17 van de 34
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 augustus 2009 10:42 PM
  [ # 241 ]

Een voorraadje strips inslaan, voordat de dealer ze niet meer kan leveren.  Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2009 10:45 PM
  [ # 242 ]

Ik weet niet precies hoeveel ruimte er is, maar wellicht kan je het ergens mee inspuiten zodat je gewoon van het gezeur af ben Wink

Misschien is WD40 of kruipolie al voldoende, het zal gewoon belangrijk zijn dat er geen vocht bij komt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 augustus 2009 10:46 PM
  [ # 243 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vraag me meer af nudat je nieuwe heb je niet beter er iets eraan kan doen om de corrosie te voorkomen Wink

Als ik lees dat jouw strips ongeveer 6jaar oud zijn . Dan zou ik over 5\6jaar weer nieuwe moeten hebben..

ik heb de Xsaar nu 2jaar en over 6jaar zit ik dan al aan een C4 VTS 180 PK?

ik denk dat je er weinig aan kan doen? om de corrosie tegen te gaan.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 augustus 2009 10:48 PM
  [ # 244 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2009 10:50 PM
  [ # 245 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

ik heb de Xsaar nu 2jaar en over 6jaar zit ik dan al aan een C4 VTS 180 PK?

Geen idee, dat moet je niet aan mij vragen Laughing

Ik hoop het niet voor je, want een Xsara is toch wel iets gaver Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 augustus 2009 10:55 PM
  [ # 246 ]
BasisBIX schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik vraag me meer af nudat je nieuwe heb je niet beter er iets eraan kan doen om de corrosie te voorkomen Wink

Als ik lees dat jouw strips ongeveer 6jaar oud zijn . Dan zou ik over 5\6jaar weer nieuwe moeten hebben..

ik heb de Xsaar nu 2jaar en over 6jaar zit ik dan al aan een C4 VTS 180 PK?

ik denk dat je er weinig aan kan doen? om de corrosie tegen te gaan.

En de BX dan?  Laughing

Oja, die moet er ook nog komen… maar wanneer?

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 06 augustus 2009 10:33 PM
  [ # 247 ]

Ziet er netjes uit die rubbers gert bij de mijne was me dit ook al vaak opgevallen het is ook wel een klein iritatipuntje bij mij hoor!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2009 03:19 PM
  [ # 248 ]
Arjan Verkade schreef:

Netjes hoor die strip Wink

Het probleem is dat het waarschijnlijk tijdelijk netjes is Confused
Mijn Xsara uit 2003 heeft het ook een beetje.
Volgens mij die van mij ouders uit 2002 die altijd binnen staat ook!

Wat kosten die stripjes eigenlijk?
Als het maar paar euro is vervang je ze dan gewoon nog een keer Wink

Ik moet even iets recht zetten Wink

Mijn Xsara uit 2003 heeft nog helemaal strakke rubbers Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 augustus 2009 03:03 PM
  [ # 249 ]

Vraagje?

Hoe haal je het kapje van de kentekenverlichting los? Volgens het boekje eventjes de schroeven losdraaien (volgens plaatje). Ehhhh welke schroeven dan Confused



Via de binnenkant, is ook niet logisch. Want je moet dan de binnenbekleding loshalen. En dan kun je er nog niet bij!(Eventjes naar gekeken of het zo moest.)

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 18 augustus 2009 07:18 PM
  [ # 250 ]

Het lijkt erop dat hij geklikt zit als je dat sleufje aan de onderkant in het midden ziet zitten.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Jorsie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 17-06-2009

Gepost: 18 augustus 2009 07:29 PM
  [ # 251 ]

heb nog geen roest plekje gevonden. maar misschien komt dat nog. hoop het niet want als het eenmaal begint is het moeilijk te stoppen Sad de nissan patrol van mijn pa begon met een klein roest plekje en blijft maar door roesten

Nu:
C4 1.6 HDI 16v
Ex:
Xsara 1.6 16v VTR

Profiel  
 
J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 18 augustus 2009 08:09 PM
  [ # 252 ]
mafkeessss schreef:

Het lijkt erop dat hij geklikt zit als je dat sleufje aan de onderkant in het midden ziet zitten.

Schroevendraaier tussen kapje en rubbertje en voorzichtig draaien dan springt het kapje er van af,
ik heb hem een tijdje terug ook verwisseld. Wel oppassen voor de lak, je kunt uitschieten.
Na het verwisselen kun je het kapje weer terugklikken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2009 10:09 PM
  [ # 253 ]

Ik haal de kofferbakbekleding er altijd af.

Ik wil er geen schroevendraaier tussen zitten, teveel kans op schade en kans dat het plastic kraakt/scheurt voor mijn gevoel.

Als je de bekleding eraf heb kan je aan de binnenkant de juiste lipjes indrukken dan komt die er wel af Wink
Je moet ook even het witte isolatiespul los halen, maar dat plakt zo weer terug, dat zie je vanzelf.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 augustus 2009 09:25 PM
  [ # 254 ]

Ehmmmm nog steeds niet het kentekenverlichting verwisseld Surprisedops: ...

Maar ik heb wel vandaag even een aanpassing aan het lucht toevoer naar de motor toe gedaan.
ik had namelijk een setje Aluminium buizen gekocht. Om de luchtfilter meer van de motor vandaan te plaatsen.

Alleen vind ik het een beetje te opvallende buizen:



Even mooi zwart gespoten:


De boel vandaag gedemonteerd en de nieuwe op maat gemaakt. En gemonteerd:



Doordat ik hem zo geplaatst heb:


Krijgt hij vanaf de zijkant radiator. Voldoende kouwe luchttoevoer van buitenaf. Dan via zo’n lullige slangtje, die je ook nog onder de auto zag uitsteken:



Vraag me af of het aanzuiggeluid meer is of juist minder?

 

 

 

Alleen heb ik nu zo’n drukknop van een slang kapot gemaakt… Surprisedops:  Surprisedops:  Die slang komt vanaf de bovenkantblok. En gaat naar de lucht toevoer slang toe. waar dient dit eigenlijk voor?

Nouja, ik kan dus een nieuwe knop halen of anders een stuk nieuwe slang..
Trouwens ik heb ook een stuk van het ouwe luchtslang afgebroken, doordat ik loopte te klooien met die kapote knop. Daar zou ik ook een andere moeten halen, zou ik het ooit terug naar het orgineel gaan?

Ach morgen nog een beetje afbouwen (3 klemmen halen, alles nalopen). En hopen dat de veerpootbrug ooit nog eens een keertje komt..

Profiel  
 
pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 24 augustus 2009 12:13 AM
  [ # 255 ]

gaaf hoor! ziet er goed uit. geeft een open luchtilter nog een beetje een goed geluid op een 16v? Bij mijn vorige 8v’s zowieso, maar een maat van me heeft een swift 16v en daar doet zo’n filter helemaal niks… Als dat bij de xsara wel zo is wil ik er wel een…

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  
 
 
17 van de 34
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook