Kan er mij iemand vertellen hoe de transparante pvc plaatlichtjes gedemonteerd kunnen worden bij het model Berlingo / Partner met grote achterklep?
In mijn (originele) handleiding staat alleen het model met de twee achterdeurtjes beschreven en daar zijn de plaatlichtjes met elk twee schroefjes te verwijderen.
Bij het ( mijn) model met de grote achterklep zijn geen schroefjes te bespeuren.
Is het een soort kliksysteem of moet ik de complete binnenbekleding van het kofferdeksel verwijderen?
Beide lampjes werken niet meer en ik heb daarvoor een aanmerking gekregen op de technische autocontrole.
Alvast bedankt
Groetjes
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 7801
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kun je eens kijken of er aan weerszijden van de transparante kapjes kleine gaatjes zitten? Zo ja dan zou je daar met een dikke paperclip of iets dergelijks in moeten steken (aan beide zeiden), waarop het kapje los komt.
Om de hele units te vervangen zal inderdaad de binnenbekleding van de klep los moeten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik had ze alle 2 kapot, maar omdat het meer dan een maand zou duren om die te leveren :@ hebben we van mijn pa zijn per totale ze eraf gehaald!
je neemt een kleine schroevendraaier en steekt de punt in 1 van de 2 gaatjes en buigt het plastiek naar buiten toe (lichtjes) dan springen die eraf.
omgekeerd om op te steken, steek 1 kant erop en buig het plastiek terug terwijl je duwt. voila
Berlingo 1.6HDI
Heren !
beide bedankt voor jullie reply´s….
dankzij jullie uitleg heb ik de boel niet moeten demonteren.
Idd met iets scherp in de gaatjes steken en een beetje naar buiten toe drukken en de kapjes komen eraf.
De lampjes waren beide stuk, valt wel mee na 10 jaar…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......