Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Bij het stilleggen van mijn motor heb ik een trillend lawaai dat zo’n 3 seconden aanhoud ter hoogte van de turbo,iemand ervaring met dit probleem? 16 Hdi 110 Pk
:
Re: Lawaai ter hoogte v/d Turbo bij het stilleggen v/d motor
johan20 schreef:Bij het stilleggen van mijn motor heb ik een trillend lawaai dat zo’n 3 seconden aanhoud ter hoogte van de turbo,iemand ervaring met dit probleem? 16 Hdi 110 Pk
:
Laat je je motor wel een tiental seconden stationair draaien voordat je het contact afzet? Je turbo is oliegelagerd dus als hij nog draait en je zet het contact af, stopt de oliepomp en draait je Turbo droog. Naar verloop van tijd ga je em vast horen, en kan je ook vast gaan sparen voor een andere.
Daarom moet je de motor stationair laten draaien zodat de Turbo uit kan draaien voordat je het contact af zet.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Re: Lawaai ter hoogte v/d Turbo bij het stilleggen v/d motor
T(h)ijs schreef:johan20 schreef:Bij het stilleggen van mijn motor heb ik een trillend lawaai dat zo’n 3 seconden aanhoud ter hoogte van de turbo,iemand ervaring met dit probleem? 16 Hdi 110 Pk
:Laat je je motor wel een tiental seconden stationair draaien voordat je het contact afzet? Je turbo is oliegelagerd dus als hij nog draait en je zet het contact af, stopt de oliepomp en draait je Turbo droog. Naar verloop van tijd ga je em vast horen, en kan je ook vast gaan sparen voor een andere.
Daarom moet je de motor stationair laten draaien zodat de Turbo uit kan draaien voordat je het contact af zet.
Dit doe ik altijd,het lawaai is er zelfs soms als de motor stationair heeft gedraaid!
Heb je altijd om de 20.000 de beurt laten doen? De 1.6 HDi motoren zijn nogal gevoelig voor langer doorrijden met oude olie heb ik vernomen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
T(h)ijs schreef:Heb je altijd om de 20.000 de beurt laten doen? De 1.6 HDi motoren zijn nogal gevoelig voor langer doorrijden met oude olie heb ik vernomen.
Ik laat ze zelfs om de 10.000 doen bij een dealer.
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Ik heb gevonden waar het lawaai vandaan komt,als men voor de turbo staat heb je aan de onderkant van de turbo een behuizing waar een stangetje in op en af gaat en ik denk dat het lawaai van uit deze behuizing komt,net een membraan dat een beetje stroef loopt.ik weet enkel niet waarvoor dit dient en of het kwaad kan! De wagen rijd voor de rest normaal.Kan iemand mij eens wijzer maken over dit probleem.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
meestal is lawaai bij het uitzetten van de motor het 2 massa vliegwiel….
Turbo heb ik nog niet mee gemaakt (2 massa vliegwielen daar in tegen wel)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
wat bedoeld U met 2 massa vliegwielen en waar bevinden die zich?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
tussen de motor en de versnellingsbak
Wat voor soort geluid is het?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
johan20 schreef:Ik heb gevonden waar het lawaai vandaan komt,als men voor de turbo staat heb je aan de onderkant van de turbo een behuizing waar een stangetje in op en af gaat en ik denk dat het lawaai van uit deze behuizing komt,net een membraan dat een beetje stroef loopt.ik weet enkel niet waarvoor dit dient en of het kwaad kan! De wagen rijd voor de rest normaal.Kan iemand mij eens wijzer maken over dit probleem.
denk dat mijne dat ook doet, die trilt ook ergens iets na bij het afzetten van de auto..
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
citroënmonteurtje schreef:tussen de motor en de versnellingsbak
Wat voor soort geluid is het?
Het komt wel degelijk uit de klep"behuizing” aan de rechter-onderkant van de turbo als je recht op de turbo kijkt.Het lawaai is als een membraan dat niet direct op zijn plaats komt.
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Vandaag naar de garage geweest,daar hebben ze de onderdrukspomp van de turbo vervangen en tot nu toe is mijn probleem opgelost. De rekening volgt later,ik hou jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Dit heeft mij 144€ gekost werkuren en btw inbegrepen,toch redelijk veel voor zo een dom ding.