3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
wiebes & rogier83s witte 1.6 TGI
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 augustus 2009 11:33 PM
  [ # 31 ]

Een orgineel BX dakraam die schuift in het dak, en klapt niet open naar mijn weten?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 augustus 2009 01:36 AM
  [ # 32 ]
Timo1990 schreef:

Een orgineel BX dakraam die schuift in het dak, en klapt niet open naar mijn weten?

Precies. Daarom heb ik liever een Webasto klapdakje. Dat geeft (minder) geen roestproblemen Wink

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 18 augustus 2009 03:03 PM
  [ # 33 ]

dat begint dan allemaal een beetje duidelijk te worden. Een nieuw interieur gaat er wel een keer komen en naar de tankvlotter ga ik een keer kijken. voorlopig pas ik het wel uit op de dagteller.

Volgende week vertrek ik voor 3 weken naar noordspanje en plan zo rond de 4000 km te gaan maken. dus dat is een mooie test laat ik maar zeggen…
Iemand nog een goede tip vooraf nog naar te kijken. De auto heeft recent gewoon een beurt gehad met nieuwe olie en filters etc. dus volgens mij moet alles gewoon gaan. Uiteraard gaan er wel een paar slokkies vloeistof en wat gereedschap mee Smile.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 augustus 2009 03:11 PM
  [ # 34 ]
Wnijland schreef:

- Wit… ik vind het geloof ik toch niet zo mooi. misschien pimpen met een wit lederen interieur? of opschilderen als koe of zebra.

Dat is best leuk, overigens al eens gedaan. Ik zou later de foto’s kunnen posten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 27 september 2009 11:40 AM
  [ # 35 ]

Vorig weekeindebij Michiel-16V een sportinterieur afgehaald en vandaag zijn we die fijn aan het inbouwen. Er is een probleempje bij de raamrubbers van de voorramen. die lijken er af te moeten om de deurpanelen te vervangen ( aan de onderkant van het raam) mar dan laten de kleine klemmetjes los waarmee het vast zit en die zijn beina onmogelijk weer te monteren.

Iemand eenoplossing of truc om deze weer vast te krijgen?

en mocht er nog iemend gineteresseerd zijn in een standaardinterieur, daar heb ik er 1 van over… maar ik denk dat die wel weg kan toch.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 september 2009 03:20 PM
  [ # 36 ]
Timo1990 schreef:

Een orgineel BX dakraam die schuift in het dak, en klapt niet open naar mijn weten?

Een origineel fabrieks dakraam kan ook naar boven klappen.

Het heet niet voor niets een ‘schuif-kanteldak’.  Wink

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 27 september 2009 07:36 PM
  [ # 37 ]
Wnijland schreef:

Vorig weekeindebij Michiel-16V een sportinterieur afgehaald en vandaag zijn we die fijn aan het inbouwen. Er is een probleempje bij de raamrubbers van de voorramen. die lijken er af te moeten om de deurpanelen te vervangen ( aan de onderkant van het raam) mar dan laten de kleine klemmetjes los waarmee het vast zit en die zijn beina onmogelijk weer te monteren.

Iemand eenoplossing of truc om deze weer vast te krijgen?

en mocht er nog iemend gineteresseerd zijn in een standaardinterieur, daar heb ik er 1 van over… maar ik denk dat die wel weg kan toch.

Bedoel je de rubbers aan het panneel of waar het raam inzit?
Die van het paneel kun je er later inschuiven, die van het raam hoeven er niet af.

Ben benieuwd hoe het is geworden!

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 27 september 2009 07:39 PM
  [ # 38 ]

Zo het interieur zit er in, de achterbank bleek nog de verkeerde gaten te hebben om hem vast te schroeven (te weinig) maar die hebben we bijgeboord.
De klemmetjes van het raamrubber bleken gewoon op het deurpaneel te zijn vastegezet en dat was dus gemakkelijk weer te maken (we dachten even dat die ergens binnen in de deur vast zaten… Surprisedops: )

Dan hadden we nog een probleempje met de koppeling, die lag in ene op de vloer en werkte niet meer. De kabel leek gewoon goed enzo, maar na een tijdje zoeken kwamen we er achter dat er een staafje uitgevallen was dat tussen de stelschroef en de het koppelingshandeltje dat uit de bak komt zat. (kan iemand hier nog soep van maken?) en zoja, is het normaal dat hier een losse staaf tussen zit en dat hij er ook uit valt. Het staafje was wel afgerond en viel mooi in twee uithollingen, dus het leek er toch wel een beetje voor gemaakt, mee raar vond ik het toch wel.

Verder nog een retourlek gefixed, dat er uiteindelijk wel twee bleken te zijn. en De einddemper vervangen voor een fraaier exemplaar (niet helemaal afgerot). We zijn dus weer helemaal het heertje.

over de oude stoelen etc., tenzij iemand het idee heeft dat daar nog blij van wordt ( ik denk van niet, al zijn ze nog wel fatsoenlijk) gaan ze komede week naar de stort.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 27 september 2009 07:43 PM
  [ # 39 ]

Dat het een los staafje is klopt inderdaad, dat heb ik ook. Maar dat die er zomaar uit valt…

Verder ben ik erg benieuwd naar de foto’s welk interieur je er nou precies in hebt gezet! Echt een sport type 1 interieur, een GTI 16V interieur of een GTI/Progress interieur?

