Hoikes,
Mijne Berligo is een goeie week in ons bezit en ik zit al met een ster op mijn voorruit.We waren nog maar juist op de autostrade en pats een steen op de voorruit.
Gelukkig hebben we omnium en de wagen moet maandagmorgen al binnen om een nieuwe ruit te plaatsen. We zijn de wagen dan weer een dagske kwijt.Maar goed dat zo een verzekering bestaat he.
Groetjes,
Guy
Amai, Guy, hier in Antwerpen zeggen ze dan “da’s oem oe bloete kl**ten op te vreten”.
Moet de hele voorruit vervangen worden of wordt het Carglass hersteld ...?
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Als je toch verzekerd bent voor glasbraak (in de omnium) laat je toch die ruit volledig vervangen dan heb je ten minste waar voor je geld. en ook, die herstellingen van Carglass trekken op niets. Blijf je altijd zien (zeker als het in je zicht zit)
Berlingo 1.6HDI
En al het sterretje nog klein genoeg is om te hertellen klop je gewoon met je vlakke hand op dat sterretje, is de ruit ineens wel te vervangen. ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
da zou ik ook doen, want inderdaad zo’n carglass herstelling blijf je zien
Als de beschadiging niet in het zicht is en zeer klein is, beter via Carglass.
Bij de meeste omniums zit ook een franchise, niet ?
Ik heb trouwens altijd gehoord dat een volledig nieuwe ruit nooit meer hetzelfde ‘dicht’ als een in het fabriek geplaatste ruit ...
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Jawel een nieuwe ruit dicht wel goed, tegenwoordig zitten ze ook perfect op hun plaats door de steuntjes, dat was vroeger wel anders (zwevend in de kit).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Sanmiguel schreef:Als de beschadiging niet in het zicht is en zeer klein is, beter via Carglass.
Bij de meeste omniums zit ook een franchise, niet ?
Ik heb trouwens altijd gehoord dat een volledig nieuwe ruit nooit meer hetzelfde ‘dicht’ als een in het fabriek geplaatste ruit ...
Bij de meeste omniums is het denk ik dat je een 500€ franchise moet betalen.Een kameraad van mij had een jaar geleden een peugeot gekocht van hetzelfde model als ik en die had een ongeval gehad en moest 500€ laten vallen.In mijn geval was het een actie van citroen van 0€ franchise en de waarde van 100 procent van de wagen in de looptijd van drie jaar.Ik blijf dus drie jaar de waarde van de auto behouden,mits ik natuurlijk drie jaar de omnium verzekering blijf betalen natuurlijk.
Groetjes,
Guy