Arjan Verkade schreef:Heeft er iemand foto’s van een SM met de velgen en welke dat zijn?
Je leest er veel over, maar omdat ze zo zeldzaam zijn zie je ze bijna nooit…
de alu velgen lijken historisch gezien niet geheel als een tang op een varken te slaan:
http://www.smclubdefrance.org/images/Calendrier/2002/EpoquAuto4.html
en voor de roues résines:
http://www.smclubdefrance.org/images/Calendrier/2003/EuroCitro01.html
en beter te zien:
http://www.smclubdefrance.org/images/Calendrier/2008/EpoquAuto2.html
voor de mooiste combi:
http://www.smclubdefrance.org/images/Calendrier/2004/SortieNationale12.html
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die delta Mics,zijn maar gemaakt in 14” dacht ik??
Die zijn her en der nog te krijgen,maar wat zijn de voornoemde problemen met deze velgen??
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ga toch voor de originele blokjesvelgen (zei de niet-SM-bezitter…)
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En weer ON TOPIC!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
In Frankrijk op e-bay:
Ik kan niet zien, of het een injectie is. Maar wel een Amerikaan en dus wie weet met een 3l-blok en zeker handgeschakeld !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Carbu (zie foto motorruimte) en 2,7l (zie beschrijving).....
Citroen!
Ik heb me laten vertellen, dat in de VS als revisiemotor de 2,7 werd ingebouwd. Maar origineel zit in een Amerikaan in regel de 3l. ik durf dus te twijfelen aan de beschrijving.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een 3 liter was altijd een automaat. waarschijnlijk kon je de 5 bak ook bestellen en kreeg je een 2.7. Bouwjaar 1972 is bijna altijd een carbu.
Een 3 liter is altijd een carbu.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Robin Visser schreef:Ik heb me laten vertellen, dat in de VS als revisiemotor de 2,7 werd ingebouwd. Maar origineel zit in een Amerikaan in regel de 3l. ik durf dus te twijfelen aan de beschrijving.
Dacht het niet , er zijn zelfs 2.7 automaten geleverd , ook in de VS .
heb er enkele weken geleden nog bij een bijgeweest , er stond wel vijf centimeter water achter de voorzetels
1972 Is origineel zeker GEEN drieliter .
Vraag het chassisnummer en motornummer en je moet niet meer speculeren
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Een 3 liter was altijd een automaat.
Neen! Er zijn ook 3.0’s met een handbak geleverd, ook in de EU.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Een 3 liter was altijd een automaat.
Neen! Er zijn ook 3.0’s met een handbak geleverd, ook in de EU.
De jouwe is toch ook orgineel met handbak en orgineel EU?
Dus dat lijkt me wel ja
Zijn wel meer van hoor…...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Overigens heeft EJ ook een SM 3.0 handbak, ook orgineel USA geloof ik…
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Een 3 liter was altijd een automaat.
Neen! Er zijn ook 3.0’s met een handbak geleverd, ook in de EU.
De jouwe is toch ook orgineel met handbak en orgineel EU?
Dus dat lijkt me wel ja
De mijne is een EU 3.0 in CH/S uitvoering, origineel met automaat geleverd. IK heb em omgebouwd naar 5 bak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste