Nep Valeo Koppelingen in omloop?
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 mei 2009 04:34 AM

Aangezien ik een lekkende krukaskeering ga vervangen in mijn Xantia, vervang ik ook meteen de koppeling.
Vorig jaar, zo een 40K terug, heb ik de keerring preventief vervangen, blijkbaar toch niet goed gemonteerd.
Een beetje overdreven misschien, maar gezien het werk en de speciale prijs die ik betaal voor een setje, hoef ik het niet te laten.

Nu zie ik op de doos een soort serienr. staan en dat je op http://www.valeoservice.com/check kunt controleren of je een originele Valeo set heb, helaas is deze site nog in aanbouw. Deze set komt bij een groothandel die ook aan dealers levert, de set die nu gemonteerd zit komt bij een grote motoren revisie bedrijf vandaan.

Het verschil, de oude set weegt zwaarder, op de doos staat Valeo / Helmond, de opdruk op de drukgroep en plaat is lichtjes. Er zit een centreer hulpstuk bij en tussen de plaat en drukgroep zit een bruin anti-roest papiertje.

De nieuwe set is lichter, staat een adres op uit Frankrijk en alles is goed ingeseald, incl. centreer hulpstuk. De opdruk op de plaat en drukgroep is een stuk duidelijker leebaar.

Nou koppelt mijn huidige set niet zo soepel als de Xantia’s waar ik afgelopen dagen in heb proef gereden, nou vraag ik me toch sterk af of er inderdaad nep Valeo setjes in omloop zijn ConfusedConfused

Ben dus beniewd wat de nieuwe set gaat doen.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 mei 2009 11:11 AM
  [ # 1 ]

Misschien heb je een Valeo set speciaal voor Helmonders, dat zou wel verklaren waarom e.e.a. wat zwaarder gaat.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 mei 2009 12:03 PM
  [ # 2 ]

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat er nep-meuk te koop zou zijn. Is er misschien sprake van revisie-troep die je gekregen hebt ipv nieuw?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 mei 2009 01:02 PM
  [ # 3 ]

Ik weet dat er bij dealers setjes te koop zijn met een gereviseerde drukgroep, maar of dit ook een revisie setje is? Enig idee hoe ik dat kan zien?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 mei 2009 04:04 PM
  [ # 4 ]

Is het misschien gewoon het verkeerde type koppeling ? Is mij ook al eens overkomen. In no-time brak toen het hart uit de frictieplaat en daar was ik niet blij mee.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 mei 2009 07:06 PM
  [ # 5 ]

Ik heb hetzelfde Valeo artikelnr. 801290, als vorige keer besteld.
Volgens een uitwisselingslijst, klopt dit nr. met het Citroen artikelnr. wat op chassisnr. van de Xantia motor eruit rolt, al zit er een Berlingo motor in. De bak is nog wel de originele, de berlingo motor schijnt een grote druklager te hebben, andere prise as dus?

Als ik de set die er nu in zit, ga demonteren en er zit een duidelijk merkbaar verschil in het gewicht, dan gaat de oude er weer terug in. Misschien zit het tussen mijn oren dat de set zwaar koppelt, maar het koppelt wel goed en soepel.

Thuis maar even de diameter van de plaat opmeten en kijken of de splines en hoogte druklager klopt.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 07 juni 2009 02:13 PM
  [ # 6 ]

dat je hetzelfde hebt besteld, wil niet zeggen dat je ook hetzelfde krijgt/hebt gekregen… Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 juni 2009 11:40 PM
  [ # 7 ]

De koppelingset zit erin en de krukaskeering ook, ik had deze vorige keer te diep ingeslagen, waardoor deze ging lekken. De set die eruit kwam bleek toch net zo zwaar te zijn, toch maar de nieuwe set erin aangezien ik deze toch voorhanden had. Koppelt verder prima, lijkt wel soepeler, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Verder heb ik ook de lagerbussen, prise-askeering/geleidebus, aandrijfas keerringen en een kapotte stabi-stang vervangen, dit was waarschijnlijk de laatste grote klus aan deze Xantia. Nu kan ik deze auto met een gerust hart stallen of verkopen, tot de Xantia break klaar is.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 juni 2009 03:30 AM
  [ # 8 ]
waterman771 schreef:

Ik kan het me bijna niet voorstellen dat er nep-meuk te koop zou zijn. Is er misschien sprake van revisie-troep die je gekregen hebt ipv nieuw?

Niets is onmogelijk, onderdelenbusiness is big business. En anders zouden ze zo’n “origineel” actie ook niet starten.

Als je op de website van Valeo kijkt, zie je dat er een Valeo Service en ValeOrigin is, het ene levert reparatie-onderdelen, de andere aan fabrikanten. Misschien komt daar het verschil wel vandaan.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 22 augustus 2009 08:45 PM
  [ # 9 ]

Dit verhaal is mij inderdaad al eens eerder ter ore gekomen alsmede een grote door de douane onderschepte partij nep SKF lagers. Via Google vind je daar wel meer over.

Sjaak

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2009 04:45 AM
  [ # 10 ]
Sjaak81 schreef:

Dit verhaal is mij inderdaad al eens eerder ter ore gekomen alsmede een grote door de douane onderschepte partij nep SKF lagers. Via Google vind je daar wel meer over.

Sjaak

Niks gevonden via google hoor…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook