dankje wel J.J. al moet ik eerlijk zeggen dat ik ze niet zo geweldig vind… had liever mooi 17 inch
je hebt zelf ook een mooi xsaartje phaseIII toch? en de kleur is super!
gr thijs
iemand nog tips op mijn vragen?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 227
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Re: Xsara net in bezit… zit met wat vraagjes?
tiesel schreef:-1 temperatuur sensor geeft regelmatig verkeerde temperatuur op, in dat geval soms wel tot -30 (en dat met dit weer
) nu heb ik hier ergens al gelezen dat die sensor in de rechter spiegel zit? is dat schoon te maken of te vervangen?
De sensor zit in de rechterspiegel, je zou hem eens kunnen schoonmaken, kabels controleren etc. Kijk eens op winparts.nl voor deze sensors/rechterspiegels..
-2 ik heb mijn originele radio vervangen voor een JVC alleen de dealer blijkt geen verloopkapje te kunnen leveren (1,5 din naar 1 din) voor in het dash is daar eventueel een site voor met eventueel imitatie? heb al wel gezocht maar krijg niks gevonden. ik heb auto airco (ivm sensor)De betere citroen dealer levert deze frontjes gewoon. er komt dan een heel nieuw frontje op en geef even aan of je auto-airco hebt en welk type xsara(ivm kleur van frontje). Schrik niet van de prijs, rond de 60 euro.
-3 mijn schakelbak vind ik vooral als ik hem in zijn 1 zet nogal stroef, af en toe moet ik hem eerst in zijn 2 doen voor hij in zijn 1 kan?
Ga eens onder de auto, en smeer de onderkant van je pook in met heel veel vet, dat hielp bij mij vorige keer wel… Zo niet, dan lijkt het me in je bak te zitten(of ga je schakelstangetjes even na, gewoon vanaf je pook de stangetjes volgen.
-4 toen ik de auto aan heb geschaft heb ik de auto meteen een grote onderhoudsbeurt gegeven waarbij ook mijn pollen/airco filter is vervangen. nu stinkt mijn airco af en toe wel, heeft hij dan ook een airco check nodig?
Het schijnt dat je verdamper dan beschimmeld is, heeft mijn airco ook last van. De verdamper kan je vinden onder je dashboardkastje. Daar haal je een klep met 3 schroeven weg waar je pollenfilter onder zit. Deze weghalen en dan kan je hem een beetje zien. Als je er goed bij kan kan je hem schoonmaken..
-5 ik lees vaak dat de motortemperatuur gemiddeld boven de 90 moet liggen als de motor goed warm is, maar de mijne komt weinig boven de +/- 80 ik weet niet of dit erg is?
Vreemd, de mijne zit altijd bij de 110 graden, Dan toch eens kijken of je thermostaat niet kapot is.. Zijn niet zo duur en zo te vervangen…
-6 er zitten wat krassen rondom de tankdop waarmee kan ik dat het beste proberen weg te poetsen?
Poets
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
pixels 66 hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord. hier ga ik zeker iets mee doen!
gr thijs