2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

geluid, rara wat is het
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 23 augustus 2009 04:02 PM
  [ # 16 ]

Tja, garantie of niet, een auto huren kost veel, net opgezocht dat het +/- 500 euro kost voor 2 weken, voor een kleine auto, manuele bak, al kan dat zelfs een probleem zijn voor mijn vrouw sinds we de robotbak hebben.
Omdat de auto niet ‘in panne’ staat, komt de assistance niet tussenbeide voor vervangend vervoer. Vandaar, kost/risico op toch schade afwegend, lijkt het me raadzamer het zo te laten, op papier heb ik niks, maar ik veronderstel dat het geluid-probleem wel is doorgegeven aan citroen belux, ik bedoel dat elk gemeld probleem toch automatisch wordt doorgegeven(?).
Als ik nog eens bij schoonouders ben, zal ik ook eens vragen aan schoonvader voor op de brug te zetten, en hij eens kijkt, desnoods al draaiend of er niks te zien is, de brug is in de grond, dus is het mogelijk dat iemand gas geeft en iemand kijkt, bij de garagist is dat op hoogte, dus dat is voor hen moeilijker, misschien dat het iets kan duidelijk maken, wie weet, baat het niet, dan schaadt het niet Wink .

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

T. Rozema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 24 augustus 2009 12:53 PM
  [ # 17 ]

Schurend geluid bij gas loslaten.

Hallo C4 rijders,

Bij mij zit dit geluid er ook in. Het geluid is hoorbaar bij gas loslaten.
Het geluid ontstaat doordat bij gasloslaten de krachten op de druklager van de koppeling en de versnellingsbak verandert. Eerst een aandrijvende kracht bij gas loslaten een vertragende kracht. In mijn vorige auto’s (Renault, VW, Opel) was dit ook hoorbaar, maar lang niet zo nadrukkelijk als bij een C4. Zo zijn er meer geluiden in deze auto, die de irritatie grens overschrijden. Bijvoorbeeld het hoge gierende geluid van de ventilatiemotor.

Wat de garantie betreft: Dit is mijn eerste Citroen en meteen mijn laatste. Moet helaas nog 3 jaar (LB).

T. Rozema

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 24 augustus 2009 01:09 PM
  [ # 18 ]
Gunther schreef:

voor vervangend vervoer. Vandaar, kost/risico op toch schade afwegend, lijkt het me raadzamer het zo te laten, op papier heb ik niks,

Dan adviseer ik toch dringend nu meteen de hele kwestie op papier zetten en de garage in gebreke te stellen, als je dit niet doet zal alle aanspraak na verloop van tijd vervallen en sta je met lege handen.

Gunther schreef:

maar ik veronderstel dat het geluid-probleem wel is doorgegeven aan citroen belux, ik bedoel dat elk gemeld probleem toch automatisch wordt doorgegeven(?).

Hierop zeg ik alléén maar “Vertrouwen is goed, controle is beter!!!”

Gunther schreef:

bij de garagist is dat op hoogte, dus dat is voor hen moeilijker,

Klinklare kolder!!

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 24 augustus 2009 01:10 PM
  [ # 19 ]

Re: Schurend geluid bij gas loslaten.

T. Rozema schreef:

Hallo C4 rijders,
Wat de garantie betreft: Dit is mijn eerste Citroen en meteen mijn laatste. Moet helaas nog 3 jaar (LB).

Ook een goeie opmerking….... NOT

Profiel  

ariec4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 24 augustus 2009 01:17 PM
  [ # 20 ]
Gunther schreef:

...
Vandaar, kost/risico op toch schade afwegend, lijkt het me raadzamer het zo te laten, op papier heb ik niks, maar ik veronderstel dat het geluid-probleem wel is doorgegeven aan citroen belux, ik bedoel dat elk gemeld probleem toch automatisch wordt doorgegeven(?).

Ik zou niets veronderstellen! Dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen. Neem vooral het advies van ‘citroënmonteurtje’ ter harte: ” ... als jij als klant een klacht hebt en deze SCHRIFTELIJK en ondertekent binnen de garantie periode meld, dan is de Garage/ importeur (in geval van Fabrieks garantie) VERPLICHT deze klacht kosteloos op te lossen, ook als deze buiten de garantioe periode pas wordt opgelost.”

Zorg dus dat je klacht op papier komt! Dan kun je hier altijd op terugvallen. En 14 dagen garage lijkt me geen redelijke termijn. Als je een afspraak maakt, moet de garage het in één (of hooguit twee) dagen kunnen fixen!

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 augustus 2009 01:46 PM
  [ # 21 ]

Idd best eens op papier laten zetten dan ben je zeker, bij mij wil de dealer niets op papier zetten. Dat is nog een heel andere zaak, melding is genoeg zegt hij. Waar ik dus ook niet veel van geloof.

Ik heb wel wat last van kraakgeluiden uit zowat elke hoek van het interieur op erg slechte weg, maar daar heb ik al leren mee leven. En ze lijken minder te worden naarmate ik meer km rij Laughing  Laughing  zaken als een ventilator die lawaai daar heb ik totaal geen last van, het enige wat ik hoor is de wind als hij hard moet draaien, en aangezien dat nu net de bedoeling is van een ventilator veronderstel ik (uit mijn ervaring) dat het normaal is. Ofwel heb je andere ventilatoren als ik, ofwel is er iets mis met de ventilatoren, ofwel is er iets mis met je oren Laughing

Als het dan van de druklager komt, die van mij is vervangen en ik had geen last van het geluid voor of na de reparatie. Trouwens was men AL klaar met de reparatie na 1.5 weken. Vervangwagen van citroen? Blijkbaar krijg je die ook niet voor garantiegevallen die 1.5 weken in beslag nemen. En dit voor de hoofdzetel van citroen. Triest.
Er zijn dealers die veel beter doen, al ben ik wel blij met hun werk want ze hebben ook nog andere problemen met de bak opgelost, en alles werkt nu perfect.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 24 augustus 2009 02:39 PM
  [ # 22 ]

tja, ik veronderstel dat het dus toch in de versnellingsbak ligt, het druklager dus, vraag is dan, kan dit kwaad of niet? is het een normaal geluid?
Ik weet niet of dit probleem 2 weken duurt voor het gevonden en gerepareerd is, maar onze auto is zeker niet de enige in de garage, het is er druk, en naargelang ik hoor hier op het forum is 2 weken niet zo’n extreme lange termijn termijn voor moeilijk te vinden problemen (bij picassoke overstijgt het waarschijnlijk al ruim die 2 weken alles in totaal).
Ik zal nog vragen aan garagist om ritje mee te doen, of te laten doen met mij, probleem is ook dat je het niet altijd hard hoort, je hoort het vooral na een autostraderit, of als de auto half-warm staat, als die helemaal warm staat of helemaal koud, hoor je het ook , maar dan moet je er al echt op letten, dan is het lager in volume.
Ik ga in elk geval dus een ritje maken met garagist dan als dat lukt, en proberen of die het op papier wil zetten dat er nog een geluidsklacht is binnen garantieperiode. Ik veronderstel dat een druklager niet veel kost, maar de werkuren die daarvoor nodig zijn, zullen niet min zijn?

5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 24 augustus 2009 03:02 PM
  [ # 23 ]

citroenmonteurtje heeft van de prijzen meer verstand, maar ik veronderstel dat het ook vooral in het werk zal zitten, want de versnellingsbak moet er uit.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

ariec4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65

Gepost: 24 augustus 2009 03:19 PM
  [ # 24 ]

Volgens mij begrijp je nog steeds niet wat ‘citroënmonteurtje’ bedoelt. Je moet zelf een brief schrijven aan de dealer en daarin je klacht (met eventuele vermoedens van een defect druklager) kenbaar maken. Hierbij moet je de brief dateren en ondertekenen. Daarmee zet je het ZELF op papier!

Ik weet niet hoe het in België werkt bij de garage. Het kan natuurlijk best druk zijn in de garage. Maar dan maak je toch een afspraak! Eerst om met de garagist een proefrit te maken en een diagnose te stellen. Daarna voor een behandeling (kan een paar weken later zijn) die het probleem oplost. Dan wordt het werk ingepland, toch? Zo hoef je de auto niet twee weken te missen. Althans, zo werkt het in Nederland.

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 24 augustus 2009 06:57 PM
  [ # 25 ]

het hangt van garage tot garage af zeker…

ik ben afgelopen vrijdag naar mijn garage gereden voor een kleinigheid..
rammeltje in de demper van de uitlaat..
de goede man was alleen en was net de koper die zijn nieuwe auto kwam halen eea uit aan het leggen..
hij had nog eea.. en ik heb ongeveer een klein uurtje gewacht en toen kon mijne op de brug en heeft hij (ondanks de drukte) eea nagekeken..

Wink

en vervangwagens krijg ik van hem altijd gratis..
kan wel zijn een xantia of een zx of een xsara..
maar zolang ik ermee rond kan rijden is het toch goed… Wink

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 24 augustus 2009 08:02 PM
  [ # 26 ]

Idd, testrit maken. En 3 weken later hadden ze tijd. Ging volgens hun 2 dagen duren, na 2 dagen kreeg ik telefoon dat ze volop bezig waren en ze iets gingen laten weten wanneer de wagen klaar was. Heeft dus meer dan een week tijd gevraagd. En dan spreek ik over de hoofdzetel, en daar krijg je geen vervangwagen blijkbaar.

Persoonlijk is het minste dat ze kunnen doen je een vervangwagen geven vind ik. Toch als het over serieuze werkzaamheden gaat die niet normaal zijn. En of dat een C1 of saxo en wat dan ook is trek ik me niet zo aan. Maar je kan je verplaatsen.

Maar ik wijk te sterk van het topic af, waar ik wel aan dacht gunther, al eens aan de verlengde garantie gedacht. Die is niet duur en kan je een hoop kopzorgen besparen. Kost voor 5 jaar en 150.000km 900 euro dacht ik, je kan ook voor andere duurtijden en km-standen kiezen.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 24 augustus 2009 09:31 PM
  [ # 27 ]

Ja inderdaad, als JIJ als bestuurder/eigenaar dient de KLACHT op papier ONDERTEKEND (wat mij part met ontvangst bevestiging! ) versturen. De Importeur/ Garage is dan verplicht dit kosteloos buiten de garantie periode te herstellen.

Betreft druklager vervangen. idd, tijd zit em in de bak demonteren, om de te kunnen demonteren, moet de motor met bak uitgebouwt worden !

onderdeel is volgens mij niet eens spectacilair duur, maar ja de heisa om een EB6V bak das duur, motor + bak uitbouwen en inbouwen (exl, koelsysteem vullen ontluchten en nog meer) is ca 10 uur werk. Reken daar nog maar een paar uur bij op voor de ditjes en datjes.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

snooyer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 25 augustus 2009 01:37 AM
  [ # 28 ]

ik zou in ieder geval de klacht die je op papier zet aangetekend versturen dan kunnen ze nooit zeggen dat ze geen brief of iets ontvangen hebben.

wat ook wel veel werkt is dat je terloops melding maakt dat je lid van de consumentenbond (er zal ook wel zoiets in belgie bestaan) en dat je aan hun raad gaat vragen.

heb dit nog niet bij auto s gedaan wel al vaker in gewone winkels voor diverse dingen moet je eens kijken hoe behulpzaam ze kunnen zijn….

vb

had eens een buro stoel gekocht bij blokker met kunstof onderstel en 1 poot was na zeer korte tijd afgebroken (je zag dat het binnenin hol was dus er was iets misgegaan bij het gieten…) bij aankomst in de winkel kreeg ik te horen dat ze deze burostoel niet meer op voorraad hadden en ook niet meer konden bestellen. ik kreeg een tegoed bon van 200 euro, ik zei ik wil deze stoel (nieuw) of anders geld terug hoef niks anders bij jullie winkel en weer we kunnen alleen tegoed bon geven.

ik stond op koken en zei dat ik dan naar de consumentenbond zou stappen ineen werd er gezegd dat de chef erbij geroepen werd en binnen 5 minuten kreeg ik mn geld (hij zei wel dat dit de eerste en laatste x was Razz) maar na een half uur zeveren dreigen met consumentenbond was het zo gepiept…. was niet eens lid van de bond (nu wel Very Happy )

maar denk dat dit ook in grote delen kan werken bij auto s door te vermelden dat je juridisch advies gaat inlichten weten de meeste al dat er gedonder kan komen en kiezen dan toch snel eieren voor het geld (zal helaas niet in alles opgaan)

hoop dat je aan mijn lange verhaal iets hebt en succes ermee

groetjes,

snooyer

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 25 augustus 2009 02:31 AM
  [ # 29 ]

We hebben daarstraks naar de garage geweest voor bagette aan zijkant, ze was nog niet binnen gekomen, tegen donderdag gaan we nog eens, heb al gemeld dat het geluid nog steeds niet verdwenen is, hij zei donderdag af te wachten, en dat we dan afspreken voor het probleem.
Als het de garagist niet lukt het probleem weg te krijgen, zal ik nog voor de garantie vervalt naar de dealer gaan waar we de auto kochten (Citroen Belux), en daar proberen of ze iets vinden, indien zij het ook niets vinden, zal het dus een aangetekende brief worden naar Citroen Belux. Ik vind het nogal vervelend en beetje grof om onze garagist in gebreke te stellen, ik begrijp wel dat het probleem waarschijnlijk moeilijk en tijdrovend is en waarschijnlijk onderbetaald door garantie. Vermits ik 2 maal grof behandeld ben geweest door de dealer waar we kochten, heb ik daar toch minder problemen mee om die in gebreke te stellen.

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 26 augustus 2009 02:59 AM
  [ # 30 ]

En anders de “geschillencommissie voertuigen"of “geschillencomissie auto” (zou hetzelfde zijn).

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook