den willem schreef:Je plaatst op 19 augustus (vandaag) een bericht met nieuwe velgontwerpen, ik wijs je erop dat één ervan reeds in productie/leverbaar is en dan zeg je dat de facelift al doorgevoerd is?
Ja, da’s een goeie hè? Ik moest er zelf zelfs om lachen….
@hogervp
die platte banden zijn niet zo plat in het echt maar omdat ik er 19”
velgen in gephotoshopped (duhhh…) heb lijkt het zo.
S
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
DigiDaan schreef:Ben ik dan de enige die vindt dat er niets mis is met het huidige interieur en uitrusting?
Estetisch, ergonomisch en dan ook nog economisch gaan niet vaak samen…..Dat zie je bij de C6.
Voor de facelift zie ik graag dat ‘ie op commando naar je toe komt rollen vanuit de parkeer-plaats…...Ik noem het Automatic Key-less Valet Parking !
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Neen, alle gekheid op een stokje, je kan er toch niet omheen dat het interieur verouderd is in de C6, de centrale bedieningsconsole komt zo overgewaaid uit een Peugeot 407 van 6-7 jaar geleden, dat is toch geen C6 waardig, vind ik .
Daar dient dringend iets aan gedaan !
Hou er wel rekening mee dat PSA de C6 met een flink financieel verlies in de markt moet zetten, de aantallen zijn bij lange na niet wat men van tevoren gehoopt had te verkopen. Exclusiever zal hij dus niet echt worden en e.e.a. van de C5 Serie3 (X7) zul je er vast wel in terug zien.
S
ze doen naar mijn mening ook niet echt inspanningen om de C6 verkocht te krijgen. Veel dealers die ik ken heeft niet eens een C6 in de toonzaal staan. Ook wordt de C6 vaak niet vermeld in promotieboekjes van Citroën.
Je moet eens een gemiddeld weekblad openslaan in België:
Autoreclame van: Bmw (3 of 5 reeks), Mercedes (C en E klasse), Renault met z’n nieuwe laguna en Citroën met z’n C5, maar nog nooit de C6 gezien.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De verkopen optrekken van die wagens is erg moeilijk. Je koopt die auto’s niet omdat het de beste is, maar omdat je een citroen wil rijden.
Prestige is ook iets dat een grote rol speelt in dat segment. En dan komen we opnieuw bij de duitse 3 aan. Net als de reputatie van betrouwbaarheid die de franse en italiaanse constructeurs hebben.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
bwah, misschien wel, misschien niet..
Overlaatst sprak ik met een C6-eigenaar die jarenlang niet anders dan Volvo gereden heeft. Een kennis van hem raadde hem aan om eens een C6 te testen, en hij was direct verkocht aan de wagen.
Als je met de wagen niet naar buiten komt, en er geen freaks zoals ons in de buurt zijn die zulke wagens aanraden, zullen ze ook niet verkocht geraken.
Zelfde verhaal met de xm vermoed ik? Vele C6 eigenaars zijn ook vroegere Xm eigenaars en spreken vol lof over hun xm, maar vraag de gemiddelde mens iets over een xm.. “xm?? zo’n hoekig ding..nee, dat vinden we niet mooi” Maar laat ze een plaatje van de nieuwe C5 zien, en het is meteen: “amai, je zou niet zeggen dat het een citroën is”.
De looks doen natuurlijk veel en daar houdt het bij velen ook op. Reden te meer om voldoende verkoopinspanningen te doen, volgens mij.
Het meest rare aan Citroën is nog altijd dat ze een volledig gamma willen bedekken. Je verkoopt massa wagens zoals C1-3 en daar nog eens bovenop de C6. Velen geven citroën dan ook een imago van gemiddelde wagen en slaan het merk over en gaan iets duits of japans rijden
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
stalsie schreef:
.............bwah, ............ Velen geven citroën dan ook een imago van gemiddelde wagen en slaan het merk over en gaan iets duits of japans rijden
Oh, OK…...... Iets exclusievers dus….
Heeft Citroen, afgezien van de eerste paar dagen van de DS, ooit een succesverhaal gehad met de slagschepen op veerbollen ? Ooit geconcurreerd met BMW of Opel of Mercedes in de verkoopcijfers ?
Misschien op basis van het feit dat elk model zo’n 20 jaar gemaakt werd, (de aanhouder wint), maar anders….?
De C6 past gewoon bij Citroen, geschiedenis herhaalt zich, heerlijk toch ?
Je kan toch niet met zo’n auto in een sterspotje gaan zitten ?
Maar toeggegeven: Citroen heeft vanaf dag 1 niet echt blijk gegeven dat ze in d’r “top"produkt gelooft…....Als je zo’n auto na een paar jaar alleen nog maar in een stuk of 6 tinten grijs gaat leveren, ga je ook niet echt mensen binnentrekken.
Klopt het trouwens dat er geen benzine versie (meer) te koop is ?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zie geen benzine-versie meer in de specificaties.
Citroen!
Dat heb je goed gezien…
Alleen nog V6 3.0 HDi leverbaar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En 2.2 HDiF….
Citroen!
ambijajance schreef:
Heeft Citroen, afgezien van de eerste paar dagen van de DS, ooit een succesverhaal gehad met de slagschepen op veerbollen ?
Nou, ik zie elke 10 minuten wel een C5….
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
De C5 is toch de opvolger van de Xantia / BX ?
Ik dacht meer aan de topserie DS/CX/XM/C6, sorry.
Je mag mij anders straffen met een C5 hoor.
Bx?
Proest
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Rene schreef:Je mag mij anders straffen met een C5 hoor.
Bx?
Proest
Ach, was de BX ten tijde van de laatste CX’en niet gewoon de subtop van Citroen ? Op haar beurt weer opgevolgd door ZX (naar beneden) en Xantia (naar boven) ?
De BX was zo goed dat die opgevolgd werd door 2 modellen….