saxo 538 - 1.0 - 1999 - sleutel vast in het contact
saxokim
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 11 augustus 2005 03:58 PM

hoihoi

Afgelopen vrijdag opgewekt ondanks het weer naar dance valley en aangekomen daar parkeer ik mijn saxo achterin een weiland. De parkeer knul daar liet me wat schrikken waardoor ik mijn auto liet afslaan, maar deze stond toch al goed dus laten staan. Ik wil mijn sleutel eruit halen en deze komt niet meer uit het contact!! Alle lampjes branden dus ja werd ik niet zo vrolijk van. Na 3 uur wachten kwam de wegenwacht…en goed nieuws nee dus. Er bleek ‘spontaan’ iets vd sleutel gesprongen te zijn en de sleutel zat vast. Erg leuk op draadjes naar huis!!
Nu ben ik benieuwd of iemand dit ook meegemaakt heeft of dat het een bekend probleem is?? Er is namelijks niets geks, wilds etc gebeurt met de sleutel maar dit grapje gaat wel honderden euro’s kosten.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen….. Confused

**ok ik heb slot besteld bij dealer die ‘m bij citroen nederland besteld heeft en vandaag is hij binnen. Nu zou je denken joehoe…maar neen….ik bestel dus een nieuw contactslot zodat ik mijn auto weer gewoon kan starten en wat voor sleutel leveren ze erbij….eentje waarmee je alleen je deuren kan openen zonder transponder Crying or Very sad  ...ik voel me nu een beetje ge**** als je me begrijpt!!! Ik bedoel…stel bij wijze he…ik bestel een nieuw slot voor de voordeur…krijg ik dan erbij een sleutel van de kelder?? get it? afleggerij is dit wel hoor…dit means dat ik voor 40 euro een sleutel (incl. code in sleutel activeren) moet bijbestellen oftewel ben ik nu al 190 euro kwijt. Tevens is de citroen (waarschijnlijk alle merken) zo slim dat als je dit geintje hebt en je dus onder je stuur moet zijn om erbij te komen je gelijk een of ander schakel kastje kan bij bestellen omdat deze bij afname vd kap stuk getrokken moet worden…(sorry ik ben een leek maar dit begreep ik vd garage)....in ieder geval is dit alles best een beetje om te huilen en ben ik eigenlijk blij dat ik mijn ramen zelf open draai, geen airco heb, geen stuurbekrachtiging etc etc want volgens mij schrik je dan wel bij elk probleempje aan je auto Wink **

Maar al met al ben ik blij vorige week niet spontaan de last minute geboekt te hebben omdat alles volgeboekt was want dit geld gaat helaas naar de saxo Crying or Very sad

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 11 augustus 2005 04:16 PM
  [ # 1 ]

Re: saxo 538 - 1.0 - 1999 - sleutel vast in het contact

saxokim schreef:

hoihoi

Afgelopen vrijdag opgewekt ondanks het weer naar dance valley en aangekomen daar parkeer ik mijn saxo achterin een weiland. De parkeer knul daar liet me wat schrikken waardoor ik mijn auto liet afslaan, maar deze stond toch al goed dus laten staan. Ik wil mijn sleutel eruit halen en deze komt niet meer uit het contact!! Alle lampjes branden dus ja werd ik niet zo vrolijk van. Na 3 uur wachten kwam de wegenwacht…en goed nieuws nee dus. Er bleek ‘spontaan’ iets vd sleutel gesprongen te zijn en de sleutel zat vast. Erg leuk op draadjes naar huis!!
Nu ben ik benieuwd of iemand dit ook meegemaakt heeft of dat het een bekend probleem is?? Er is namelijks niets geks, wilds etc gebeurt met de sleutel maar dit grapje gaat wel honderden euro’s kosten.

Kloten zeg. Ook echt puur domme pech waar je zelfs niks aan kan doen. Dit soort dingen komt een enkele keer voor waarbij de kans natuurlijk wel groter wordt als de auto ouder wordt. Ik weet niet of het een specifiek probleem is bij de Saxo. De contactsloten zijn meestal universeel en bij veel verchillende auto’s van Citroen en Peugeot in gebruik. Een nieuw contactslot of sleutelset (als je dezelfde sleutel wilt houden voor alles) kost ong 150 EUR maar dan nog een uurtje of 1.5 uur om het te (laten) monteren.

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 11 augustus 2005 08:29 PM
  [ # 2 ]

Da’s lullig ja. En ik spreek uit ervaring.

Ik heb zoiets ook gehad bij mijn GSA X1 en bij mijn 2cv. Kortsluiting in het contactslot,sleutel zat moervast en was ook niet meer te draaien. Sta je dan….. Het monteren van een ander contactslot was de enige optie. Je kan voor 2ehands gaan,scheelt aanzienlijk in prijs,maar wel met het risico dat het weer gaat gebeuren…. Ik heb dat risico toen maar voor lief genomen en heb mazzel gehad.

Sterkte met het oplossen.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 augustus 2005 10:43 PM
  [ # 3 ]

Een gebruikt slot met 2 sleutels heb je al voor €35, zit je wel met het punt dat je 2 verschillende sleutels heb. Als je centrale vergrendeling met afstandsbediening heb, dan heb je daar minder last van.

Vervangen van het slot is niet zo moeilijk, als de sleutel nog wel kan draaien, anders moet dat ding eruit gesloopt worden. Heb pas bij een ZX een dergelijk klusje geklaard, een uurtje werk. Bij de dealer/garage ben je een aardige cent kwijt voor dit grapje.

Mocht je hulp nodig hebben, stuur maar een PB, ik woon ook in Rotterdam en ben regelmatig sleutelend op straat te vinden Wink

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 augustus 2005 03:53 AM
  [ # 4 ]

saxokim schreef:

hoihoi

**ok ik heb slot besteld bij dealer die ‘m bij citroen nederland besteld heeft en vandaag is hij binnen. Nu zou je denken joehoe…maar neen….ik bestel dus een nieuw contactslot zodat ik mijn auto weer gewoon kan starten en wat voor sleutel leveren ze erbij….eentje waarmee je alleen je deuren kan openen zonder transponder Crying or Very sad  ...ik voel me nu een beetje ge**** als je me begrijpt!!! Ik bedoel…stel bij wijze he…ik bestel een nieuw slot voor de voordeur…krijg ik dan erbij een sleutel van de kelder?? get it? afleggerij is dit wel hoor…dit means dat ik voor 40 euro een sleutel (incl. code in sleutel activeren) moet bijbestellen oftewel ben ik nu al 190 euro kwijt. Tevens is de citroen (waarschijnlijk alle merken) zo slim dat als je dit geintje hebt en je dus onder je stuur moet zijn om erbij te komen je gelijk een of ander schakel kastje kan bij bestellen omdat deze bij afname vd kap stuk getrokken moet worden…(sorry ik ben een leek maar dit begreep ik vd garage)....in ieder geval is dit alles best een beetje om te huilen en ben ik eigenlijk blij dat ik mijn ramen zelf open draai, geen airco heb, geen stuurbekrachtiging etc etc want volgens mij schrik je dan wel bij elk probleempje aan je auto Wink **

Maar al met al ben ik blij vorige week niet spontaan de last minute geboekt te hebben omdat alles volgeboekt was want dit geld gaat helaas naar de saxo Crying or Very sad

je bent in geen enkel opzicht genaaid, de dealer heeft het gewoon normaal gedaan.

Wat ik begrijp hebben ze netjes een slot op code besteld om zodoende te kunnen starten met de “oude” sleutel(s) Als je zo’n slot op code besteld zit er altijd een sleutel bij zonder transponder. Ze maken een slot namelijk aan de hand van een sleutel, ze voeren eerst de code in, maken dan een sleutel (die dan zo goedkoop mogelijk moet zijn) en maken aan de hand van die sleutel een contactslot. Nu zouden ze die sleutel ook weg kunnen gooien maar ach,ze doen hem er gewoon netjes bij. Geheel normaal dus.

Een contactslot kost rond de 125 - 130 euro, half uurtje montage er bij, en de btw er over heen maakt dan 190 euro en geen honderden euro’s zoals je zegt.

alleen dat kastje waar je het over hebt wat afbreekt als je de kappen er af haalt klopt geen biet van, alles is te demonteren zonder te slopen.

En dan een gebruikt slot is ook geen optie, je weet niet wat je koopt (kwalitatief) en dan heb je altijd twee verschillende sleutels, een om te starten en een om de portieren te openen.

contact soten zijn ook niet universeel, er is geen enkel model van citroen wat een gelijk contactslot heeft,sommige modellen hebben zelfs meerdere soorten contact sloten.

ach genoeg over sloten, helaas je kan niet zonder en wat ik begrijp is het al weer gemaakt, effe door de zure appel heen bijten..

succes

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 augustus 2005 04:10 AM
  [ # 5 ]

oldenhage schreef:

En dan een gebruikt slot is ook geen optie, je weet niet wat je koopt (kwalitatief) en dan heb je altijd twee verschillende sleutels, een om te starten en een om de portieren te openen.

In dit geval niet nee, omdat je met de transponder van de startblokkering zit, dit had ik effe niet gelezen Surprisedops:

Voor een wat oudere auto zonder een transponder-sleutel is een gebruikt slot een prima optie als je deze koopt bij Bart-Ebben of De Vos, daar word alles gecontroleerd, getest en met garantie verkocht. Het nadeel is dan inderdaad 2 sleutels, het voordeel is dat je ruim €150 uitspaart, die kun je dan weer mooi steken in andere zaken, zoals het onderhoud met orinele onderdelen Razz

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 augustus 2005 04:19 AM
  [ # 6 ]

oldenhage schreef:

ach genoeg over sloten, helaas je kan niet zonder en wat ik begrijp is het al weer gemaakt, effe door de zure appel heen bijten..

succes

Hehe, niks meer aan te voegen. Het blijft zuur om je geld kwijt te raken door dit soort “flutproblemen”. Shit happens Kim, volgende keer beter.

Profiel  

saxokim
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 12 augustus 2005 12:01 PM
  [ # 7 ]

slot

jongens ik weet niet wanneer sommigen voor het laatst de prijzen heeft gehoord van contactsloten, maar deze kost dus echt 140 euro excl. btw!! Daarbij nog 1 extra sleutel met transponder a 40 euro en dan zit je toch echt al richting de 200 euro!

Maar goed wat het verhaal over de sleutels betreft vind ik het echt niet logisch dat er een sleutel zonder transponder geleverd word, maar goed dat zal mijn simpele ik wel zijn Wink

Thanks allen voor de reacties….het gaat een bak geld kosten maar daar stap ik maar overheen want mijn saxootje is het wel waard!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 12 augustus 2005 12:42 PM
  [ # 8 ]

Re: slot

saxokim schreef:

jongens ik weet niet wanneer sommigen voor het laatst de prijzen heeft gehoord van contactsloten, maar deze kost dus echt 140 euro excl. btw!! Daarbij nog 1 extra sleutel met transponder a 40 euro en dan zit je toch echt al richting de 200 euro!

Maar goed wat het verhaal over de sleutels betreft vind ik het echt niet logisch dat er een sleutel zonder transponder geleverd word, maar goed dat zal mijn simpele ik wel zijn Wink

Thanks allen voor de reacties….het gaat een bak geld kosten maar daar stap ik maar overheen want mijn saxootje is het wel waard!!

Ja, al met al toch bijna 450 goeie ouwe guldens.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 12 augustus 2005 12:48 PM
  [ # 9 ]

tja, niet omrekenen dan maar…. Crying or Very sad

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 augustus 2005 03:21 AM
  [ # 10 ]
René van Maren schreef:

tja, niet omrekenen dan maar…. Crying or Very sad

Is de enige manier om je hand een beetje op de knip te houden, anders geef je het te makkelijk uit Confused
Overal is het fl teken gewoon vervangen door een € Evil or Very Mad

Om weer on-topic te zijn, ik ben voor mijn Xsara ooit ruim €250 kwijt geweest omdat de afstandsbediening kapot was. €55 voor de AB, de rest was voor het aanvragen van een code, overzetten sleutel en programmeren van de hele zooi.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook