11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De Xm van Stalsie: TE KOOP
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 augustus 2009 07:36 PM
  [ # 151 ]

Ik op zich wel. In Italië ging de airco in mijn prul ook 1 keer door zijn hoeven. Terwijl ik in de volle zon in een file rond het Gardameer stond liep de koelwatertemperatuur op tot dik over de 100 graden. Op dat moment is er gewoon geen koelcapaciteit meer voor de airco over en gaat deze door zijn hoeven. Zodra het weer begon te rijden en er voldoende rijwind doorheen kwam begon de airco weer steenkoud te worden.

Dat klopt, de koeling van de motor heeft voorrang op die van de passagiers. Lijkt ook wel logisch, behalve als je met +35 graden stilstaat in de file.

De condensor van de airco zit fysiek voor de radiateur. Dus bij werkende airco wordt de motor minder gekoeld. Bij 112 graden schakelt dat Bitron-relais de airco uit.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 augustus 2009 09:17 PM
  [ # 152 ]

wimb:
Kan je mij dat schema eens doorsturen,alsook de nederlandtalige uitleg??
Ik geef je mij e-mail via pb. Wink

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 augustus 2009 09:43 PM
  [ # 153 ]

@ Blooper: done!

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 augustus 2009 04:13 PM
  [ # 154 ]

Waarvoor hartelijke dank! Laughing

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 26 augustus 2009 11:17 PM
  [ # 155 ]

daarnet weer eens nuttig beziggeweest aan de xm. Er zaten 2 veiligheidsgordels gedraaid en dat was voor de desbetreffende personen niet zo makkelijk en stond ook niet mooi. Nu dus alle gordels zoals het hoort.

Ook ga ik m’n Hella kastje eens opsturen voor reparatie ergens in Nederland, dan hebben we direct al een oorzaak minder voor cruise control problemen

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 27 augustus 2009 11:25 PM
  [ # 156 ]

iemand een idee hoe je de zetel wat vaster kan zetten? bij snel optrekken of hevig remmen zit er altijd zo’n lichte verschuiving in de zetel.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 28 augustus 2009 01:10 AM
  [ # 157 ]

zit er waarschijnlijk speling op je onderstel, weinig aan te doen

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 28 augustus 2009 01:38 AM
  [ # 158 ]

heb het nog even goed bekeken en volgens mij is het geen horizontale beweging maar maar een opwaartste beweging, met name de linkerkant zit losser.

Ook als je aan de rugleuning beweegt met je handen zie je die speling goed.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 28 augustus 2009 06:36 PM
  [ # 159 ]

t loop/glijwerk zal wel iets uitgeruimd zijn. Merk het wel vaker met franse stoelen Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 04 september 2009 12:44 AM
  [ # 160 ]

waar zitten de motorsteunen overal bij de xm?
Lees hier vaak dat die wel eens kapotgaan. Dit vragende omdat ik soms bij gas geven zo’n irritante schok krijgt door de wagen.

Ook als hij bij volgas à 5700 rpm automatisch verlegt durft die klop wel eens voor te komen. Truc is dan om het gaspedaal iets vroeger omhoog te doen en dan doet die dat niet.


En dan nog een ander vraagje: waar krikken jullie de xm op en waar zetten jullie de assteuntjes?

Ik heb ooit eens geprobeerd op het middelpunt van het subframe, maar daar zit nu een klein deukje,dus dat is geen goede plaats. Doe ik het meer naar de zijkant op, dan krijg ik m’n steuntjes er niet meer bij.

Garagist heeft me vorige keer een plaats gewezen dat deel zou uitmaken van de carrosserie en enkele cm’s dik zou zijn waar ik gerust steuntjes mag zetten.
De zij-uitsparingen,zijn die te vertrouwen om steuntjes onder te zetten?

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 04 september 2009 01:13 AM
  [ # 161 ]

Krijg je die schok ook als je b.v 80 Kmh rijd en dan gas geeft ?

‘t lijkt een beetje alsof de motor eerst niet oppakt en dan in één keer hoppa, zetje/schok en daar ga je….....

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 06 oktober 2009 04:30 PM
  [ # 162 ]

weer even tijd voor een kleine update..

Half september zijn we met de Xm richting Normandië gereden, de streek rondom de Mont-Sint-Michel. Eens je zo’n reis gemaakt hebt, weet je dat de xm echt gemaakt is om lange afstanden te doen.

Het was echt genieten, op uitzondering van het irritante windgeruis. De linkerdeur heeft er merkelijk meer last van dan de rechterdeur. Heb het bij de sluiting al wat meer aangedrukt, maar helpt toch niet zo heel veel. Heb al zitten denken om aan de binnenkant (de carrosserie) een extra rubber te bevestigen.
De truc met kabel in de stijlrubber heeft helaas niets geholpen.
=> verder tips hiervoor zijn altijd welkom!!

De cruise control was ook een leuke ondersteuning voor de 130km/u snelweg en heeft zich redelijk goed gehouden. De heenreis bleef die 500km zonder afslaan goed meewerken, maar dan had die er plots soms geen zin meer in en sloeg die altijd af.

Heb bij m’n dealer wat documentatie gehaald, die het systeem beschrijft en nu kan ik dus een beetje uitzoeken aan wat het allemaal kan liggen. Het Hella-kastje is richting Nederland geweest en daar uitvoerig getest en die mogen we uitschakelen als boosdoener, werkte perfect.
Vermoed dat het wel iets zal te maken hebben met de vacuümpomp of een slangetje dat niet 100% meer goed is.
Verder blijf ik me afvragen wat de positie van het balletje t.o.v. het gaatje in die zwarte zak moet zijn. Als ik die induw komt die er niet mooi in en sluit volgens mij dan ook niet mooi af. Heb al geprobeerd het voetje van dat zwarte zakje te verschuiven,maar zie niet direct hoe die gemonteerd zit.


Verder heeft de diravi een beetje problemen, maar daarvoor heb ik een ander topic.
Op dit moment staan er zo’n 107.000 km op de teller, dus heb ik er al zo’n 12000 gemaakt sinds einde juni.

Welke onderhoudsinterval houden jullie aan. Is tussen de 10000 en 15000 goed voor oliewissel?


Tot de volgende!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 oktober 2009 04:44 PM
  [ # 163 ]
stalsie schreef:

Ook als hij bij volgas à 5700 rpm automatisch verlegt durft die klop wel eens voor te komen.

Hoe lang zou je met die automatische bak willen doen? Dit is namelijk echt niet bevorderlijk voor de levensduur….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 06 oktober 2009 06:14 PM
  [ # 164 ]

nu, volgens mij kan die bak dat gerust aan, want de klop komt enkel voor als je hem echt volledig zelfstandig zijn werk laat doen..
Los je ietsje voordat hij zelf zou schakelen het gas, dan verlegt die werkelijk boterzacht.

Denk dat één en ander te maken heeft met de schok die ik ook voel als ik plots het gas los. Mark zei iets van een potmetertje aan de gasklep,maar werd niet als meest ideale oplossing gezien.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 oktober 2009 07:02 PM
  [ # 165 ]

Tja, ze is niet meer nieuw héé Gary. sleepy
Onderhoud zou ik toch alle 10.000 aanhouden.
ze is dit van in het begin gewoon,als je het
onderhoudsboekje bekijkt.

Profiel  
 
 
11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook