13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie CX Prestige 1978 vervolg vragen vorderingen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 augustus 2009 11:24 PM
  [ # 181 ]
markV624 schreef:

Ik heb idd nog met stof omringde leidingen

Groet,

Mark

Levensgevaarlijk! Precies wat Bxsport zegt. Direct vernieuwen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 19 augustus 2009 02:58 AM
  [ # 182 ]

Voor de CX injecties is er een garantieproject geweest om ALLE benzineslangen te vervangen .

Toen was het wel door die dikke slangen met witte stof rond , maar die zijn nu ook al weer .......dertig jaar oud tired

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 25 augustus 2009 02:43 AM
  [ # 183 ]

Ik heb nog wat Gates brandstofslang gekocht en de ABA slangklemmen.
Deze zien er goed uit , “made in Sweden” dus geen chinees pisbakkenstaal.

Nu heb ik alle slangen vervangen behalve de kleine deeltjes die naar de injectoren/verstuivers gaan.
Ik weet niet hoe ik die los moet halen. Het lijkt erop alsof destijds de slang bevestigd is en vastgezet door een staalhoesje om te buigen.
Moet ik dat hoesje nu kapot knippen?
Als ik dat doe dan lijkt het erop dat een nieuwe slangklem niet gaat passen omdat dan de stekker van de verstuiver in de weg ( kan ) zit ( ten ).
Deze zit onder een bepaalde hoek en ik denk dat het niet gaat passen.
Hoe nu te handelen want ook deze slangen wil ik toch wel vervangen.

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 25 augustus 2009 12:12 PM
  [ # 184 ]

kijk eens eerst hoeveel die injectoren kosten…

ik zou deze er niet afdoen als deze iets fitten ben je eraan voor de moeite
dus tja kijken wat het kost nieuw en als dat meevalt vervang alles zou ik zo zeggen.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 25 augustus 2009 02:30 PM
  [ # 185 ]

Ik heb me laten vertellen dat tweedehands exemplaren al € 50,- per stuk moeten kosten , de mijne zijn goed.
Nieuwe weet niet of die te krijgen zijn.
Op de site van cx basis zie ik alleen een reparatie setje zijnde de vier korte nieuwe benzineslangen en 4 aba klemmen.
Zal het dan toch passen ??
Zie  

Wat bedoel je met iets fitten?
De slangetjes zullen toch wel poreus zijn net als de andere ik heb geluk gehad zo 4500km te rijden en geen vuurzee voor me.


Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 25 augustus 2009 04:39 PM
  [ # 186 ]

ja wat is wil zeggen als de slangen ook 30 jaar oud zijn kunnen deze rubberen stukken ook gaan fitten… en dat wil je natuurlijk niet.

En ja het zijn dus de ABA klemmen met stukjes rubber, dus je hebt alles om dat te doen hé Very Happy

Dus vervangen zou ik zo zeggen!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 25 augustus 2009 04:43 PM
  [ # 187 ]

Ik weet het niet zeker, maar die slangen op de injectoren zitten geloof ik gewoon erop geschoven. Ik zou niet het metalen hoesje stukmaken in ieder geval.

Als je ze laat reinigen, krijg je ook nieuwe rubbertjes erop. Misschien kun je eens zo’n bedrijf opbellen en vragen hoe ze vast zitten?

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 25 augustus 2009 04:49 PM
  [ # 188 ]

Als ik de metalen kraag laat zitten kan de slangklem er zeker niet op.
Dus deze moet ik kapot knippen anders wil het niet.
Ik heb gisteren met mijn gsm een foto ervan gemaakt zal die vanavond
plaatsen zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel, hoe het eruit ziet.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 26 augustus 2009 01:07 AM
  [ # 189 ]

Ik heb ff een foto van een injector van het www geplukt want mijn foto die ik middels mijn gsm heb gemaakt is niet echt duidelijk omdat het toen ook al donker was.
Op deze foto zie je duidelijk de koperkleurige “kraag ” die omgevouwen is.
Daardoor zit de brandstofslang vast.
Deze “kraag” zal ik los moeten knippen wil ik er een nieuw stukje slang opzetten.
Weet niet waar die “kraag” voor dient , extra bescherming tegen de warmte?
Dan moet het toch lukken of gaat het toch niet passen met een nieuwe slangenklem?
Zie foto:


Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
docitro
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 15-09-2006

Gepost: 26 augustus 2009 03:36 AM
  [ # 190 ]

Ik weet niet of een 2400 injectie van een serie 1 dezelfde injectoren heeft als een 2500 injectie van een serie 2. Maar op mijn serie 2 heb ik de slangetjes van rail naar injectoren wel vervangen met zo’n setje van cx-basis.de. Bij de aansluiting met de injectorrail zitten ze vast met slangenklemmen toch? Aan de injectorkant zitten ze gewoon erop gedrukt. Ik kon ze er niet gewoon aftrekken, zo vast zaten ze, en heb daarom voorzichtig de oude slangetjes in de lengterichting wat ingesneden. De nieuwe druk je er met enige moeite wel op, tot in de koperen kraag die je beschrijft. Het zou kunnen dat die origineel om de slangetjes heen geperst wordt, maar bij mij zit het nu perfect en lekdicht.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 augustus 2009 02:58 PM
  [ # 191 ]

Juist, dat was ook mijn idee. De slangenklemmen zijn m.i. voor de andere kant: de aansluiting op de injectorrail.

Overigens heb ik ze niet vervangen. Ik heb Gert de Jong gevraagd om alle slangen te vervangen en hij heeft deze laten zitten, dus ik ga er van uit dat het goed is zo…  Confused

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 26 augustus 2009 06:13 PM
  [ # 192 ]
fluidphreak schreef:

Juist, dat was ook mijn idee. De slangenklemmen zijn m.i. voor de andere kant: de aansluiting op de injectorrail.

Overigens heb ik ze niet vervangen. Ik heb Gert de Jong gevraagd om alle slangen te vervangen en hij heeft deze laten zitten, dus ik ga er van uit dat het goed is zo…  Confused

daar zou ik dus niet zomaar vanuit gaan….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 augustus 2009 08:50 PM
  [ # 193 ]
fluidphreak schreef:

Juist, dat was ook mijn idee. De slangenklemmen zijn m.i. voor de andere kant: de aansluiting op de injectorrail.

Overigens heb ik ze niet vervangen. Ik heb Gert de Jong gevraagd om alle slangen te vervangen en hij heeft deze laten zitten, dus ik ga er van uit dat het goed is zo…  Confused

Helemaal NIET Surprisedops:

Die stukjes moet je zeker ook vervangen , of de complete injector .

En zonder slangenklemmetje zou ik 2 bar benzinedruk toch echt NIET vertouwen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 26 augustus 2009 09:07 PM
  [ # 194 ]

De “oplossing” van Doccitro lijkt me ook niet goed inderdaad vanwege de druk.
Als ik het vervang dan moet ik toch de kraag kapot knippen want een nieuwe slang eroverheen trekken en onder de kraag klemmen dat vertrouw ik ook niet.
Dus toch de kraag kapot knippen en hopen dat de klem past???
Iemand nog een ander idee / tips ???

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2009 09:15 PM
  [ # 195 ]

Bij enkele bosch service centers ( dus NIET bij een bosch carservice garage) kun je injectoren laten reviseren én van nieuwe slangen laten voorzien. Dan gebruikt men wederom van die mooie klemringen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
13 van de 17
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook