Vandaag even mijn BX 19 TD laten voorkeuren.
Wat ik zelf gevonden had:
2 nieuwe achterbanden
2 nieuwe achterdempers
Wat de keurmeester vond:
1 handremkabel R.V.
aanjager hapert (bijna standaard BX)
Van de week even middagje klussen dus, en dan is ie voor een jaar weer veilig.
Test
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb even heefd vervangen door heefT. (en een andere t voor een d)
Kon het niet aanzien…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, ik heb dat D en T nooit echt begrepen. Maar het feit dat jij me weet te verbeteren, wil wel zeggen dat je weet wat ik bedoel….Dus helemaal desastreus was het nou ook weer niet….
Test
Thijsvandebles schreef:Ja, ik heb dat D en T nooit echt begrepen. Maar het feit dat jij me weet te verbeteren, wil wel zeggen dat je weet wat ik bedoel….Dus helemaal desastreus was het nou ook weer niet….
Ik snap het niet meer. Heb je nou een BX 19 TD of BX 19 DT?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Thijsvandebles schreef:Ja, ik heb dat D en T nooit echt begrepen. Maar het feit dat jij me weet te verbeteren, wil wel zeggen dat je weet wat ik bedoel….Dus helemaal desastreus was het nou ook weer niet….
Ik snap het niet meer. Heb je nou een BX 19 TD of BX 19 DT?
Als het nou een BX 19 TRD was of een DTR dan is het wel van belang of je al dan niet in engeland woont.
die APK is best wel streng, aanjager getest?
je zou eens een Belgische keuring moeten meemaken, achterklep moet niet open gedaan worden-reservewiel?-brandblusser?-verbanddoos?-pechdriehoek?-achterste zijdeuren?-rechts portier?-aanjager?-claxon?-veiligheidsgordels?-enz.
en die dt heb ik ook nooit de behoefte gehad om dat eens te leren ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Thijsvandebles schreef:Ja, ik heb dat D en T nooit echt begrepen. Maar het feit dat jij me weet te verbeteren, wil wel zeggen dat je weet wat ik bedoel….Dus helemaal desastreus was het nou ook weer niet….
It’s a dirty job but some one has got to do it….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
paso schreef:die APK is best wel streng, aanjager getest?
je zou eens een Belgische keuring moeten meemaken, achterklep moet niet open gedaan worden-reservewiel?-brandblusser?-verbanddoos?-pechdriehoek?-achterste zijdeuren?-rechts portier?-aanjager?-claxon?-veiligheidsgordels?-enz.en die dt heb ik ook nooit de behoefte gehad om dat eens te leren ops:
idd, nu je het zegt zijn ze in Nederland wel streng…
testen ze in NL eigenlijk ook de airco?
deur63 schreef:ehhh, is een gevarendriehoek eigenlijk verplicht? ops:
België wel net als de verbanddoos en de brandblusser met beperkte geldigheid (6 jaar)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
deur63 schreef:ehhh, is een gevarendriehoek eigenlijk verplicht? ops:
Volgens mij wel.
En die moet je geloof ik 30 meter achter de auto plaatsen bij pech (?)
Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die er een bekeuring voor heeft gehad.
Bram schreef:Volgens mij wel.
En die moet je geloof ik 30 meter achter de auto plaatsen bij pech (?)
Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die er een bekeuring voor heeft gehad.
hmm, misschien toch maar eens een aanschaffen dan..
deur63 schreef:Bram schreef:Volgens mij wel.
En die moet je geloof ik 30 meter achter de auto plaatsen bij pech (?)
Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die er een bekeuring voor heeft gehad.hmm, misschien toch maar eens een aanschaffen dan..
Maarruhh.. Deur63 jij hebt kort geleden je rijbewijs toch gehaald? Je moet de gevarendriehoek kunnen gebruiken in dien nodig (knipperlichtinstallaties kapot) maar je hoeft em niet bij je te hebben. Als je niet van plan bent om pech te krijgen kun je hem rustig thuislaten.
Hij behoort niet tot de verplichte uitrusting. Maar hij behoort bij zowat elke auto wel tot de standaarduitrusting.
WYD schreef:Hij behoort niet tot de verplichte uitrusting.
Maar hij behoort bij zowat elke auto wel tot de standaarduitrusting.
Dus toch weer niet…ik heb het maar eens even opgezocht op :
http://www.gratistheorie.nl/auto/voertuigkennis/p02.htm
Over de gevarendriehoek bestaat de meeste onenigheid; is deze wel of niet verplicht? Het antwoord hierop is nogal raar. Je bent niet verplicht een gevarendriehoek in de auto bij je te hebben. Het is echter wel verplicht om een gevarendriehoek te plaatsen als je de auto laat stilstaan op een plaats waar je auto niet tijdig door naderende bestuurders kan worden opgemerkt. Staat je auto met pech, dan moet je de gevarendriehoek goed zichtbaar plaatsen op een afstand van ongeveer 30 meter in de richting van het verkeer waarvoor je niet tijdig te zien bent.
Nu komt er nog een leuke zin achteraan en dat is: "Je mag in plaats van een gevarendriehoek te gebruiken ook de knipperende waarschuwingslichten laat branden."
Dus…kom je met pech te staan (bijvoorbeeld geen stroom meer, danwel kortsluiting)...dus je knipperlichten doen het niet meer, dan moet je wel een gevarendriehoek bij je hebben.
Om die reden heb ik er altijd eentje achterin liggen.
Ik vindt dat de aanjager het zeker moet doen. Dus dat het een APK punt is vindt ik eigenlijk helemaal niet zo raar. Als het regent zijn je ramen altijd beslagen, helemaal wanneer je met nog 4 anderen in je auto zit. Is het wel heel erg fijn als je ontwaseming het doet.
Airco is niet verplicht, is gewoon een optie. Je radio hoefd het toch ook niet te doen voor de APK?
Test