34 van de 67
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 14 [deel 2] verkocht!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15825

- Ami 8 Club
Gepost: 10 augustus 2009 01:53 AM
  [ # 496 ]

Inmiddels is het oliepeil op niveau, maar zit er (waarschijnlijk) dus nog steeds 5W40 in…

Anyway, vandaag ben ik eens druk bezig geweest met het schoonmaken van de BX, want aanstaande dinsdag ga ik ermee op vakantie naar Frankrijk, om o.a. Eurocitro 2009 bij te wonen.

Allereerst heb ik de aftermarket achterspatlappen vervangen door een setje wat ik voor 15 eurootjes mee heb genomen van Citromobile. Sommigen verklaren me voor gek, maar ik vind die dingen nu eenmaal leuk staan op een Citroën.  Razz Razz

Daarna ben ik de BX maar eens goed gaan wassen. Dat was al een tijdje niet gebeurd. Zowat elke dag staat de BX onder lindebomen waaruit een smerige smurrie komt gevallen, wat vooral heeft gezorgd voor een enorm aantal zwarte puntjes in het (toch al slechte) dak….

Na 10 euro aan hogedrukspuiten te hebben besteed, ziet het er weer putvrij uit, al is nu wel goed te zien dat de lak van het dak z’n laatste tijd heeft gehad.  Confused

Dit was overigens al zo toen ik de BX in 2007 kocht, terwijl de rest van het plaatwerk nog perfect in de lak zit…

Morgen haal ik bij de Brezan nog even een nieuwe dynamosnaar en een nieuwe v-snaar, want die zijn volgens mij al zo oud als de auto en helemaal gaar. Van de sloop neem ik nog even een reserve ontstekingsmodule mee van een TU (AX, BX, ZX of 306) en ik haal nog wat nieuwe bougies. Gewoon om wat reserve bij me te hebben.

Ja, volgens mij is de BX dan wel klaar voor een flink aantal kilometers in Frankrijk.  Very Happy

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 10 augustus 2009 02:42 AM
  [ # 497 ]

Goede vakantie toegewenst, en hopelijk heb je die extra dingen niet nodig.
Ik rijd al jaren probleemloos vele km’s frankrijk in met de bx, altijd even alles checken vooraf.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 10 augustus 2009 02:50 AM
  [ # 498 ]

Bedankt!

Die v-snaar en dynamosnaar zitten er echt al maaaaanden aan te komen, maar ze houden nog steeds. Ik neem ze dus gewoon mee voor het geval dat. Ooit zal er 1 knappen, maar dat hoop ik voor te zijn.

Met nieuwe adallen rijdt het in ieder geval heerlijk!  Very Happy

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 10 augustus 2009 03:01 AM
  [ # 499 ]

Traditiegetrouw komen er na Wouter z’n vakantie uitgebreide verhalen over waar, hoe en wanneer ie stukken heeft gekregen Wink

Veel plezier! En met een beetje mazzel komen we elkaar in Le Mans nog wel tegen!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 10 augustus 2009 03:08 AM
  [ # 500 ]

Haha, ja, zo ging het 3 jaar geleden wel, toen ik met de Dyane naar Eurocitro ging en er een bougie uit klapte.

Dat je je dat nog herinnert…  Twisted Evil

Laten we hopen dat het allemaal zonder problemen gaat.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 10 augustus 2009 03:11 AM
  [ # 501 ]

Ik herinner me nog wel meer van dat soort verhalen geloof ik, ook met de BX Wink

Ach deze BX is de beste die je ooit gehad hebt, dus het moet lukken! En zo niet, als ik naar Le Mans ga neem ik gereedschap en een Marten mee.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 10 augustus 2009 03:13 AM
  [ # 502 ]

Gereedschap heb ik genoeg bij me. Een Marten alleen niet….

Maar als ik er eenmaal ben aangekomen, heb ik een Mike.  Wink

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 10 augustus 2009 04:14 AM
  [ # 503 ]

Goede reis en fijne vakantie Wink

Al een foto van je BX met die andere spatlappen?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 10 augustus 2009 04:30 AM
  [ # 504 ]

Nog niet, maar dat zal zeker komen.

Overigens zijn het dezelfde spatlappen als jij op de Digit hebt.  Wink

Profiel  

bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 211

Gepost: 10 augustus 2009 04:50 AM
  [ # 505 ]
XBXG schreef:

Anyway, vandaag ben ik eens druk bezig geweest met het schoonmaken van de BX, want aanstaande dinsdag ga ik ermee op vakantie naar Frankrijk, om o.a. Eurocitro 2009 bij te wonen.

Wij (mijn broer en ik) vertrekken vandaag (maandag) richting eurocitro.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 10 augustus 2009 04:53 AM
  [ # 506 ]

Goede reis en tot over een paar dagen!  Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 21 augustus 2009 02:41 AM
  [ # 507 ]

VAKANTIEVERSLAG !!  Very Happy

Dinsdag 11 augustus ben ik met een bepakte BX op reis naar Frankrijk gegaan. De bedoeling was om 2 nachten in Beaugency aan de Loire te overnachten, alvorens naar Eurocitro 2009 in Le Mans te gaan en daarna nog enkele nachten elders door te brengen in Frankrijk.

Zo ziet een bepakte BX eruit.  Laughing

Eenmaal in Frankrijk ben ik van de snelweg afgegaan en wat leuke weggetjes bereden en mooie dorpjes bekeken.

Hier staat de BX voor de kerk in het dorpje Croix-Moligneaux:

En ja, dit plaatsje heet écht Y. Het is daarmee van alle 36.860 gemeentes in Frankrijk de gemeente met de korte naam.

Eenmaal aangekomen op de camping aan de Loire in het stadje Beaugency:

Heel mooi plaatsje overigens, met een middeleeuws centrum, een oude abdij en een schitterende brug over de Loire:

De volgende ochtend heb ik wat van de omgeving bekeken, waaronder ook het schitterende Château de Chambord uit de 16e eeuw:

Ten noorden van de Loire is het landschap niet echt boeiend. Vooral landbouw tot aan de horizon….

Donderdag 13 augustus ben ik dan vanuit Beaugency naar Le Mans gereden.
Ruim 200 km over schitterende weggetjes langs de Loire.

Hiervan heb ik een kort filmpje gemaakt: heerlijk om zo met de BX te cruisen.  Cool

Onderweg ben ik zowat bij elke Citroëndealer gestopt, omdat ik toch wel wat onderdelen bij me wilde hebben “voor het geval dat”. Vóór vertrek had ik al een HD-pompsnaar, bougies en bougiekabels gefixt, maar de dynamosnaar kon ik nergens vinden. Geen enkele Citroëngarage had er nog 1 liggen. En die snaar was nou net hetgene wat er écht aan zat te komen. Al enkele tienduizenden kilometers zat er een rafel aan. De snaar was eigenlijk gewoon “op”...

Nou ja, dan maar door gereden naar Le Mans voor 4 fantastische dagen Eurocitro!!  clap

Net als in 2003 en in 2006 stond ik op een mooi plekje met Belgische vrienden:

Ook vanaf het campingterrein is de beroemde Dunlop-brug indrukwekkend:

Op zondag uiteraard een fijn rondje kunnen rijden op het circuit.

Allereerst staan we hier in de rij naar de ingang van het circuit:

Eenmaal op het circuit wat leuke foto’s kunnen maken:

Na deze geweldige meeting ging ik afgelopen maandag op weg naar de stad Troyes, om daar nog 2 dagen door te brengen. Uiteraard was ik nog steeds op zoek naar een nieuwe dynamoriem en eindelijk had ik beet bij een kleine Citroëngarage in de buurt van Saint Calais.

De monteur wist echter niet helemaal zeker of de riem wel de goede was. Indien niet, dan kan de dynamo in principe worden gesteld….

Jippie, eindelijk een dynamoriem als reserve “voor het geval dat”.

3 uur later…...

Ik ging toevallig even stoppen op deze parkeerplaats aan de A19 tussen Orléans en Sens, toen ik bij het parkeren wat rare geluiden uit de motorkap hoorde. Ik wist meteen hoe laat het was en dit was er nog van de oude riem:

Helaas bleek de nieuwe riem niet goed te passen en was de dynamo niet verder te stellen dan ie al zat. De nieuwe riem zit er dus een beetje slapjes op. Ik kan ‘m net iets meer dan een cm indrukken.
Gelukkig is dit wel genoeg om de dynamo/accu op te laden tijdens het rijden.

Ik had echter geen zin meer om nog verder op vakantie te blijven in Frankrijk en ben meteen richting Nederland gereden. Omdat het inmiddels al 17.00 uur was, ben ik wezen overnachten op een voor BX Club-leden bekende camping in Gouvieux, net ten noorden van Parijs.

Dinsdagavond om 21.30 kwam ik moe maar voldaan thuis van een schitterende week in Frankrijk, met 2.318 km in een week tijd.

Wéér een keer pech tijdens vakantie, maar wéér heeft de BX me rijdend thuis gebracht.  Cool

Profiel  

WE187
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96

Gepost: 21 augustus 2009 05:11 AM
  [ # 508 ]

Bedankt voor je mooie verhaal en de mooie plaatjes.

Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 augustus 2009 11:57 AM
  [ # 509 ]

Mooi man!

Hey op een paar foto’s staat een donkerblauw metallic 16V MK2, is dat een originele kleur? Ik vind ‘t bijzonder mooi!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 21 augustus 2009 11:59 AM
  [ # 510 ]

Als je nergens een V-snaar/dynamoriem kunt vinden neem je toch een panty mee op vakantie? Werkt al tientallen jaren als een tiet, dus waarom bij jou niet?  Laughing
Verder wel weer komisch verhaal. Stapte je na de terugreis net zo ontspannen uit als anders (500+ km met samengeknepen billen dat die riem maar bleef zitten)?  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

34 van de 67
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook