8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Michels BX14 - Zweeft heerlijk, maar toch een paar kleine dingetjes
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 augustus 2009 11:04 PM
  [ # 106 ]
veertien E-tje schreef:

kachel op warm zetten ?, volgens mij heeft een bx altijd doorstroming op de binnenradiator.

Als de klep kapot is wel ja. Wink

Bij vullen van het koelsysteem altijd de verwarming maximaal open zetten.

Michel, zoals Knäckor zegt moet je het doen.
Na het vullen motor laten lopen tot de fan aanslaat. Daarna weer bijvullen. En de dagen erna na elk ritje even het niveau checken; BX-en krijg je (bijna) nooit in een keer ontlucht, waardoor je de eerste paar kilometer nog regelmatig moet bijvullen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 augustus 2009 11:20 PM
  [ # 107 ]
veertien E-tje schreef:

kachel op warm zetten ?, volgens mij heeft een bx altijd doorstroming op de binnenradiator.

De 2 pijpjes die het schutbord ingaan staan wel altijd met elkaar in verbinding, maar als de kachel op koud staat wordt de kachelradiateur gebypasst, de pijpjes worden dan in de kachelkraan met elkaar ‘verbonden’.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 18 augustus 2009 11:22 PM
  [ # 108 ]

kachel op warm heb je de maximale doorstroming.

verder inderdaad regelmatig peil blijven checken. ik had dat hij na een week weer leegstond, omdat er een luchtbel achter gebleven was. Probeer ook te vullen met een vat boven op het voorraadvat. Dan kan je sneller ontluchten omdat het hoogste punt alle lucht sneller door de nippels laat stromen.

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 18 augustus 2009 11:39 PM
  [ # 109 ]
knäckor schreef:
veertien E-tje schreef:

kachel op warm zetten ?, volgens mij heeft een bx altijd doorstroming op de binnenradiator.

De 2 pijpjes die het schutbord ingaan staan wel altijd met elkaar in verbinding, maar als de kachel op koud staat wordt de kachelradiateur gebypasst, de pijpjes worden dan in de kachelkraan met elkaar ‘verbonden’.

Heb het kraantje even opgezocht en gezien Smile , maar evengoed sluit ik de onderste slang altijd af, scheelt altijd werk.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 augustus 2009 12:01 AM
  [ # 110 ]

Radiator wissel gestaakt….

Toen ik de stekkers van de sensoren los had en de kvs slang die van de onderkant van de radiator naar de achterkant van het motorblok loopt wilde losmaken kwam ik een klein probleempje tegen. De slangklem waar deze mee vast zit is zo’n eenmalig te gebruiken ding, op zich niet heel erg alleen voelde de slang nogal hard aan. Heb nog even de slangklem voorzichtig met een schroevendraaier geprobeerd open te maken maar dit lukte niet echt…

Deze klem moet er dus met gepast grof geweld afgehaald worden. De slang is naar mijn mening ook niet helemaal ok meer (zal me zelfs niets verbazen als het een originele is) dus heb ik maar even voor de ‘veilige weg’ gekozen en besloten om de slang ook maar gelijk te vervangen. Echter heb ik deze niet op voorraad dus wordt dit klusje uitstellen voor het weekend.

hele album met stoom patroon foto’s

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 augustus 2009 12:10 AM
  [ # 111 ]

Re: Radiator wissel gestaakt….

Hoe kom je aan een nieuwe slang als ik vragen mag?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 augustus 2009 12:16 AM
  [ # 112 ]

Was al even in h-base aan het kijken en volgens mij moet ik of de GVF30 of de G3505 hebben. h-base link
Deze bestel ik dan normaal gesproken bij de automaterialen handel om de hoek. Alleen zag ik laatst dat CCNL leden korting kunnen krijgen bij brezan. Eens kijken of zij dit misschien ook kunnen leveren.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 augustus 2009 12:26 AM
  [ # 113 ]

Maar die dingen kosten toch een fortuin? Mijn slangen van het koelsysteem lekken allemaal (echt…), en bij elke aansluiting is het helemaal wit van de kalk (denk ik). Misschien toch maar vervangen dan.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 19 augustus 2009 12:29 AM
  [ # 114 ]

slangklem met zijkniptang rustig stuksnijden en dan met wat vet die slang er rustig af proberen te halen met behulp van schroevendraaier? Slangklemmen gewoon halen bij de Praxis ofzo. Die zijn meestal tot vrij laat open of even langs de Automaterialenzaak en daar nieuwe halen.

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 augustus 2009 12:31 AM
  [ # 115 ]
deur63 schreef:

Maar die dingen kosten toch een fortuin? Mijn slangen van het koelsysteem lekken allemaal (echt…), en bij elke aansluiting is het helemaal wit van de kalk (denk ik). Misschien toch maar vervangen dan.

als je even bij het linkje kijkt dan zie je dat de GVF30 (universele) € 22.02 kost en de G3505 € 45.56. Dit zijn uiteraard bruto prijzen waar dan nog btw opkomt en eventueel hun marge. Meestal komt de prijs overeen en halen zij hun marge uit hun inkoop korting. Wel zo netjes. Automaterialen handel is trouwens Slager.

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 augustus 2009 12:35 AM
  [ # 116 ]
Autofan schreef:

slangklem met zijkniptang rustig stuksnijden en dan met wat vet die slang er rustig af proberen te halen met behulp van schroevendraaier? Slangklemmen gewoon halen bij de Praxis ofzo. Die zijn meestal tot vrij laat open of even langs de Automaterialenzaak en daar nieuwe halen.

Is idd het proberen waard, alleen vraag ik me af wat er onder vandaan komt. En omdat ik deze auto voor woon-werk verkeer dagelijks gebruik neem ik liever momenteel geen risico. Eigenlijk ook niet op scheurtjes die later een probleem kunnen geven. Ben afgelopen vakantie in Frankrijk twee maal weggesleept met een koel probleem… thermostaat contact kapot en de tweede keer stil liep er een straaltje kvs onder de auto vandaan. Sindsdien ben ik wat voorzichtiger geworden. En slang voelt als schuurpapier…

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 augustus 2009 12:39 AM
  [ # 117 ]
michelpas schreef:
deur63 schreef:

...

als je even bij het linkje kijkt dan zie je dat de GVF30 (universele) € 22.02 kost en de G3505 € 45.56. Dit zijn uiteraard bruto prijzen waar dan nog btw opkomt en eventueel hun marge. Meestal komt de prijs overeen en halen zij hun marge uit hun inkoop korting. Wel zo netjes. Automaterialen handel is trouwens Slager.

Ik neem aan dat ik me aan moet melden dan? of doe ik iets verkeerd?

Bij de lokale automaterialenzaak (heuts) staan ze ook voor 22 en 45 euro (ongeveer).. Ik dacht dat die dingen 100+ euro waren..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 augustus 2009 12:44 AM
  [ # 118 ]
deur63 schreef:
michelpas schreef:
deur63 schreef:

...

als je even bij het linkje kijkt dan zie je dat de GVF30 (universele) € 22.02 kost en de G3505 € 45.56. Dit zijn uiteraard bruto prijzen waar dan nog btw opkomt en eventueel hun marge. Meestal komt de prijs overeen en halen zij hun marge uit hun inkoop korting. Wel zo netjes. Automaterialen handel is trouwens Slager.

Ik neem aan dat ik me aan moet melden dan? of doe ik iets verkeerd?

Bij de lokale automaterialenzaak (heuts) staan ze ook voor 22 en 45 euro (ongeveer).. Ik dacht dat die dingen 100+ euro waren..

Ik kijk via de site van slager, geloof dat die link na tijdje niet meer werkt ofzo of alleen in huidige browser. www_slagerbv_nl en dan via artikelen naar h-base
En h-base geeft ook plaatjes en tekeningen, zag even dat ze dat bij heuts niet doen.

Maar over de prijs als je alle slangen wil vervangen ben je idd wel 100+ kwijt. Misschien dat daar de misvatting in zit?

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 augustus 2009 12:49 AM
  [ # 119 ]

Thanks Smile

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 22 augustus 2009 08:03 PM
  [ # 120 ]

Radiator wissel voltooid… ‘Nieuw’ kvs lek(je)

Goed, de nieuwe radiator zit er in. Was op zich eigenlijk niet zo heel erg moeilijk. Heeft me wel een paar flinke schaaf/snij wondjes opgeleverd. Zo’n radiator is toch best wel flink scherp.
Bij het aansluiten van de bovenste radiatorslang viel me het volgende op:

Nu had ik wel al eerder opgemerkt dat de slangklem de slang iets had ingesneden maar er lekte niets en zag er goed uit dus heb ik er verder geen aandacht meer aan besteed en is het ook een beetje uit mijn gedachten verdwenen.
Nu zag ik wat roestwater aan de kvs slang hangen en heb ik een paar foto’s gemaakt. Toen ik zojuist de foto’s op mijn pc had staan en ze goed kon bekijken schrok ik toch wel even. Vooral dat scheurtje…
Helaas ben ik hier achtergekomen nadat de automaterialenzaak dicht is.
Kan ik dit tijdelijk repareren door er wat gaffa tape omheen te zetten en eventueel een extra slangen klem.
Maar kan ik dan het beste de tape aanbrengen onder de huidige klem en daaronder direct een tweede plaatsen of zou ik zoveel mogelijk moeten laten zitten en alleen een stuk tape aanbrengen en een extra klemmetje aanbrengen.
Of neem ik dan een dergelijk groot risico dat de hele slang afscheurt met alle gevolgen van dien en zou ik moeten wachten met rijden totdat ik een nieuwe slang heb.

Groet Michel

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook