan weet je wie het is Wink

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 augustus 2009 06:24 PM
  [ # 13 ]

Die staat (stond) daar vrij vaak ja. Nu parkeer ik m’n auto in de straat hierachter. Ik mag hier eigenlijk niet parkeren met een bezoekerskaart, omdat de auto ook op mijn naam en dus op dit huis staat. Je mag dan niet een bezoekerskaart gebruiken. En mijn groene BX wordt op het moment gerepareerd dus nu staat er een bruine tri Smile.

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 19 augustus 2009 01:07 AM
  [ # 14 ]

Mooie Bix! Type 1/2 achterlichten blijven toch het mooist vind ik Cool

Profiel  

CBXtype1
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Gepost: 19 augustus 2009 01:46 AM
  [ # 15 ]

Mooie BX!

Houd inderdaad de lampen zoals ze zijn! Lekker origineel. Very Happy

Heb je nog meer foto’s van je bolide!!?!? Ben wel nieuwsgierig.

Groeten.

Profiel  

1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook