






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Onze turbo2 diesel sputtert diesel….. Het komt uit het witte ‘tuutje’ omhoog als ik het gas loslaat:
Ik heb het ontdekt omdat ik onder bepaalde omstandigheden (met name voor het stoplicht ) diesel rook in de ‘cabine’.
Heeft iemand enig idee wat voor een functie dit ‘tuutje’ heeft en wat ik hieraan kan doen? Een stopje erop zetten leek me iets te makkelijk
Anyone?
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
in de vraagbaak vind ik iig een plaatje waar ook zo`n t-stukje opstaat, maar dan is het afgesloten dmv een soort van schroef.
Zou er iemand genegen zijn om een fotootje te maken van zijn turbodiesel waar dit slangetje loopt zodat ik kan zien of er iets ontbreekt bij de onze? :
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
correctie, als ik het goed zie, zit er daar volgens de vraagbaak helemaal geen verbinding : Het is gewoon 1 stuk slang!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Na een telefonisch consult met de expert bleek er daadwerkelijk een slang aan het tuutje te horen welke klaarblijkelijk los is/was geschoten.
Ik heb er zo net nog even een slangklem opgezet om te zorgen dat hij voorlopig niet meer losschiet!
Problem solved!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En waar loopt die slang dan naartoe?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoezo probleem opgelost? Er hoort nooit diesel uit die slang te kunnen komen! Die slang komt van de druk-kant van de turbo ( het inlaatspruitstuk) en gaat naar de verrijkingsklep achterop de dieselpomp en (via dat T-stuk) naar de sensor voor het “te hoge turbo-druk lampje”.
Als er diesel uit die slang komt is het membraan van die verrijkingsklep dus lek en moet je een revisieset voor dat ding gaan halen. En zeker niet mee door blijven rijden…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste