Iemand een idee hoe je de windgeleiders kan monteren. ik heb namelijk van het weekend ff tijd om ze te plaatsen maar ik heb geen idee hoe het er op moet. Is het een klik en go systeem of is het meer ikea achtig?
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: Windgeleiders
R.Nicolaas schreef:Iemand een idee hoe je de windgeleiders kan monteren. ik heb namelijk van het weekend ff tijd om ze te plaatsen maar ik heb geen idee hoe het er op moet. Is het een klik en go systeem of is het meer ikea achtig?
Heb die dingen er bij mij afgehaald… juist meer herrie erdoor. Raampje open en proberen er tussen te vrotten, je komt er vanzelf achter hoe het moet.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Re: Windgeleiders
Alcyone schreef:R.Nicolaas schreef:Iemand een idee hoe je de windgeleiders kan monteren. ik heb namelijk van het weekend ff tijd om ze te plaatsen maar ik heb geen idee hoe het er op moet. Is het een klik en go systeem of is het meer ikea achtig?
Heb die dingen er bij mij afgehaald… juist meer herrie erdoor. Raampje open en proberen er tussen te vrotten, je komt er vanzelf achter hoe het moet.
Ook ik heb de windgeleiders in de schuur liggen. Mij is het ook nog niet gelukt om de windgeleiders erop een mooie manier tussen ” te vrotten”.
ik heb het nu wel een paar keer geprobeerd. Het lijkt net alsof het er op de juiste manier tussen zit maar toch ook weer net niet. Het raam sluit namelijk de laatste centimeters niet meer goed aan.
Waarschijnlijk moet ik nog een paar keer extra “vrotten” ???
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
dat probleem heb ik ook
ik het het randje van het raamrubber eraf gesneden en dan heb je net iets meer ruimte om je raam te laten sluiten. achter is het geen probleem, alleen voor.
op de snelweg willen ze bij +120 km/hr ook nog wel eens eruit floepen als je het raam een stukje open hebt. schrok me rot toen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Wie o wie is het al gelukt om zelf de windgeleiders er op een nette manier in te zetten :photo Dus ook zo dat de voorramen netjes weer dichtgaan :photo
Moet ik het raamwerk gaan verstellen om het raam beter te laten sluiten ??
Mij lukt het nog niet om de windgeleiders er tot volle tevredenheid in te zetten ops:
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
Quo schreef:Wie o wie is het al gelukt om zelf de windgeleiders er op een nette manier in te zetten :photo Dus ook zo dat de voorramen netjes weer dichtgaan :photo
Moet ik het raamwerk gaan verstellen om het raam beter te laten sluiten ??Mij lukt het nog niet om de windgeleiders er tot volle tevredenheid in te zetten ops:
Ik die dingen al een paar keer aan een BX gemonteerd en dat lukt prima. Ik kreeg er destijds een speciaal (plastic) tooltje bij om ze goed te kunnen monteren. Ze moeten flink diep gezet worden in de raamopening zodat de raam gewoon open en dicht kan zonder belemmering.
Bij mijn BX zaten ze er origineel op en zijn ze altijd blijven zitten, zelfs bij 200 km/uur met de ramen open.
Okey het er op zetten is eigenlijk een eitje links sluit idd het raam de laatste halve cm niet rechts is het perfect. Ik heb meer het idee dat links de raam rubbers en de windgeleiders even in moeten vallen dat de rubbers dus wat platter worden na verloop van tijd. op zich was er door die kier iets meer wind geruis maar verder ben ik er nu al erg blij mee. heerlijk een beetje frisse lucht binnen en in de regen compenseer je het gewoon met de verwarming kost niks meer en niks minder ideaal. ik hoop inderdaad alleen dus wel dat ik gelijk heb met die rubbers. ik kijk het ff aan anders ga ik op verder onderzoek uit want hij moet natuurlijk wel goed dicht
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
Ik had hetzelfde met die bolle wangen op de BX.
Kreeg ook het linkerraam niet helemaal meer dicht….ze liggen nu in de schuur en had ze al aan iemand beloofd.
(kreeg ze kado tijdens de mini-meeting in Breda)
Ik neem ze wel mee naar de grote meeting…..heb ook nog een debietregelaar liggen en een heel apart BX stuur
Allemaal gratis en voor niks bij loting
Ik moet zeggen dat het wel helpt ik kan het raam steeds een millimeter of minder verder dicht krijgen. denk dus gewoon een kwestie van de materie die even moet vormen.
AX Liberty 1.1 ‘92
Kijk eens aan na een dagje laten werken zit ook de linker goed dus gewoon een kwestie van geduld. oke ik heb zelf ook liever dat het gelijk goed zit maar ja helaas kan dat niet altijd. maar ik heb er de grootste lol van. zijn er eigenlijk ook voor de achter ramen van die windgeleiders voor op de BX.???
AX Liberty 1.1 ‘92
R.Nicolaas schreef:Kijk eens aan na een dagje laten werken zit ook de linker goed dus gewoon een kwestie van geduld. oke ik heb zelf ook liever dat het gelijk goed zit maar ja helaas kan dat niet altijd. maar ik heb er de grootste lol van. zijn er eigenlijk ook voor de achter ramen van die windgeleiders voor op de BX.???
Ja, ze bestaan ook voor de achterramen. Je ziet ze niet erg vaak maar laatst werden ze op marktplaats aangeboden.
Ik ga morgen toch maar weer eens mijn setje windgeleiders monteren.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
ik heb ze ook rondom. achter gaat het een stuk soepeler en beter als voor.
zie foto :
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap