1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Te Koop: C8 2,2 Ligne Ambiance 2003 van ernst23
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 28 juni 2009 01:18 AM

Ik heb eens een beetje gezocht in dit onderwerp, maar geen antwoord op de volgende vragen gevonden:
1) Zijn er zwakke punten van bovengenoemd model waar ik op moet letten bij aanschaf?
2) Andere aankooptips?
3) Weet iemand een leuke te koop voor tussen de € 7.000 en € 10.000? Zelf heb ik al gezocht via gaspedaal.nl. Die doorzoekt alle sites zoals marktplaats, autotrack, enz.
4) Ik overweeg ook LPG (geen diesel). Iemand daarover tips/ervaringen?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 28 juni 2009 01:31 AM
  [ # 1 ]

Toch nog een beetje doorzoeken, een tijd geleden zocht ik dezelfde info maar dan van een Espace type1 een Matra dus.
Bleek de 2.0 daar veel beter te zijn dan de 2.2
Succes.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 28 juni 2009 01:46 AM
  [ # 2 ]

Zag ook een Belgische auto, maar ik wil niet uitzoeken wat dat aan BPM kost…...

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 13 juli 2009 11:30 PM
  [ # 3 ]

Heb het onderwerp maar even aangepast.
Ga aanstaande zaterdag onze nieuwe bolide halen. De nieuwste Citroën die ik ooit heb gehad was mijn BX 19 TRi Break uit 1989 met ABS. En dan nu een C8 2,2 16V Ligne Ambiance uit 2003 met 140.000km en alles erop en eraan Shocked
Vorig weekend bij aankomst een kapotte koppeling geconstateerd; werd me ook netjes gemeld. Hij krijgt dinsdag een nieuwe koppeling en op de weg terug een setje stoelen halen voor achterin. Met 4 kinderen heb je aan 5 zitplaatsen niet voldoende: Wink
Hier wat foto’s:

Profiel  

Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1205

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 juli 2009 12:03 AM
  [ # 4 ]

Netjes hoor Ernst, chique. Deze heeft toch ook die “zwevende” meters bovenop het dashboard (toch nog iets eigenwijs!)?

Heb je ‘m particulier gekocht, zonder garantie?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 juli 2009 12:12 AM
  [ # 5 ]

Je had er vast al wel bij stilgestaan c.q. over nagedacht, maar een auto met 140dkm op de teller waarvan de koppeling erdoor is? ConfusedIdea

Anyway, mooie kleur voor een C8!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 14 juli 2009 12:40 AM
  [ # 6 ]

Particulier. Ik heb uiteraard wel de ondehoudshistorie opgevraagd bij de dealers. Bijna helemaal dealer onderhouden en geen rare dingen.

Ja, eerst vond ik de versleten koppeling ook raar. Maar ik heb een ‘bekende’ dealer gebeld en die zei dat je niet raar moet kijken als de koppeling weg is bij 100-150k bij een moderne auto (ook niet Citroën). Koppelingen gaan lang niet zo lang meer mee als vroeger. Hij vertelde me ook de typische C8 problemen, al waren die niet zo schokkend. Ik zal maar geen naam noemen, de ‘gewone’ dealer verteld deze dingen niet graag. Toen had trouwens ik nog niets verteld over ‘onze’ C8. Ik zie het nu als een pré die nieuwe koppeling.

25trd schreef:

Je had er vast al wel bij stilgestaan c.q. over nagedacht, maar een auto met 140dkm op de teller waarvan de koppeling erdoor is? ConfusedIdea

Anyway, mooie kleur voor een C8!

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 18 juli 2009 01:32 AM
  [ # 7 ]

Zo, woensdag is de C8 weer voor 1 jaar gekeurd. Hij had nog wel tot december, maar dat vind ik geen keurmaand. Is veel te koud om zelf wat te doen.  Cool
Alleen 2 lampjes vervangen.
En natuurlijk een nieuwe koppeling. Volgens de huidige eigenaar rijdt het weer fantastisch. Nou, morgen kan ik het zelf ervaren: dan staat hij voor de deur. Gelijk langs een ander adresje om de via Marktplaats gvonden 2 extra stoelen in dezelfde bekleding op te halen.
En dan hoop ik dat we zorgeloos kunnen rijden voorlopig.

Ik zal mijn ervaringen en vragen nog wel delen.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 21 juli 2009 01:56 AM
  [ # 8 ]

Hij staat voor de deur en ik heb een dubbel gevoel.

Erg blij met de nieuwe bolide, maar het is geen hydropneumaat.

Comfortabel is anders, maar ik ben uiteraard ook heel anders gewend.
Hier en daar wat miniscule lakschades, maar verder perfect!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 augustus 2009 04:24 AM
  [ # 9 ]

Zo, die Ernst, aan de niet-hp Citroën. Nooit verwacht.

Tja, ik heb ook een Evasion (2.0 HDI), ongeveer hetzelfde concept. Eerst vind je het een stuiterbak - tot je een tijdje in een niet-cit gereden hebt…
Een erg fijne en goede auto die Evasion; de C8 is volgens mij alleen nog maar beter geworden.

Voor een opgerookte koppeling werd ik ook gewaarschuwd bij de aanschaf. De kmstand was plm 160.000 km, bij een dealer; ik heb dus wel de d-riemvervanging bedongen als deel van de deal. Nu, voorbij de 235000 km, doet ie het nogsteeds prima.

Wat ik alleen niet had verwacht was de vervanging van de volledige koelslangenset; die was zodanig verteerd dat er overal lekjes ontstonden!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 18 augustus 2009 09:02 AM
  [ # 10 ]
ernst23 schreef:

Hij staat voor de deur en ik heb een dubbel gevoel.

Erg blij met de nieuwe bolide, maar het is geen hydropneumaat.

Comfortabel is anders, maar ik ben uiteraard ook heel anders gewend.

alles went, Ernst;
toen wij onze Galaxy kregen, had ik nog geen CX en vond ik de Galaxy enorm comfortabel, inmiddels weet ik beter Very Happy
Geen zorgen; het praktisch aspect wint snel (wij gebruiken ook alle stoelen ...) en je hebt er nog een CX naast, dus het komt helemaal goed!

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

ABK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 31 augustus 2009 10:28 PM
  [ # 11 ]

Hallo Ernst,

Jammer dat ik nu pas je oproep lees, je hebt er dus al 1.
Ik zelf heb een ex lease met 124 op de teller gekocht bij Flevo mobiel.
Ik heb hem nu net een jaar en teer nog steeds op de onderhouds status uit de lease. Hij had nl bij 114 zijn grote beurt met distributie gehad en hij moet pas bij 145 of voor maart 2010 weer naar de garage. Dan heb ik hem dus 1,5 jaar.
Olie en filter heb ik natuurlijk wel bij 124 gedaan.
Ben er net mee naar zuid Frankrijk geweest, met caravan.
Mijn vorige, Evasion 2.0 turbo CT was wel een fijnere caravan trekker, deze heeft meer vermogen maar het koppel ligt bij een veel hoger toerental dus meer schakelen.
Verder heb ik er een prima auto aan, en hij is echt soepel vergeleken bij een Duitser hoor maar ja met een hydropneumaat vergeleken is tie natuurlijk stugger.
Ik lees dat je ook een CX hebt, ik overweeg ook om een oldtimer aan te schaffen, een CX dus. Heb ik weer graag tips van jouw.
Er zijn bij de C8 wat probleempjes met ramen die een adhd antiklem beveiliging hebben maar daar is goed mee te leven hoor, ik heb gelezen van mensen die er mee naar de garage zijn geweest en die er dus niet uit kwam. Ga ik dus geen geld aan spanderen. Ook de handgrepen hebben last van loslatend chrome en de bestuurders stoel heeft soms defecte vulling, vooral de opstaande zijkant aan de portier zijde maar ik geloof dat een stoffeerder daar best wat mee kan zolang de stof nog heel is. Veel plezier met je C8, ik houd er ook erg van, mijn hele windsurf hobby kan er in.

groet, Albert.

Dyane 2cv6, BX 1.4 RE, BX 1.9 TZI, Berlingo 1.9D, Xantia Break 1.8 16v, Evasion 2.0 Turbo CT, C8 Ligne Ambiance 2.2 16v, C4 Grand Picasso 1.6 THP150 Amb.navi.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 04 september 2009 12:37 AM
  [ # 12 ]

ABK: Ook Bleu de Rhodes zie ik Wink
De punten waar je op moet letten van de dealer die ik heb gebeld zijn:
1) Koppeling (dus ook bij alle moderne auto’s)
2) Hydraulische klepstoters kunnen ooit wat problemen geven; symptomen zijn een ratelend/dieselend geluid en onrustig lopen bij stationair draaien. Kan te verhelpen zijn door een additief erbij te gooien (heeft niet gezegd wat) en na een tijd rijden weer te vervangen door verse olie. Ik neem aan dat het reinigend werkt?
3) Vaker olie en filter verversen dan voorgeschreven: om de 10.000km.
4) Chroom op de handgrepen laat los (oudere types). Enige wat helpt is vervangen door nieuwere antraciet gespoten grepen van een nieuwer model. Ik heb het proces nu geprobeerd te stoppen door te beplakken met 3M doorzichtige auto beschermingstape. Was een hele klus, eerst mal gemaakt. Ziet er best aardig uit.
5) Afwatering van de paravan. Door de slechte afwatering kan er water op de motor/bedrading lopen en storingen geven. Ik heb de afwatering eens bekeken en ik vind de constructie ook niet geweldig. Ik heb de afvoeren goed schoongemaakt en blijf het in de gaten houden.

Verder hele fijne en betrouwbare auto’s. De motor heeft zich al in allerlei PSA producten bewezen.

Ben net terug van vakantie. Hij zuipt wel met een caravan erachter. Het is een kleine (900kg), maar wel met 6 man en uiteraard weer veel te veel rotzooi meegenomen: 1:7.8 slik.
Maar wel stevig doorrijden en 100km/uur bergop en af:-)
De zitpositie vind ik wel kl@te; de zitting is kort en gaat alleen omhoog terwijl hij naar voren kantelt!?!. Ik mis dus de steun in de knieholtes, terwijl ik maar 1.80 ben. Gelukkig heb je dan de cruise control, zodat je je voeten kan verzetten.

@ ABK: Als je tips over een CX, mag je me gerust pben of even hier kijken: http://www.citroen-forum.nl/viewforum.php?f=9
Er zijn al veel onderwerpen geopend. Belangrijk is eerst te bepalen waarvoor je de auto wilt gebruiken, benzine/diesel, type1/type2, enz.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 03 februari 2010 10:14 PM
  [ # 13 ]

Lang niets van me laten horen, ik heb het erg druk gehad met de restauratie van mijn oldtimer BMW boxermotor, zie mijn site.

Tijd voor een update!

Op 5 januari 2010 werd er aangebeld.
De overbuurvrouw stond aan de deur en vertelde dat er iemand tegen onze auto op de parkeerplaats was aangereden. Op zo’n moment ben ik berustend en word ook niet kwaad. Dat heeft ook geen zin. De Marokkaanse man was te hard door de straat gereden en door de gladheid tegen de C8 aangeknald. Zoals de foto’s laten zien is het best hard gegaan, hij heeft de 1623kg een halve meter over onbesneeuwde klinkers weggeduwd tegen het busje van de buurvrouw aan…....
De man was netjes verzekerd en de schade wordt betaald; waarschijnlijk wordt ook mijn eigen risico (zelf voor gekozen) van 150 euro verhaald.

Nu is de rechterkant inmiddels netjes gemaakt door een Focwa bedrijf, maar zijn ze de linkerkant vergeten… Dit ondanks dat ik dit duidelijk gemeld heb van te voren. Maar goed, daar moet ik dus een keer voor terug.

Tijd om even de loftrompet af te steken over mijn verzekering. De goedkoopste volgens Indepnder.nl, alles online geregeld en netjes telefonisch te woord gestaan. Een aanrader: http://www.ineas.nl (nee, geen aandelen..)

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 03 februari 2010 10:43 PM
  [ # 14 ]

Toch ff 2 berichtjes los van elkaar voor de duidelijkheid.

Afgelopen week hoorde ik een raar getok van de distributie komen, maar niet bij elke omwenteling maar volkomen willekeurig. Het getok was ook te voelen op de distributiekap. Bij warme motor eigenlijk niet meer te horen, ik kon er geen chocola van maken. Nu staat de teller bijna op 145.000km en bij 120.000 is de distributieset vervangen bij een lokale garage door de vorige eigenaar.

Vanwege het vreemde geluid heb ik vanwege de kennis van de dealer en het geringe verschil in prijs voor een distributiewissel voor een dealer gekozen.

Ik vertrouwde het dus niet en ging naar de dealer in Uden (vlakbij mijn werkplek). Hij dacht aan waterpomp. Hij zag het niet al te ernstig in.

Afgelopen woensdag was ik vrij en naar de dealer in ‘s-Hertogenbosch gereden. Nu was de motor koud en hij tokte goed, de monteur adviseerde mij geen meter meer te rijden met het risico op motorschade. Eigenlijk wist ik dit al, maar ik wilde et niet horen.
Thuis aangekomen meteen een afspraak gemaakt voor afgelopen vrijdag. Ik heb gevraagd of ze ook even wilde kijken waar hij motorolie lekte, want daar heb ik een hekel aan. Ook vroeg ik wat een oliewissel kostte.

Het verlossende woord kwam rond 15.00 uur. U heeft geluk gehad, het is de poulie van de uitgaande nokkenas. Blijkt dat er op die poulie een extra ijzeren ring zit die met rubber gevulkaniseerd is op de poulie: een trillingsdemper..?! Lijkt me een vreemde constructie, maar goed. Het rubber was losgelaten van de poulie en de ring lag los mee te draaien en tokte zo af en toe afwisselend tegen het distributiedeksel en tegen de poulie. Olielekkage bij het oliefilter (? slecht gemonteerd eerder?) en een beetje bij een aandrijfaskeerring. Olieverversen kost rond de 125 euro meneer en de keerring 173 euro. Heb gezegd laat beide maar zitten, olie verversen doe ik zelf veel goedkoper en die keerring komt de volgende keer wel.

De distributie ziet er goed uit en is vervangen met spanrollen eind 2007 bij 120.000km. Voor de zekerheid heb ik er toch maar een nieuwe riem op laten leggen, ook al was het volgens de dealer niet nodig.
Poulie besteld en afgelopen maandag zou hij klaar zijn. Toen werd er gebeld, maar ik zet in een vergadering en belde een hals uur later terug. Blijkt dat ze niet meer wisten of de olie moest en dat hebben ze toch maar gedaan. Ik heb gezegd dat ik dit vervelend vond en heb ik uiteindelijk 100 euro korting gehad op de uren.
Toen werd er een uur later weer gebeld: Meneer, we laten hem met de kap eraf altijd even proefdraaien en we vertrouwen de waterpomp ook niet, het lager maakt herrie. Dus die ook maar laten vervangen uiteraard. Is waarschijnlijk bij de distriebutiewissel niet meegenomen ook al zeiden ze van wel toen ik ze belde…

Al met al een ‘schadepost’ van 956 euro, inclusief die 100 euro korting slik. Tsja, de dealer telt 55 eurootjes aan KVS, 80 euro aan olie en 25 euro aan oliefilter. Maar goed, het is allemaal normale slijtage en onderhoud behalve die rare poulie dan en we weten dat de dealer niet goedkoop is.

Tot nu toe verder geen rare dingen en nog steeds ben ik ervan overtuigd dat ik ee mooie auto heb gekocht met een lage KM-stand (NAP) tegen een hele schappelijke prijs waarvoor ik ze niet op internet zie staan. Ik moet wel bekennen dat de C8 wel van een particulier afkomt. De klik was gewoon goed en de onderhoudshistorie ook. 2eHands blijft een gok.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 februari 2010 12:13 AM
  [ # 15 ]

Nu via MP 2 folders (2002 en 2003) besteld, waarvan eentje met specificaties/uitrusting/prijzen.

Naast de mail naar Citroën NL, wacht nog steeds op antwoord, eens kijken of ik kan uitvissen hoe het zit met standaard uitrusting en verschillen met het huidige model.

Ik houd jullie op de hoogte.

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook