Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Brian schreef:bertleen schreef:stalsie schreef:
maar de diode helpt dus niet bij een HA 1, ofwel?Nee daar helpt die reparatie niet.
_________________
Groeten,
Mark- - - - - - - - -
heel stom misschien, maar wat voor HA zit er nou in mijn XM? Ik heb een type 2, 1996 TCT 2.0. Heb her en der gezocht maar de specificaties kan kik niet echt vinden. Trouwens, de kleur is ook een punt, wilde een busje kopen maar helaas geen kleurnummer te bekennen.. iemand? is een donkergrijze maar soms groenige schijn en dan weer rooiig
Als je hydractief hebt is het 2. Of je hydractief hebt is heel simpel, zit er links van de versnallingspook een schuifje met sport of normaal, dan heb je hydractief
Kleurcode moet zitten achter je linker koplamp.
Check ook even de leidingen bij de veerpoot, dik = HA, dun = geen HA.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
bertleen schreef:
heel stom misschien,
Heel stom blijf je als je hier geen vragen stelt!
Die kleurcode kwam ik gisteren ook achter is soms best lastig te vinden, en als je ham dan al hebt dan kan de spuiter niet vinden wat voor een kleur het nou precies is….....
Maar links achter je koplamp, vanuit de rijrichting gezien, op het metalendeel net voor je accubak daar vind je hem
De VC = Veer Computer
De VN is het solid state relais ofwel de VN05N
grote dank
lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
kleurcode
Leuk, bedankt voor de info.klopt als een bus.
mijn kleurcode is ETKCR met witte letters in de spelonken van de Xm.
maar op het lijstje in de link staat alleen ETK voor Gris CREPUSCULE, maar wat dan die CR erachter moet zijn? dat vermeldt het verhaal niet..
misschien kom ik wel aan een spuitbusje zo met deze code ETKCR.
ben ik nu erg off topic eigenlijk hier? waarvoor excuses in dat geval.
Bert
XM Gris CREPUSCULE
Mercedes 1969 250
Xantia Activa aut 2.0 1998
zitmaaier Briggs & Stratton 125 CC 5 versn.
midibike Harley - midibike cross
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De CR staat voor de originele leverancier van de verf. In jouw geval waarschijnlijk Corona.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nee hoor, je bent niet off topic. Er zat een verhaal achter die 5-letterige code, maar dat is me ontschoten. ops:
Misschien dat andere forummers weten hoe het zit?
“De kleur van mijn limousine is Gris Crepuscule”, klinkt toch veel mooier dan: “Hij is iets van grijs.”
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Re: kleurcode
bertleen schreef:ben ik nu erg off topic eigenlijk hier?
Ja, dramatisch! Open anders een draadje over je eigen auto zodatje alle vragen en antwoorden bij elkaar hebt!
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
wimb schreef:Nee hoor, je bent niet off topic.
Dat dacht ik dus wel hé ? het topic gaat over “Doe het zelf; uitlezen en resetten ECU, vering, ABS etc dl.2”
Dat is niet iets met kleurtjes…...
Dat dacht ik dus wel hé ? het topic gaat over “Doe het zelf; uitlezen en resetten ECU, vering, ABS etc dl.2”
Je hebt helemaal gelijk ops:
Mea Culpa.
Trouwens, deze reactie van mij is ook fftopic
Wim,
Disciplus Simplex
Hmm, blijft rustig hier! De laatste post is nog uit augustus! Is er niemand meer met veerproblemen of leuke mededelingen over reparaties en het daarop volgende heerlijke zweefgevoel?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008
- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
malle pietje schreef:Is er niemand meer met veerproblemen of leuke mededelingen over reparaties en het daarop volgende heerlijke zweefgevoel?
Ja hoor, kom ik aan…bedankt voor de uitnodiging…ben bezig met mijn 2de XM (de 1ste ligt onder doek afwachtend op veel geld om de autobak te repareren)—een v6 24v BVM5 uit ‘92—goed op gang te krijgen. Die heeft best een zware leven gehad desondanks een klein 69k km op de teller. Een blijvende probleem zou misschien de VC kunnen zijn. Als de sleutel draait om te starten, brandt er geen hydractieve lampje op de dash links boven (wel op mij 1ste), en krijg ik meestal “sports suspension” te lezen op het schermpje, terwijl het schuifje maar in de “auto” stand staat. Ik merk geen verschil in rijgedrag tussen de ‘auto’ en ‘sport’ posities met schuifje. Omdat die begint toch wel behoorlijk te rijden na de 1ste ronde reparaties maak ik me niet al te grote zorgen over, maar het zou toch leuk zijn als die zou werken naar behoren.
Columbus Day hier in de VS…wat een waanzin! OK, scholieren en postboden en bankmedewerkers vinden het best leuk…
- Keith
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Als in het schermpje sports suspension staat terwijl de schuif op Auto staat, zou ik eerst maar eens het schuifje gaan verdenken.
Daarnaast kan je natuurlijk ook nog eens een storing in de VC hebben, vandaar geen lampje bij het op contact zetten. (Of een kapot lampje, zoals ik) geen storing, prima vering, maar geen lampje. Ook niet bij de schuif op Sport)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Keith,
een v6 24v BVM5 uit ‘92 is uit te lezen met het knipperkastje van malle pietje
Let wel, er zijn computers die laten zich met geen mogelijkheid uitlezen. Waarom weet niemand…...
Waarom weet niemand…...
Ik wel: omdat ze Frans zijn.
Wim,
Disciplus Simplex