Is er op internet ergens waar staat hoe het in ze werk gaat ?
En moet je veel ervaring hebben met sleutelen ??
Nou het aanbod staat nog steeds, 1 dags monteur gezocht voor het plaatsen van een hoogteregelaar onder een XM goed loon vanzelfsprekend.
Greetz Daan
Daniel Legrand schreef:Is er op internet ergens waar staat hoe het in ze werk gaat ?
En moet je veel ervaring hebben met sleutelen ??
Nou het aanbod staat nog steeds, 1 dags monteur gezocht voor het plaatsen van een hoogteregelaar onder een XM goed loon vanzelfsprekend.Greetz Daan
Bel nou eerst Chyparse maar eens…..dat zijn vaklui daar, die weten wat ze doen.
Dat was ik ook wel van plan, maar aangezien ik heel ongeduldig ben hoop ik op een ervaren sleutelaar die dit michien leest en het ziet zitten om even te helpen.
Greetz Daan
op zich is het een simpel klusje (met brug )
alleen wat ik altijd het meeste om vloek is het losdraaien van de leidingen in de hoogte regelaar (3 stuks)
deze zitten meestal vast gecorodeerd…........
alleen een goeie griptang (ipv steeksleuteltje 8 ) brengt dan nog uitkomst
voor de rest:
* systeem drukloos maken (steek/ring sleutel 11/12)
* de 2 boutjes 11 v/d hoogteregelaar losmaken
* de 3 leidingen losmaken
* de hoogteregelaar verwijderen
montage in omgekeerde volgorde
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Heeft iemand een plaatje van hoe dat eruit ziet zo een hoogte regelaar??
Dan kan ik me een id schetsen.
Greetz Daan
Daniel Legrand schreef:Heeft iemand een plaatje van hoe dat eruit ziet zo een hoogte regelaar??
Dan kan ik me een id schetsen.
Greetz Daan
3e en 4e plaatje waar de leidingen ingaan !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik denk niet dat je hoogteregelaar defect is….. De achterste hoogteregelaar van een XM wordt bediend door de achterste stabilisatorstang via een ander stangetje. Dit (dunne) stangetje heeft een draaipunt in een bronskeurig busje dat in een oog geschroefd zit dat weer aan het achterste subframe gelast zit. Dit stangetje gaat regelmatig vastzitten in het busje, waardoor de hoogteregelaar niet meer goed bediend wordt. Vaak zijn problemen te verhelpen door de hele boel weer goed gangbaar te maken. Helaas heb je ook hiervoor een brug nodig, en zal je om alles weer goed gangbaar te maken de dunne stang moeten demonteren, waardoor de hoogte van de auto opnieuw moet worden afgesteld. Pluspunt: simpeler en goedkoper dan het vervangen van een hoogteregelaar…...
Martijn,,
En van dat stangetje heb je zeker geen foto ?
Greetzz daan
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Daniel Legrand schreef:
En van dat stangetje heb je zeker geen foto ?
Klopt….. desolee
Daniel Legrand schreef:Martijn,,
En van dat stangetje heb je zeker geen foto ?
Greetzz daan
zie rode pijlen als je die over het hoofd ziet weet ik het ook niet meer
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik denk dat Martijn gelijk heeft. Ik heb bij mijn BX deze stangen ook wel eens gesmeerd omdat die naar mijn idee niet soepel genoeg gingen. Pas op niet eronder gaan liggen zonder dat de wagen op bokken staat!
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
tom13 schreef:Ik denk dat Martijn gelijk heeft. Ik heb bij mijn BX deze stangen ook wel eens gesmeerd omdat die naar mijn idee niet soepel genoeg gingen. Pas op: niet eronder gaan liggen zonder dat de wagen op bokken staat!
vandaar dat ik een brug prefareer
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
tom13 schreef:Ik denk dat Martijn gelijk heeft. Ik heb bij mijn BX deze stangen ook wel eens gesmeerd omdat die naar mijn idee niet soepel genoeg gingen. Pas op: niet eronder gaan liggen zonder dat de wagen op bokken staat!
ik wilde net reageren maar zie dat martijn dat ook gedaan heeft, hoogte regelaar is het abslouut niet, het is dat stangetje. Bij de foto’s die gepost zijn staat een rode twee , volg dat stangetje en je komt bij dat punt aan. Dat ii meen ik 17, met een platte ringsleutel even losdraaien en klaar is kees, je hoeft ‘m geen eens gangbaar te maken, gewoon losdraaien.
succes
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Mensen was even douchen,
Ik ga het nu bestuderen die tekening, even kijken of mijn IQ toerijkend is laten we het hopen.
Vind de hulp hier in ieder geval fantastisch.
Zal zo weer even repleyen.
greetz Daan
Oke zit te kijken,
Zie een hoop rode pijltjes alleen zie geen RODE 2 , : :
Wie o Wie??
Greetz Daan