5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

eurocitro 2009
Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

Gepost: 17 augustus 2009 11:16 PM
  [ # 61 ]

Weet iemand toevallig voor hoeveel de beide BX 4TC’s (de Acropolis-rallyauto en de civiele versie) tijdens de veiling van zaterdag zijn verkocht?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 augustus 2009 11:21 PM
  [ # 62 ]

Nee, ik niet. Maar is er geen website van het veilinghuis waar dat eventueel terug te vinden is?

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 augustus 2009 11:23 PM
  [ # 63 ]

Al mijn foto’s kunnen hier gevonden worden!

Stuk tekst van Harm met foto’s van mijn hand. Tekst is getikt voor het algemene Autoweek forum, daarom klinkt het soms wat apart Wink:

Iedere drie jaar wordt in het Franse Le Mans de Eurocitro georganiseerd. Wat het precies is wist ik eigenlijk pas na het weekend, maar het scheen iets te zijn met Citroëns en het duurt drie dagen.

Vrijdagavond zo rond vijf uur ‘s avonds werd er bij mij thuis verzameld. Twee andere BX-liefhebbers parkeerden hun bolides (een BX turbo D12 en een XM turbo CT) voor mijn deur, waarna de reis kon beginnen. Een half uurtje later vertrokken we in de richting van Frankrijk.

Verstandig dat we waren, lieten we deze 2 auto’s achter in Vught

In mijn BMW 320D natuurlijk, want je kunt nou eenmaal niet met een Citroën aan komen zetten op Eurocitro. Dat doet iedereen al.
De keus voor de BMW bleek een goede: op kruissnelheid aangenaam stil, spaarzaam met diesel, voorzien van een automatische thermomaat en een tempomaat. Poekoek heeft het grootste deel gereden, mijn taak was het ernaast zitten en de derde liefhebber (mpostma) had als taak bier drinken en boeren laten op de achterbank. Het was rustig op de weg, dus afgezien van een dinerstop in België lekker vlot doorgereden en na ongeveer zes uur rijden kwamen we bij ons hotel aan.

Omdat het allemaal best wat mocht kosten, hadden we een hotel gekozen: Premiere Classe in Le Mans Centre. Daar hebben we dan ook per persoon 35 euro op stukgeslagen voor 2 nachten samen!

mpostma begint alvast met het fotograferen van een Deense Activa naast het hotel

Zaterdagochtend trokken we na een goed ontbijt richting het circuit van Le Mans, waar de Eurocitro zich moest bevinden. We hadden de ingang vlot gevonden, en parkeerden de BMW vlak buiten de poort. Toen we wandelend bij de kaartverkoper aankwamen, vroeg hij of we te voet waren of per auto.
We betaalden dus het tarief voor voetgangers en wandelden naar het terrein. Daarbij kwamen we eerst langs de camping, waar we ogenblikkelijk enkele bekende BX-liefhebbers troffen.

Een vrij gemiddeld beeld net na de ingang van Eurocitro

Na wat bijgekletst te hebben, was het tijd om het eigenlijke Eurocitro te gaan zoeken. Daartoe kropen we met vijf man in een BX. De BX in kwestie ie een blauwe break, die de week ervoor voorzien was van een 1.9 TD motor uit een Xantia.

De bewuste BX Break, hier alvast in circuitstand, dus met klep open

Het terrein bestond vooral uit parkeerplaatsen. Erg leuk is dat de auto’s er per type werden geparkeerd, CX en BX was gecombineerd. Op de parkeerplaats stond een enorme rij BXen, allemaal netjes met de kont naar het hek geparkeerd. Uiteraard parkeerden we de Break precies verkeerd om. Dat moest ook wel, anders zou niemand zien dat het een break was.

Eigenwijs geparkeer door de Breakies

Meteen al bleek dat zelfs die autobarbaarse Fransen een soort liefhebberij krijgen voor de BX: de 16v’s, Sports en type 1’s vlogen ons om de oren, met als hoogtepunt zowaar een echte BX 4TC!

Één van de schitterende BX 16 Soupapes die te zien waren in Le Mans!

Het parkeerterrein met DSen hebben we eigenlijk niet eens bekeken, immers een verzameling DSen kom je in Nederland ook gewoon bij de plaatselijke supermarkt tegen. Fransen vinden een DS nog heel bijzonder.

Eerste actie van de dag was de aanschaf van een mooie rode pet, omdat mijn achterhoofd al begon te verbranden.

Eerst maakten we een rondje over de parkeerterreinen. Het ene was nog bijzonderder dan het andere, van Ami’s tot Tractions, XM’s, Xantia’s (bijna allemaal Activa’s), SM’s, GS birotor, M35 en echt oud ijzer: vooroorlogse achterwielaandrijvers uit de tijd dat letterlijk alle auto’s er hetzelfde uitzagen.

Mooie uitstalling van verschillende modellen, hier lekker in de schaduw op zondag

Op het terrein was ook ruimte voor commercie: een tent met nieuw spul (modellen, boeken, oud papier, nieuwe oude onderdelen en algemene rommel). Omdat het buiten zo’n 35 graden was, was het in de tent niet heel erg aangenaam. Buiten was er nog een markt met de echt ouwe troep, dus onderdelen. Vooral veel rommel van DSen, eenden en ander spul, weinig BX- en XM-materiaal.

‘s avonds vond er een parade plaats van 90 jaar Franse troep, dus reed een bonte stoet van Citroëns een ererondje over het circuit. De hoofdtribune is van dichtbij behoorlijk hoog. Terwijl de groep zich positioneerde op de lagere rangen van de tribune, trok ik mij wijselijk terug in de schaduw en vond een leuke toeschouwer om naast te gaan staan.

In de avond werd er goed gegeten bij een erg fijn restaurant in het centrum van Le Mans, en na een afzakkertje op een terras was het tijd om te gaan slapen.

Op zondag was het al vroeg weer tijd om naar het circuit te gaan. Ditmaal niet met Poekoek maar met mij achter het stuur. Tijdens deze rit bleek maar weer eens wat we al wisten: flink door bochten vlammen is alleen maar leuk als je achter het stuur zit.
Alweer was het zo’n 30 graden in de schaduw, en alweer werd er op de dag over het terrein gestruind, leuke auto’s bekeken en modelautootjes gekocht (ik heb een Slaab 9-5 gescoord). Hoogtepunt was het rondje circuit voor “autres voitures”: een enorme verzameling BXen, Xantia’s, XM’s, AXen en ander moderner spul mocht een rondje (stapvoets) maken. Poekoek en mpostma deden dit in de kofferbak van de al eerder genoemde blauwe break. De nieuwe 1.9 TD motor bleek nog wat tuning nodig te hebben, ze konden namelijk alletwee in de auto blijven terwijl de bestuurder volgas gaf.

Een blik vanuit de kofferbak van de BX Break, de BX was goed vertegenwoordigd met veel mooie exemplaren

De laatste groep die het circuit op mocht op zondag zag er van voren zo uit

Na nog wat meer gestruin was het tijd om de BMW weer aan te trappen en richting Vught te vertrekken. Ditmaal duurde de reis iets langer door file rond Parijs en wachttijd bij de tolpoortjes, buiten dat verliep het voorspoedig.

Er moest natuurlijk wel even geposeerd worden met de BMW

Al met al was het een leuk weekend!

Al mijn foto’s kunnen hier gevonden worden!

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16V MK2
Gepost: 17 augustus 2009 11:24 PM
  [ # 64 ]
Rene de Boer schreef:

Weet iemand toevallig voor hoeveel de beide BX 4TC’s (de Acropolis-rallyauto en de civiele versie) tijdens de veiling van zaterdag zijn verkocht?

Ik meen dat de EVO voor zo’n 180.000 euro van de hand is gegaan, de 4TC weet ik niet.

@ Wendela: Thijs vdB was niet aanwezig, was het niet de blauwe BX van XBXG?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 17 augustus 2009 11:39 PM
  [ # 65 ]
Poekoek schreef:

Nee, die van Wouter heb ik gezien. Wouter heb ik gezien en gesproken, maar ik kwam dus ook deze tegen, met op de achtergrond de RV van Laurens. En volgens het register is de BX van Thijs….

Profiel  

patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 18 augustus 2009 12:00 AM
  [ # 66 ]

Zo, wij zijn ook weer thuis na 1753 km. Wel per luxe reismobiel.
Wat een giga mooi evenement is eurocitro .
Heb mijn ogen weer uitgekeken.
Hier enkele foto’s waarbij mijn belangstelling uiteraard naar de zware
bedrijfsvoertuigen gaat.

http://www.flickr.com/photos/13068587@N03/
gr. Jan

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7791

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 augustus 2009 12:34 AM
  [ # 67 ]

Sfeerimpressie van mijn laatste rondje over de camping zondagmiddag. Het begon al merkbaar rustiger te worden op dat moment, het was een uur of twee toen ik weer noordwaarts ging.

http://www.youtube.com/watch?v=YC6oL5_I-CE

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 18 augustus 2009 12:39 AM
  [ # 68 ]
DigiDaan schreef:

Sfeerimpressie van mijn laatste rondje over de camping zondagmiddag. Het begon al merkbaar rustiger te worden op dat moment, het was een uur of twee toen ik weer noordwaarts ging.

http://www.youtube.com/watch?v=YC6oL5_I-CE

Dat was inderdaad vrij duidelijk. Zaterdag was mijn camera al na een paar ploaties leeg (dom dom, maar goed) en ik had de goede hoop dit op zondag in te halen. Dat was toch iets minder goed gelukt dan gehoopt, al stond er nog een hoop fraais.

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 18 augustus 2009 01:53 AM
  [ # 69 ]
garagestmarien schreef:
Poekoek schreef:

Nee, die van Wouter heb ik gezien. Wouter heb ik gezien en gesproken, maar ik kwam dus ook deze tegen, met op de achtergrond de RV van Laurens. En volgens het register is de BX van Thijs….

die staat sinds dinsdag op mijn naam.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 augustus 2009 01:59 AM
  [ # 70 ]

Aha, oké, dus JIJ was er. Leuk, leuk, leuk.  Laughing

Profiel  

mvc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 18 augustus 2009 11:11 AM
  [ # 71 ]
Rene de Boer schreef:

De straatversie 20000 euro+verkoopkosten en de ralleyversie 130000 euro+verkoopkosten. Laughing

Profiel  

Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

Gepost: 18 augustus 2009 11:43 AM
  [ # 72 ]

OK, dank voor de informatie! 130.000 is meer dan ik had gedacht! Had hem zelf ergens tussen de 80 en 100 geschat.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 augustus 2009 07:35 PM
  [ # 73 ]

Film!

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 18 augustus 2009 07:52 PM
  [ # 74 ]

Zo, ook weer terug. We zijn met een touristische omweg door Normandië (met een overnachting in Honfleur) gisteren teruggekomen.

Het was erg leuk, maar warm! Ik heb denk ik 100 kilometer te voet afgelegd over het terrein, tenminste zo voelt het. En in de tent waar we een stand hadden, was het bijkans tropisch. Gelukkig was de biertent vlakbij.
We hebben de gastronomische mogelijkheden in de oude stad van Le Mans uitgebreid kunnen testen. Zalig!

Trouwens veel leuke aankopen kunnen doen, ik heb er weer een kitje of 10 bijgekocht.

Ik ben nu bezig mijn (RAW-) foto’s digitaal te ontwikkelen. Daar ben ik ook nog wel even mee bezig.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 19 augustus 2009 12:29 AM
  [ # 75 ]

Volgens mij zag ik jou dan rond 7 uur aan de achterkant van station Haarlem langsrijden. Ik zag gister in ieder geval een mehari in Haarlem toen ik uiteraard niet met de auto was.

Ik heb overigens ook geweldig genoten van Eurocitro. Was mn eerste keer en zeker niet mn laatste.  Very Happy

Profiel  

5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook