9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De Xm van Stalsie: TE KOOP
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 19 augustus 2009 11:18 PM
  [ # 121 ]

Zijn er trouwens alternatieven voor die (echt wel) lange antennes uit die tijd?

Als je ‘origineel’ wilt blijven: een Xant-antenne is korter.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 20 augustus 2009 02:09 AM
  [ # 122 ]

Gary,

Ik kan je wel een antenne leveren die je eraf kan draaien, blijft dan alléén een klein stompje op het dak zitten.

Kan hem nog met de trekhaak meesturen, scheelt weer de verzendkosten. De prijs doe ik je wel per pb Wink

Het is er net zo een als deze Wink 

En anders, wasstraten mijden en lekker met de hand soppen Wink

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 520
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 20 augustus 2009 02:29 AM
  [ # 123 ]

Wasstraat bij mij om de hoek zet de antenne altijd vast met twee van die zuignapjes (van de keukenhanddoek) met een verbindingsstripje er tussen. die vragen ze nooit terug dus ik wil je er best eentje opsturen.
Triple van de dichtstbijzijnde brouwerij retour is meer dan voldoende beloning .....

Nadeel is wel 2 vieze rondjes op het dak Laughing

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 20 augustus 2009 05:16 PM
  [ # 124 ]

Welke koeltemperatuur moet de xm dezer dagen kunnen halen? Het is nu wel boven de 30° buiten.

Heb me zo een metertje gekocht en het laagste dat ik eruit krijg is 18°.
Is dit goed, of kan het beter? doel is om deze meting elke dag te herhalen om te zien of er iets wijzigt. Er komt wel koude lucht uit,maar niet superkoud.

Het euvel is dat ze altijd wel ergens een lek vinden. Eerst zijn droger en expantieventiel vervangen. Daarna was er een leiding lek.
Ik vroeg of zo’n lekhersteller geen oplossing was,maar dat raadden ze mij af, omdat die het hele systeem klem zou kunnen zetten. Iemand ervaring mee?

Verder vraag ik me ook af welke freon ze er nu ingedaan hebben. Op de motorkap staat R413, maar overlaatst zag ik die vent met een R134 bus dat bijvullen om te testen.

Die airco heeft me ondertussen al het aanschafbedrag van de auto gekost, dus moest hij nu weer niet goed werken gaan we toch eens een hartig woordje spreken met die airco-mannen Evil or Very Mad

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 20 augustus 2009 06:07 PM
  [ # 125 ]
stalsie schreef:

Heb me zo een metertje gekocht en het laagste dat ik eruit krijg is 18°.
Is dit goed, of kan het beter? doel is om deze meting elke dag te herhalen om te zien of er iets wijzigt. Er komt wel koude lucht uit,maar niet superkoud.

Net gevuld in topconditie moet dat onder de 10°C kunnen komen

Ik vroeg of zo’n lekhersteller geen oplossing was,maar dat raadden ze mij af, omdat die het hele systeem klem zou kunnen zetten. Iemand ervaring mee?

Je hebt verschillende soorten lekherstellers. Er zijn er idd bij die je pomp kunnen laten vastlopen, maar ook die volkoen onschadelijk zijn. Die laatste soort maakt alle rubbers weer wat soepeler. Dat is vaak namelijk het probleem. Door ouderdom zijn afdichtingsrubbers uitgedroogd, waardoor ze niet meer afdichten

Die airco heeft me ondertussen al het aanschafbedrag van de auto gekost,

Dat probleem ken ik, een stukke airco weer heel maken, kan heel veel geld kosten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 20 augustus 2009 06:08 PM
  [ # 126 ]

Lijkt me dat je aircoman dyslectisch is… Dacht dat er alleen R12 en R134 was…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 20 augustus 2009 06:14 PM
  [ # 127 ]
XMTurboCT schreef:

Lijkt me dat je aircoman dyslectisch is… Dacht dat er alleen R12 en R134 was…

Nee dat is die zeker niet…....

R-413A is een “zeotropisch” mengsel van het type HFK, ontwikkeld ter vervanging van R-12 (CFK) in huishoudelijke, commerciële en industriële koeling. Dit koudemiddel wordt gebruikt als “drop-in” voor R-12 in
bestaande installaties: koeltransport, positieve en negatieve koelcellen, gekoelde kelders, koeltoonmeubelen en -vitrines, huishoudelijke koelkasten, auto airconditioning.


Kleine toevoeging: het is in Belgie he, daar hebben ze geen ozongat Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2009 06:23 PM
  [ # 128 ]

Even voor mij: kunnen R12 en R413A gemixt worden? dus: als je nog r12 hebt in je systeem, kun je dan bijvullen met R413A of moet het hele systeem eerst leeg?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 20 augustus 2009 06:27 PM
  [ # 129 ]

dus vermoedelijk nog ergens een lek? Lijkt me dat je een lek in een compressor of condensor vrij makkelijk zou moeten zien?

Rest natuurlijk ook nog de verdamper, en daar willen ze zelfs niet aan beginnen.
Normaal zijn alle leidingen goed bevonden en getest met stikstof.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2009 06:34 PM
  [ # 130 ]

Die verdamper is niet moeilijk te vervangen, het is enkel veel werk! Als je handig bent kun je volgens mij best zelf een verdamper wisselen. Daarna laat je de boel gewoon vullen door de aircoman.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 20 augustus 2009 06:43 PM
  [ # 131 ]

het enige is.. hoe weet ik of die daadwerkelijk lekt?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 augustus 2009 06:58 PM
  [ # 132 ]

Laten vullen met contrastvloeistof Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 20 augustus 2009 07:08 PM
  [ # 133 ]

Hey Mark,

Jij zit natuurlijk in die handel…  Laughing

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 20 augustus 2009 07:32 PM
  [ # 134 ]

als de verdamper lekt, kan je sporen van de detectievloeistof zien door het rooster bij je voeten

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 20 augustus 2009 08:19 PM
  [ # 135 ]
waterman771 schreef:

Even voor mij: kunnen R12 en R413A gemixt worden? dus: als je nog r12 hebt in je systeem, kun je dan bijvullen met R413A of moet het hele systeem eerst leeg?

Bijvullen kan nooit, het systeem moet eerst helemaal leeg en vacuum getrokken worden, daarna opnieuw vullen…

S

Profiel  
 
 
9 van de 14
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook