2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Dennis zijn xsara hdi 110 Exclusive >>> VERKOCHT !!!
Jorsie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 17-06-2009

Gepost: 19 augustus 2009 02:56 PM
  [ # 16 ]

Strakke auto… ziet er heel goed uit Very Happy

Nu:
C4 1.6 HDI 16v
Ex:
Xsara 1.6 16v VTR

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 19 augustus 2009 09:32 PM
  [ # 17 ]
Jorsie schreef:

Strakke auto… ziet er heel goed uit Very Happy

Thanx !

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 19 augustus 2009 09:55 PM
  [ # 18 ]

Vandaag de 160.000 km bereikt.

Ben zondag terug gekomen van vakantie, heb 1500 km afgelegd langs de Cote d’Azur. Ben naar Saint Tropez, Monaco, Monte Carlo en Nice geweest. Mooie rit en erg veel gezien, de xsara heeft het prima gedaan.

Ik merk alleen wel 2 minpuntjes ;

1 De stoelen zijn niet zo geweldig, krijg toch na langere tijd last van mijn rug. Ik ben 1,98m dus dat helpt ook niet echt. De stoelen geven gewoon niet veel steun en zijn gewoon te klein voor mij. De flanken aan de zijkant steunen mij niet, ben te mager denk ik.  Rolling Eyes  Ze zijn nauwelijks beter als de stoelen in mijn oude zx.

2 Het schakelen gaat soms wel stroef, meestal na een lange rit in stadsverkeer. Heb het schakelmechanisme al een keer gesmeerd en de bak olie ververst, dat heeft wel geholpen maar het is nog niet goed. Ik geloof dat de xsara vanaf nieuw ook niet echt licht schakelt. Ik weet dat de koppeling al aardig op is en ik verwacht dat dat ook het grootste probleem is. De bediening gaat ook erg zwaar. Heb nog even door het onderhoudsboekje gebladerd en de koppeling is al eens vervangen bij 90.000 km en opnieuw bij 106.000 km onder garantie met een nieuwe koppelingskabel! Dus deze koppeling zit er pas 54.000 km in en is al op!  Tenzij hij de tweede keer gewoon niet vervangen is en ze alleen de kabel gedaan hebben. Heb geen oude facturen,maar ga die wel proberen te krijgen. De auto is altijd bij dezelfde garage onderhouden (Citroen Dealer). Er zijn al problemen geweest met de koppeling dus. Misschien is het mechanisme (de arm en het lager) ook niet goed meer. Ik wacht er in ieder geval nog een tijd mee, voorlopig is het schakelen wel te doen. Hij schakelt alleen stroef na veelvuldig schakelen in bergen en stadsverkeer en het is ook niet altijd even erg.

Ben ook bij een garage geweest voor het repareren van de achteras, hij gaat hem helemaal uit elkaar halen en er nieuwe armen en lagers in zetten. Quante costa ; 600 euries. Als de as zelf verrot is, vervangt hij deze. Dan gaat het 900 kosten. Stukken beter dan de quote van de dealer; Die vertelde doodleuk ergens tussen de 400,- en 3000,- Shocked euro. Tweedehands is niet echt een optie, wil het gewoon goed hebben. Maar ja auto rijden kost geld he! Deze auto is het in ieder geval wel waard voor mijn gevoel. Heb hem voor een scherpe prijs gekocht omdat ik wist dat er een paar dingen aan vervanging toe waren en hij rijd verder fantastisch.

Dat was het dan weer, tot de volgende update….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 augustus 2009 10:33 PM
  [ # 19 ]
citrozxdennis schreef:

1 De stoelen zijn niet zo geweldig, krijg toch na langere tijd last van mijn rug. Ik ben 1,98m dus dat helpt ook niet echt. De stoelen geven gewoon niet veel steun en zijn gewoon te klein voor mij. De flanken aan de zijkant steunen mij niet, ben te mager denk ik.  Rolling Eyes  Ze zijn nauwelijks beter als de stoelen in mijn oude zx.

De stoelen in een Exclusive zijn al beter dan in de goedkopere versies… Wink

Citroën staat eigenlijk wel bekend om goede stoelen. Bij de Xsara is het beetje netaan vind ik.
Beter stoelen zitten in de oude luxe modellen. Zoals CX met VIP interieur of en BX GTi en 16v. De XM zijn de meningen over verdeeld.

Ik denk dat de nieuwe C5 ph3 ook goede stoel heeft Smile
Vorige week in een C4 gereden, daar was ik ook niet van overtuigd…

Succes met de reparatie, ben benieuwd of ze het op de goedkope manier kunnen oplossen.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2009 01:00 AM
  [ # 20 ]
Arjan Verkade schreef:
citrozxdennis schreef:

1 De stoelen zijn niet zo geweldig, krijg toch na langere tijd last van mijn rug. Ik ben 1,98m dus dat helpt ook niet echt. De stoelen geven gewoon niet veel steun en zijn gewoon te klein voor mij. De flanken aan de zijkant steunen mij niet, ben te mager denk ik.  Rolling Eyes  Ze zijn nauwelijks beter als de stoelen in mijn oude zx.

De stoelen in een Exclusive zijn al beter dan in de goedkopere versies… Wink

Citroën staat eigenlijk wel bekend om goede stoelen. Bij de Xsara is het beetje netaan vind ik.
Beter stoelen zitten in de oude luxe modellen. Zoals CX met VIP interieur of en BX GTi en 16v. De XM zijn de meningen over verdeeld.

Ik denk dat de nieuwe C5 ph3 ook goede stoel heeft Smile
Vorige week in een C4 gereden, daar was ik ook niet van overtuigd…

Succes met de reparatie, ben benieuwd of ze het op de goedkope manier kunnen oplossen.

Ik hoop het ook, breng hem denk ik volgende week naar de garage. Hangt er even vanaf of de andere auto (206) klaar is volgende week.
Mijn volgende auto word gewoon een iets grotere, met betere stoelen Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 augustus 2009 02:49 AM
  [ # 21 ]

Vraagje, hoe kan de achteras slecht zijn?

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2009 01:30 PM
  [ # 22 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Vraagje, hoe kan de achteras slecht zijn?

Het draagarmlager is versleten, dit is een bekend probleem bij alle psa achterassen o.a 306, zx, xsara, 205. Er schijnt vocht in het lager te komen. Ik heb hier op het forum nog niemand gezien met eeen xsara type 3 met dit probleem. Wel xsaras type 1.
Ik heb 1,5 cm speling op de achteras, als je de auto opkrikt kan je het wiel 1,5 cm omhoog bewegen. Het wiel raakt de carrosserie als de auto zwaar belast word.
Ik voel het ook met rijden, de hele kont beweegt heen en weer als ik over een oneffenheid rijd in een bocht. Ik hoor het ook rammelen. 
Als er te lang mee doorgereden word, slijt de as zelf ook uit en moet deze vervangen worden. De linkerkant is nog redelijk, maar begint ook al speling te krijgen. De garage wil liever de hele as eronder uit halen, zodat ze beide kanten tegelijk kunnen doen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 augustus 2009 11:13 PM
  [ # 23 ]
citrozxdennis schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Vraagje, hoe kan de achteras slecht zijn?

Het draagarmlager is versleten, dit is een bekend probleem bij alle psa achterassen o.a 306, zx, xsara, 205. Er schijnt vocht in het lager te komen. Ik heb hier op het forum nog niemand gezien met eeen xsara type 3 met dit probleem. Wel xsaras type 1.
Ik heb 1,5 cm speling op de achteras, als je de auto opkrikt kan je het wiel 1,5 cm omhoog bewegen. Het wiel raakt de carrosserie als de auto zwaar belast word.
Ik voel het ook met rijden, de hele kont beweegt heen en weer als ik over een oneffenheid rijd in een bocht. Ik hoor het ook rammelen.  Als er te lang mee doorgereden word, slijt de as zelf ook uit en moet deze vervangen worden. De linkerkant is nog redelijk, maar begint ook al speling te krijgen. De garage wil liever de hele as eronder uit halen, zodat ze beide kanten tegelijk kunnen doen.


Daar heb ik volgens mij ook last van….. Confused
Tijdje geleden nam mijn broer de Xsaar mee. Toen hoorde ik een gekraak toen hij over een drempel weg reed…

later zelf een paar drempels genomen, maar niks meer gehoord….
Hij had toen wel een week stil gestaan… Misschien een x laten nakijken bij de garage…

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 21 augustus 2009 01:50 AM
  [ # 24 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
citrozxdennis schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Vraagje, hoe kan de achteras slecht zijn?

Het draagarmlager is versleten, dit is een bekend probleem bij alle psa achterassen o.a 306, zx, xsara, 205. Er schijnt vocht in het lager te komen. Ik heb hier op het forum nog niemand gezien met eeen xsara type 3 met dit probleem. Wel xsaras type 1.
Ik heb 1,5 cm speling op de achteras, als je de auto opkrikt kan je het wiel 1,5 cm omhoog bewegen. Het wiel raakt de carrosserie als de auto zwaar belast word.
Ik voel het ook met rijden, de hele kont beweegt heen en weer als ik over een oneffenheid rijd in een bocht. Ik hoor het ook rammelen.  Als er te lang mee doorgereden word, slijt de as zelf ook uit en moet deze vervangen worden. De linkerkant is nog redelijk, maar begint ook al speling te krijgen. De garage wil liever de hele as eronder uit halen, zodat ze beide kanten tegelijk kunnen doen.


Daar heb ik volgens mij ook last van….. Confused
Tijdje geleden nam mijn broer de Xsaar mee. Toen hoorde ik een gekraak toen hij over een drempel weg reed…

later zelf een paar drempels genomen, maar niks meer gehoord….
Hij had toen wel een week stil gestaan… Misschien een x laten nakijken bij de garage…

Kan ook van de voorkant vandaan komen; stabalisatorstangrubbers.
Als het van achter komt zou ik inderdaad de draagarmen laten nakijken.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 01 september 2009 12:32 AM
  [ # 25 ]

Vanochtend de auto naar de garage gebracht voor het reviseren van de achteras. Het zal waarschijnlijk 3 dagen duren. Daarna zal hij hopelijk weer lekker strak sturen en zal de rammel uit de achterwiel ophanging ook verdwenen zijn. Heb wel een leenauto meegekregen, dus met de service bij deze garage zit het wel goed. Alleen is het wel een behoorlijke grafbak ; een Renault negentien die bijna uit elkaar valt. Wat rijd dat ding verrot zeg in vergelijking met mijn Xsara, een verschil van dag en nacht.  Wink

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 01 september 2009 11:08 AM
  [ # 26 ]

hopelijk blijft ie ook goed, we hebben een xsara phase 2 binnen, die had dit een paar maand geleden ook, de lagers zijn dan vervangen en het is nu terug gekomen, dus daar mag een andere as onder….. grtz

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 01 september 2009 02:06 PM
  [ # 27 ]

Blijft wel goed hoor, want er gaat een nieuwe as onder als hij te ver uitgesleten is Wink
Hij kan namelijk een as bestellen los, zonder alle aanbouwdelen en zet daar dan nieuwe armen in. Alleen de lagers vervangen kan waarschijlnijk niet meer, hij heeft ruim een centimer speling rechts. Als ik hem ophaal zal ik hem vragen wat hij precies gedaan heeft.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 02 september 2009 12:39 AM
  [ # 28 ]

De auto is klaar! Heb hem om 16.00 uur opgehaald. De binnenste armen en lagers zijn aan beide kanten vervangen. Het heeft € 599,71 gekost, dus hij heeft zich keurig aan de afgesproken prijs gehouden. De achteras zelf was nog goed en is dus niet vervangen. Hier volgen de foto’s :
Eerst :


En nu :


Close up :


Ben er erg tevreden mee. De smeernippels die op de achteras zitten (zijn achteraf erin gezet bij de vorige eigenaar) hoef ik niet te gebruiken. Er zit genoeg vet in de lagers zelf. Heb wel een steuntje iets moeten verbuigen omdat die een smeernippel raakte bij het opkrikken van de auto.
Hij heeft ook meteen de remvloeistof ververst, hij lijkt nu wat beter te remmen. De oude remvloeistof was bruin Confused. Hij heeft alleen vergeten het filtertje wat onder het dopje zit terug te doen in het reservoir. Moet ik nog even ophalen dus.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 02 september 2009 12:42 AM
  [ # 29 ]

Ziet er goed uit en mooi dat het goed is!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 12:59 PM
  [ # 30 ]

Mooi opgelost en zeker qua prijs Wink .
Ik had verwacht dat die lagers van de achteras langer zouden meegaan Sad , of hebben ze in de fabriek ten tijde van de assemblage goedkopere lagers toegepast?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook