21 van de 36
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
SM ontstekingen, de mogelijkheden
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 augustus 2009 11:13 PM
  [ # 301 ]

Ok, omdat de SM toch voor de deur staat heb ik dat dashboard er maar even uit gesloopt. Let wel: ik doe dit één keer en nooit weer, want het is namelijk niet zo makkelijk om het allemaal weer netjes op z’n plek te krijgen…. Evil or Very Mad

Het gat zit dus aan de bovenkant van de toerenteller, iets uit het midden, naar links:

De weerstand:

Zo zit ie dus aangesloten:

Succes er mee mannen! Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 augustus 2009 11:42 PM
  [ # 302 ]

dat is wel een super service !!
je moet wel heel erg van ons houden waterman om je dash eruit te slopen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 augustus 2009 11:47 PM
  [ # 303 ]

love

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 19 augustus 2009 01:19 AM
  [ # 304 ]

Ik moet zeggen, inderdaad service van de hoogste plank.
Morgen ga ik er mee aan de slag om het luik er in te maken.
Echter hoop ik dat je de unit nog niet ingebouwd hebt. Als referentie zie ik de verlichting. Op de foto kan ik niet zien of het de linker of de rechter is (onder of boven). Misschien kun je daar nog uitsluitsel overgeven. Twee luiken is zonde.
Klopt het dat de nieuwe weerstand van 50 ohm in serie staat met de oude weerstand? Dus oude los, nieuwe er tussen.

Alvast bedankt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2009 01:37 AM
  [ # 305 ]
Sunfield schreef:

Ik moet zeggen, inderdaad service van de hoogste plank.
Morgen ga ik er mee aan de slag om het luik er in te maken.
Echter hoop ik dat je de unit nog niet ingebouwd hebt. Als referentie zie ik de verlichting. Op de foto kan ik niet zien of het de linker of de rechter is (onder of boven). Misschien kun je daar nog uitsluitsel overgeven. Twee luiken is zonde.
Klopt het dat de nieuwe weerstand van 50 ohm in serie staat met de oude weerstand? Dus oude los, nieuwe er tussen.

Alvast bedankt.

Zoals ik schreef: het gat zit aan de bovenkant van de unit, naar links. De weerstand staat in serie, dus oude los, nieuwe er tussen en klaar. waarde van de weerstand? Geen idee. Ik ben dik een uur met het terugplaatsen van de unit bezig geweest, want ik rij nu dagelijks met de sm. Morgen moet ik er dus weer mee op pad Cool

Hier zie je nog even wat duidelijker hoe die weerstand zit:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 19 augustus 2009 01:44 AM
  [ # 306 ]

Tja, goed lezen blijft lastig. Je hebt gelijk je had het al vermeld. Surprisedops:
Ga er mee aan de slag. bedankt.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 19 augustus 2009 02:04 AM
  [ # 307 ]

groen / blauw / zwart / zwart / bruin

= 560 ohm +/- 1%

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 augustus 2009 12:37 PM
  [ # 308 ]

Tering waterman had ome willem niet effe het kastje open kunnen maken?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2009 01:08 PM
  [ # 309 ]

Waarom? Onder het dash wonen immers geen mensen Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 augustus 2009 01:25 PM
  [ # 310 ]

Echt lomp! @sunfield. De tacho kan gewoon open hoor….. Pff. Ik zal er voor mijne een potmetertje in maken. Kan ik em simpel op de 123 overzetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2009 01:36 PM
  [ # 311 ]

Het openmaken van de toerenteller door de rand en het glas te verwijderen is geen makkelijk klusjes. Ik heb de nodige randjes en glaasjes zien sneuvelen, en dan ben je NIET blij!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 19 augustus 2009 08:51 PM
  [ # 312 ]

Ziet er misschien lomp uit, maar ik ben het met waterman eens, er wonen geen mensen en die enkele muis heeft geen technische achtergrond.
Het randje weer terug buigen en weer egaal aanbrengen is volgens mij een bijna onmogelijk zaak. En daar valt het oog wel op.
Wil je het mooi afwerken kun je eenplaatje maken en met 4 schroefjes vast zetten.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 19 augustus 2009 09:13 PM
  [ # 313 ]

Dat randje loshalen en het glas eruit prutsen is wel te doen , maar je moet er HEEEEEL veel tijd voor nemen Rolling Eyes

En nog eens even veel tijd om die zwarte rand ( die van koper is )  terug om te felsen .

Heb het een keer met de kolometerteller gedaan , en dan maar gelijk een luikje ingemaakt voor in het vervolg .

gewoon een stukje ducktape erop en het is toe en blijft het proper Laughing

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Sunfield
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 02-08-2006

Gepost: 20 augustus 2009 01:17 AM
  [ # 314 ]

Moet zeggen een klusje van niets.
In 20 minuten gat gemaakt, solderen en plakken.
Toch zeker de moeite waard.

Waterman:  bedankt voor de tip.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2009 01:21 AM
  [ # 315 ]

Graag gedaan. Maar… werkt het nu ook?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
21 van de 36
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook