2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
automaatolie altijd 10K km?
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 augustus 2009 05:14 PM
  [ # 16 ]

Het belangrijkste verschil,volgens mij is dat D3 volsyntheet is en D2 halfsyntheet.
Ik heb nog dingen op google gevonden,waar men beweerd dat D3 de opvolger van D2 is,maar dat geloof ik niet.

Sommige automotoren vinden volsyntheet ook niet erg lekker, terwijl andere (van hetzelfde type) het totaal geen probleem vinden.

Zo kan je het ook bekijken.Wat ik ook veelal tegen kom is dat D3 betere koeleigenschappen heeft,en dat kunnen de 4HP18 bakken wel gebruiken. Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 augustus 2009 02:41 PM
  [ # 17 ]

Elke 10 à 15k km verversen is zeker raadzaam om dat je niet alle olie ververst, maar slechts ongeveer één derde van het totaal.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 18 augustus 2009 08:40 PM
  [ # 18 ]

net even bij een citroën dealer gestopt en hem gelijk de vraag gesteld over dexron II of III.

Antwoord is dat het niet uit maakt welke, zolang het maar dexron is. Als hij een bepaald nummertje ingaf in een of ander programma kwam er direct dexron III op. Hij vermoedde ook dat III een verbetering van II was.

Dus kan ik dat probleemloos aanhouden.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 augustus 2009 04:38 PM
  [ # 19 ]

Mijn onderdelenboer wist me ook te zeggen dat de III zogezegd de opvolger was van de II en dus ook gebruikt mag worden. Maar daarna kwamen we tot de conclusie ‘maar misschien toch maar veilig spelen en de II gebruiken’

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 augustus 2009 05:21 PM
  [ # 20 ]

Ik ga absoluut niet goochelen met de gezondheid van m’n bak. Geen dopes, geen III als er II in hoort, etc. Zelf automaatbak afschroeven en monteren is een zware, zweterige klus die zonder brug amper te doen is.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 19 augustus 2009 05:29 PM
  [ # 21 ]
Alcyone schreef:

Ik ga absoluut niet goochelen met de gezondheid van m’n bak. Geen dopes, geen III als er II in hoort, etc. Zelf automaatbak afschroeven en monteren is een zware, zweterige klus die zonder brug amper te doen is.

Daarom dat ik ook van het ‘veilig’ spelen principe ben uit gegaan en dus II gekocht. Maar dacht dat de bijdrage van mijn onderdelenboer misschien wel nuttig kon zijn hier Wink .

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook