1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
inbouw glazenschuifdak clio
Gepost: 18 augustus 2009 01:12 AM

Hallo ik overweeg een poging te doen het grote schuifdak van een Clio in te bouwen. Ik weet dat het linnen dak gebruikt wordt voor de DS en ook al eens in een cx is gebouwd.

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met de inbouw?
Bij een glazen dak mag de daklijn nog minder afwijken denk ik.

Ik verlang naar een semi cabrio gevoel in combi met mijn cx

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 augustus 2009 01:32 AM
  [ # 1 ]

er is ooit iemand op het forum geweest die een vouwdak in zijn CX wilde bouwen. Geen idee of dat ooit nog gelukt is, maar met een vouwdak wijk je in principe niet v/d originel vorm van het dak.

Het lijkt mij ook wel wat (zelfs i/d limousine!)...

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Gepost: 18 augustus 2009 01:39 AM
  [ # 2 ]

Het lijkt mij dat je bij een linnen schuifdak nog wel een beetje bij kan buigen zonder problemen, maar bij de glazen schuiven de panelen niet meer over elkaar.

Het dak bestaat n.l. uit 2 grote glazen panelen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 augustus 2009 02:08 AM
  [ # 3 ]
25trd schreef:

er is ooit iemand op het forum geweest die een vouwdak in zijn CX wilde bouwen. Geen idee of dat ooit nog gelukt is, maar met een vouwdak wijk je in principe niet v/d originel vorm van het dak.

Het lijkt mij ook wel wat (zelfs i/d limousine!)...

vouwdak: xmmetje / Roy / Citroy

Een lang glasdak zoals jij bedoelt weet ik niet. Zit er veel torsie in het dak tijdens het rijden…. ?

er is overigens 1 Chapron Prestige afgeleverd met zo’n vouwdak dacht ik.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 augustus 2009 09:40 AM
  [ # 4 ]

ik bedoel idd een linnen vouwdak, geen glazen! En het was idd xmmetje/Roy (forumlid).

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 augustus 2009 02:09 PM
  [ # 5 ]

Lijkt me extreem gaaf om een groot glazen schuifdak in de CX te hebben… maar ik kan me niet voorstellen dat er een bestaand dak is dat precies past.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 augustus 2009 02:19 PM
  [ # 6 ]

Er is wel een Prestige gebouwd met een glazen dak, maar of dat ook open kon…? Er staat wel iets over in Une lignée prestigieuse.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 augustus 2009 02:20 PM
  [ # 7 ]

Jammmer dat je de dwarsbalk uit het dak moet zagen… de cx is toch al zo slap als een vaatdoek…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 18 augustus 2009 02:57 PM
  [ # 8 ]
waterman771 schreef:

Jammmer dat je de dwarsbalk uit het dak moet zagen… de cx is toch al zo slap als een vaatdoek…


Hier word dus min of meer gezegd dat het niet kan, tenzij je brokken wilt Very Happy

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 augustus 2009 03:56 PM
  [ # 9 ]

tsja, ‘moet’ zagen…. Voor het oog wel….. Vanweg de praktische kant, dat zou ik eigenlijk niet weten, heb (nog) nooit een vouwdak ingebouwd, zou het best een keer willen in ons R4-tje (past het dak van een Twingo zo in) Rolling Eyes

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 augustus 2009 04:01 PM
  [ # 10 ]

Slap? Het kan vast wel, er is tenslotte ook nog zoiets als een CX Orphée, daar zit helemaal geen dak op… (al kan het best zo zijn dat dat (on)ding alle kanten op wiebelt…)

Het topic over het vouwdak van xm’metje, hij kan je ongetwijfeld meer vertellen over de (on)mogelijkheden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 19 augustus 2009 01:08 AM
  [ # 11 ]
Mulder schreef:

Er is wel een Prestige gebouwd met een glazen dak, maar of dat ook open kon…? Er staat wel iets over in Une lignée prestigieuse.

Tot zover mij bekend waren de meeste CXA Prestiges—voor nord amerika dus—omgebouwd met glazen opendak door A. Pol.

Ik heb zo ‘n T2 Prestige met een “Hollandia” opendak = heerlijk!

- Keith

Profiel  
 
2mE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 28-04-2007

Gepost: 19 augustus 2009 02:51 AM
  [ # 12 ]

Jammmer dat je de dwarsbalk uit het dak moet zagen… de cx is toch al zo slap als een vaatdoek…

Is dat zo?

Ik heb zelf mijn dak (25 Gti Turbo 2) inclusief zijkanten eruit liggen..
  Zie topic

Daar zat origineel wel een schuifdak in (metaal) maar ben bij het slijpen geen dwarsbalk tegengekomen, of doelen jullie op die verdikking? (of was die bij mij dan ook al helemaal vergaan toen Shocked )

Zo’n schuifdak komt toch niet buiten het “slappe blik”?
En die dwarsbalk zit voor zover ik zie alleen bij de achterruit en voorruit.

Zolang de helling inderdaad maar helemaal meeloopt.
(Glas buigt zo lastig en de lijn wil je graag houden Laughing )

We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn Smile

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 19 augustus 2009 03:43 AM
  [ # 13 ]
25trd schreef:

ik bedoel idd een linnen vouwdak, geen glazen! En het was idd xmmetje/Roy (forumlid).

Misschien is een glazen schuifdak van een Peugeot 205 die werd gemonteerd bijv. op een XS een optie?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 19 augustus 2009 03:33 PM
  [ # 14 ]

@bonang: je hebt het over een ‘normaal’ glazen open dak. ik bedoelde het open dak boven de achterbank dat in een aantal Chapron-Prestiges werd gemaakt, dat één geheel vormt met de achterruit. Zie het boek CX - Une lignée prestigieuse, pagina 156.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2009 09:53 PM
  [ # 15 ]

Nog even muggenziften, de TS heeft het over het glazen dak/linnen dak van een Clio, dat moet natuurlijk een Twingo zijn Very Happy

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook