

Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Hallo ik overweeg een poging te doen het grote schuifdak van een Clio in te bouwen. Ik weet dat het linnen dak gebruikt wordt voor de DS en ook al eens in een cx is gebouwd.
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met de inbouw?
Bij een glazen dak mag de daklijn nog minder afwijken denk ik.
Ik verlang naar een semi cabrio gevoel in combi met mijn cx























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
er is ooit iemand op het forum geweest die een vouwdak in zijn CX wilde bouwen. Geen idee of dat ooit nog gelukt is, maar met een vouwdak wijk je in principe niet v/d originel vorm van het dak.
Het lijkt mij ook wel wat (zelfs i/d limousine!)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa


Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Het lijkt mij dat je bij een linnen schuifdak nog wel een beetje bij kan buigen zonder problemen, maar bij de glazen schuiven de panelen niet meer over elkaar.
Het dak bestaat n.l. uit 2 grote glazen panelen.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
25trd schreef:er is ooit iemand op het forum geweest die een vouwdak in zijn CX wilde bouwen. Geen idee of dat ooit nog gelukt is, maar met een vouwdak wijk je in principe niet v/d originel vorm van het dak.
Het lijkt mij ook wel wat (zelfs i/d limousine!)...
vouwdak: xmmetje / Roy / Citroy
Een lang glasdak zoals jij bedoelt weet ik niet. Zit er veel torsie in het dak tijdens het rijden…. ?
er is overigens 1 Chapron Prestige afgeleverd met zo’n vouwdak dacht ik.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik bedoel idd een linnen vouwdak, geen glazen! En het was idd xmmetje/Roy (forumlid).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Lijkt me extreem gaaf om een groot glazen schuifdak in de CX te hebben… maar ik kan me niet voorstellen dat er een bestaand dak is dat precies past.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Er is wel een Prestige gebouwd met een glazen dak, maar of dat ook open kon…? Er staat wel iets over in Une lignée prestigieuse.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jammmer dat je de dwarsbalk uit het dak moet zagen… de cx is toch al zo slap als een vaatdoek…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
waterman771 schreef:Jammmer dat je de dwarsbalk uit het dak moet zagen… de cx is toch al zo slap als een vaatdoek…
Hier word dus min of meer gezegd dat het niet kan, tenzij je brokken wilt























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
tsja, ‘moet’ zagen…. Voor het oog wel….. Vanweg de praktische kant, dat zou ik eigenlijk niet weten, heb (nog) nooit een vouwdak ingebouwd, zou het best een keer willen in ons R4-tje (past het dak van een Twingo zo in)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Slap? Het kan vast wel, er is tenslotte ook nog zoiets als een CX Orphée, daar zit helemaal geen dak op… (al kan het best zo zijn dat dat (on)ding alle kanten op wiebelt…)
Het topic over het vouwdak van xm’metje, hij kan je ongetwijfeld meer vertellen over de (on)mogelijkheden.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008
- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Mulder schreef:Er is wel een Prestige gebouwd met een glazen dak, maar of dat ook open kon…? Er staat wel iets over in Une lignée prestigieuse.
Tot zover mij bekend waren de meeste CXA Prestiges—voor nord amerika dus—omgebouwd met glazen opendak door A. Pol.
Ik heb zo ‘n T2 Prestige met een “Hollandia” opendak = heerlijk!
- Keith
Jammmer dat je de dwarsbalk uit het dak moet zagen… de cx is toch al zo slap als een vaatdoek…
Is dat zo?
Ik heb zelf mijn dak (25 Gti Turbo 2) inclusief zijkanten eruit liggen..
Zie topic
Daar zat origineel wel een schuifdak in (metaal) maar ben bij het slijpen geen dwarsbalk tegengekomen, of doelen jullie op die verdikking? (of was die bij mij dan ook al helemaal vergaan toen )
Zo’n schuifdak komt toch niet buiten het “slappe blik”?
En die dwarsbalk zit voor zover ik zie alleen bij de achterruit en voorruit.
Zolang de helling inderdaad maar helemaal meeloopt.
(Glas buigt zo lastig en de lijn wil je graag houden )
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
25trd schreef:ik bedoel idd een linnen vouwdak, geen glazen! En het was idd xmmetje/Roy (forumlid).
Misschien is een glazen schuifdak van een Peugeot 205 die werd gemonteerd bijv. op een XS een optie?

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
@bonang: je hebt het over een ‘normaal’ glazen open dak. ik bedoelde het open dak boven de achterbank dat in een aantal Chapron-Prestiges werd gemaakt, dat één geheel vormt met de achterruit. Zie het boek CX - Une lignée prestigieuse, pagina 156.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nog even muggenziften, de TS heeft het over het glazen dak/linnen dak van een Clio, dat moet natuurlijk een Twingo zijn