Verder mooi werk van de einddemper en de retourlekjes! Wat voor lekjes waren het precies?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 27 september 2009 08:04 PM
  [ # 40 ]

Ik zal binnenkort eens foto’s plaatsen, het is een GTI\progress interieur. uit de sloop gti (8v) van Michiel-16v.

De retourlekken zaten beide bij het linker voorwiel, een geloof ik van een veerpootretour die was afgescheurd (van de veerpoot naar binnenzijde wielkast) en de andere van een of ander ding net boven het subframe (weet niet echt wat het is, iets van een verdeler of heeft misschien iets met de stuurbekractiging te maken.) daar was ook een slang ingescheurd.

dat losse staafje blijf ik toch een beetje raar vinden, tot nu toe is het er bij mijn bxxen ook nooit uitgavallen, mar het moet gebeurd zijn doordat het pedaal even opgetild is geweest bij het klussen of stofzuigen ofzo. Het is toch maf om belangrijke onderdelen gewoon los onde de motorkap te gooien, wat bezield die ontwerper van dit soort systemen…

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 06 oktober 2009 12:00 PM
  [ # 41 ]

nou, de nieuw geplaatste uitlaatdemper bleek zijn beste tijd al wel gehad te hebben. Binne een week is hij het hele binnenste begonnen uit te kotsen (allemaal plukken glaswol). Ik denk dat ik maar eens op zoek ga na een volgend (misschien wel nieuw) exemplaar.

Verder begin ik me ook wat zorgen te maken over gebonk\gerammel uit het achterwiel. je hoort het vooral in bochten, bij lage snelheden en achteruit. Iemand een idee wat dat kan wezen… zal wel iets van lagers zijn of niet.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 oktober 2009 07:17 PM
  [ # 42 ]

Als je de BX in de hoogste stand hebt staan, en dan vanaf de achterkant naar de stand van de wielen kijken, hoe staan je achterwielen dan? Mooi recht: |—-|, of /—-\, of miss aan één kant een versleten ADAL: |—-\. Vaak als er een wiel schuin staat, duidt dat op een versleten AchterDraagArmLager. (ADAL).

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 06 oktober 2009 08:06 PM
  [ # 43 ]
Wnijland schreef:

De retourlekken zaten beide bij het linker voorwiel, een geloof ik van een veerpootretour die was afgescheurd (van de veerpoot naar binnenzijde wielkast) en de andere van een of ander ding net boven het subframe (weet niet echt wat het is, iets van een verdeler of heeft misschien iets met de stuurbekractiging te maken.) daar was ook een slang ingescheurd.

Retour van de veiligheidsklep?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 oktober 2009 10:25 PM
  [ # 44 ]

Dat pennetje van de koppeling is inderdaad een bizarre oplossing ja Laughing je bent ook echt niet de enige bij wie dat ding los gelaten heeft, maar gelukkig heb je hem meteen terug kunnen plaatsen. Ik weet nog bij mijn eerste BX toen ik van toeten nog blazen wist dat ik aan de hefboom trok na het verliezen van het pennetje en klats, kon ik een nieuwe koppeling in laten bouwen omdat die hefboom met een plastic schijf van 2 euro om een kogelgewricht zit geklemd die met wat pech zonder enige moeite loslaat…. dus ja… het is nogal een apart gevalletje de BX Laughing

Dat ding boven je subframe is trouwens waarschijnlijk je voorste hoogteregelaar? Rond apparaatje met wat leidingkjes en een slangetje? Zo een zou je ook achter boven je middendemper moeten vinden.

Over het gebonk, ik vermoed eerlijk gezegd dat je demper niet helemaal goed in zijn rubbers hangt, jutter eens wat aan de dempers en luister eens of je hem ergens tegenaan hoort kletteren, dan weet je meteen genoeg. Flink versleten draagarmlagers kan natuurlijk ook maar bij mijn BXen resulteerde dat meer in gekraak en aanlopende wielen (bij brede sloffen)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Wnijland
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 07 oktober 2009 09:18 AM
  [ # 45 ]

met dat pennetje van de koppeling hebben we idd geluk gehad. we hebben wel een tijd staan kijken naar die koppeling toen ik opeens dacht aan een onduidelijk pennetje dat we tijdens het werken op de stoep hadden gevonden en wat we gelukkig nog even hadden bewaard voor de zekerheid. Voor het zelfde geld hadden we die gelijk in de vuilbak gegooid.

aan de ADALS had ik ook al gedacht, maar op dit moment verdenk ik de wiellagers vooral voor het rammelen. ik ga er over een tijdje weer eens naar kijken. de uitlaat is het zeker niet, dat maakt een heel ander geluid (dat blijft lastig te beschrijven zo)

de retour zou heel goed van de veiligheidsklep kunnen zijn. niet van de hoogteregelaar. hoort die veiligheidsklep wel significant lhm te lekken (geen stroom, maar toch wel een liter kwijt in een ~ 300 kom (2dagen) )

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook