Ik zit met een probleem
De CX van mijn vrouw Link heeft de laatste tijd problemen met de remmen, deze haperen en moet je de rem flink in trappen wil de CX remmen (en dan remt ie ook ineens goed).
De ABS lampje brand,
Remsysteem is ontlucht
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of heeft dit zelf ook gehad en heeft een oplossing :
Alvast bedankt
wat moet ik hier nu weer neer zetten?
genoeg LHM??
snaar pomp ok??
ook problemen met optijgen/diravi??
branden je stop en remlampje??
blokken /schijven op??
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
Er is meer info nodig.
Blijft het ABS lampje branden na het starten? Dan werkt de ABS niet. Dat behoor je overigens niet te merken met remmen.
Of gaat het lampje branden tijdens het rijden en remt de auto dan even niet goed? In dat geval is de bedrading van een voorste abs-sensor verdacht. Dat doet zich met name in bochtjes voor.
Gutta cavat lapidem…
pp! schreef:genoeg LHM??
snaar pomp ok??
ook problemen met optijgen/diravi??
branden je stop en remlampje??
blokken /schijven op??
Dit alles is gecheckt en oke
Dus wat het is? heeft het vooral als auto langzaam rijd en je wilt remmen net voor een rotonde of dat je een straat op rijd
wat moet ik hier nu weer neer zetten?
Wellicht de remklauwen? Misschien bewegen de zuigers in de klauwen niet meer soepel.
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Beginnen met een nieuwe remaccu, dan de boel nogmaals rondom ontluchten en verder kijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Beginnen met een nieuwe remaccu, dan de boel nogmaals rondom ontluchten en verder kijken.
is dat iets gangbaars zo’n remaccu? waar zit zo iets?
wat moet ik hier nu weer neer zetten?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Remaccu is de liggende bol achter je radiateur, in de linkervoor hoek.
Is een standaard 62 bar bolletje (zelfde als onder drukregelaar), maar géén veerbol!
‘Spirit of avant-garde’