Het gaat om de 1100. Ik heb geen instructieboekje, maar wat is het gewicht dat hij mag trekken? Geremd-ongeremd?
Vast dank.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dank voor deze snelle reactie. Komende vrijdag halen wij een kleine caravan op. Mooi dingetje 31 jaar oud, maar in puike staat. Heeft gewoon een witte kentekenplaat, want hij weegt 580 kg. Geen remsysteem. Dat moet die 1100 toch kunnen trekken? Of zou je een bekeuring kunnen krijgen?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Weet niet hoe het verzekeringstechnisch zit als je aanhanger te zwaar is en je krijgt een ongeluk.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan kan je wel eens zwaar de sigaar zijn. Trekgewicht geremd en ongeremd moet ook op kenteken vermeld zijn, om het te mogen trekken.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
@rf: als ik het kenteken van jouw visa opzoek op http://www.rdw.nl, staat daar; ongeremd: 392kg, geremd: 750kg (staat dit niet op je kentekenpapieren?)
Ongeremd zou ik dus ook echt niet boven die 392 gaan….. niet zozeer voor je eigen veiligheid, dat risico moet je natuurlijk zelf nemen (of niet), maar danwel voor andere mensen die je aan kan rijden of danwel de verzekering en niet te spreken van alles boetes die je aan je broek kan krijgen.
Succes met je nieuwe caravan!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
De caravan gaan wij komende vrijdag ophalen en tja, ik heb van caravans blijkbaar niet veel kaas gegeten.
Wat blijkt net (heb even de eigenaar gebeld): Hij is wel degelijk geremd.
Toen ik gisteren ging kijken zag ik die lange parkeerrem en dacht dat is het. Gelukkig dus niet. Ik heb jullie dus van verkeerde info voorzien. Excuus. Maar ik ben wel blij, want hij kan in principe nu dus gewoon achter de Visa.
Dank voor de berichten.
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mooi, dan hoeven we dus alleen nog tot vrijdag te wachten op enkele pics van de combinatie.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
‘k vond het al vreemd 500 kilo+ heeft eigenlijk altijd wel een oplooprem
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Michiel van Ginkel schreef:‘k vond het al vreemd 500 kilo+ heeft eigenlijk altijd wel een oplooprem
Nou , maak daar maar 750 kg van. Daaronder is het een uitzondering met caravans. Vouwwagens nog wel eens.
Okee, ik zal vrijdag een paar leuke plaatjes schieten en de link op dit topic zetten.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ik zou trouwens net dat onze Visa Découvrable 4kg minder mag trekken dan de jouwe (399kg ongeremd)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Afgelopen vrijdag hebben we de caravan opgehaald. Met de Visa. Het rijden in de bebouwde kom viel mij in tegenstelling wat ik dacht, erg mee. Maar eenmaal op de provinciale weg bleek hij in z’n 4 het niet te kunnen trekken. Dus reden we in z’n 3 met 80 km. naar Zoetermeer. Dat viel mij tegen. Aan de andere kant: Tja 1100 motor is niet overbemeten.
We zijn dan ook zaterdag met de Xantia naar de camping in Antwerpen gegaan. En dat ging uiteraard prima.
Wel heb ik een paar foto’s met de Visa, die ik via mijnalbum.nl hier wil tonen.
Alleen geeft die site aan dat het formaat foto te klein is. Dochterlief had ze met haar telefoontje gemaakt. Iemand een idee hoe ze op het forum te plaatsen? Ik heb ze nu in m’n inbox.
Groeten,
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik denk dat je visa zo in nederland op het vlakke land best wel de caravan kan trekken maar het houd niks over! omdat de caravan best veel wind vangt.
Onze Ax mag onze caravan van 750 kg ook trekken, maar we zijn toch maar met de Bx naar limburg en daarna naar de ardennen gegaan. Het extra vermogen was wel nodig! De Ax had het zeker in de ardennen niet gered. En dat terwijl het een GT is.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Een caravan van bijna 600 kilo is al hele zware kost voor een visaatje 1100.
Wij hadden een eriba Puck van 450 kilo, met natuurlijk minimale uitrusting daar bij te tellen.
De Visa kon het redelijk tot goed trekken, je moet op de snelweg in de 3 doortrekken tot 80 en daarna 90 proberen vast te houden in de 4.
De auto reed toen 1 op 16 en we kwamen op de snelweg redelijk goed mee, mercedessen inhalen met dikke tabbert caravans erachter is ook erg leuk, je mocht immers maar 80 met caravans.
Het hield niet over, en stilstaan op een helling betekent in de 1e versn. verder…
Eigenlijk is het pure moord voor zo`n klein gebakje, je aandrijflijn heeft vreselijk veel krachten te verwerken.
Desondanks niet minder leuk om een keer te doen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist