













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
markV624 schreef:Ik heb idd nog met stof omringde leidingen
Groet,
Mark
Levensgevaarlijk! Precies wat Bxsport zegt. Direct vernieuwen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Voor de CX injecties is er een garantieproject geweest om ALLE benzineslangen te vervangen .
Toen was het wel door die dikke slangen met witte stof rond , maar die zijn nu ook al weer .......dertig jaar oud
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik heb nog wat Gates brandstofslang gekocht en de ABA slangklemmen.
Deze zien er goed uit , “made in Sweden” dus geen chinees pisbakkenstaal.
Nu heb ik alle slangen vervangen behalve de kleine deeltjes die naar de injectoren/verstuivers gaan.
Ik weet niet hoe ik die los moet halen. Het lijkt erop alsof destijds de slang bevestigd is en vastgezet door een staalhoesje om te buigen.
Moet ik dat hoesje nu kapot knippen?
Als ik dat doe dan lijkt het erop dat een nieuwe slangklem niet gaat passen omdat dan de stekker van de verstuiver in de weg ( kan ) zit ( ten ).
Deze zit onder een bepaalde hoek en ik denk dat het niet gaat passen.
Hoe nu te handelen want ook deze slangen wil ik toch wel vervangen.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
kijk eens eerst hoeveel die injectoren kosten…
ik zou deze er niet afdoen als deze iets fitten ben je eraan voor de moeite
dus tja kijken wat het kost nieuw en als dat meevalt vervang alles zou ik zo zeggen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik heb me laten vertellen dat tweedehands exemplaren al € 50,- per stuk moeten kosten , de mijne zijn goed.
Nieuwe weet niet of die te krijgen zijn.
Op de site van cx basis zie ik alleen een reparatie setje zijnde de vier korte nieuwe benzineslangen en 4 aba klemmen.
Zal het dan toch passen ??
Zie
Wat bedoel je met iets fitten?
De slangetjes zullen toch wel poreus zijn net als de andere ik heb geluk gehad zo 4500km te rijden en geen vuurzee voor me.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja wat is wil zeggen als de slangen ook 30 jaar oud zijn kunnen deze rubberen stukken ook gaan fitten… en dat wil je natuurlijk niet.
En ja het zijn dus de ABA klemmen met stukjes rubber, dus je hebt alles om dat te doen hé
Dus vervangen zou ik zo zeggen!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik weet het niet zeker, maar die slangen op de injectoren zitten geloof ik gewoon erop geschoven. Ik zou niet het metalen hoesje stukmaken in ieder geval.
Als je ze laat reinigen, krijg je ook nieuwe rubbertjes erop. Misschien kun je eens zo’n bedrijf opbellen en vragen hoe ze vast zitten?
Als ik de metalen kraag laat zitten kan de slangklem er zeker niet op.
Dus deze moet ik kapot knippen anders wil het niet.
Ik heb gisteren met mijn gsm een foto ervan gemaakt zal die vanavond
plaatsen zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel, hoe het eruit ziet.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Ik heb ff een foto van een injector van het www geplukt want mijn foto die ik middels mijn gsm heb gemaakt is niet echt duidelijk omdat het toen ook al donker was.
Op deze foto zie je duidelijk de koperkleurige “kraag ” die omgevouwen is.
Daardoor zit de brandstofslang vast.
Deze “kraag” zal ik los moeten knippen wil ik er een nieuw stukje slang opzetten.
Weet niet waar die “kraag” voor dient , extra bescherming tegen de warmte?
Dan moet het toch lukken of gaat het toch niet passen met een nieuwe slangenklem?
Zie foto:
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Ik weet niet of een 2400 injectie van een serie 1 dezelfde injectoren heeft als een 2500 injectie van een serie 2. Maar op mijn serie 2 heb ik de slangetjes van rail naar injectoren wel vervangen met zo’n setje van cx-basis.de. Bij de aansluiting met de injectorrail zitten ze vast met slangenklemmen toch? Aan de injectorkant zitten ze gewoon erop gedrukt. Ik kon ze er niet gewoon aftrekken, zo vast zaten ze, en heb daarom voorzichtig de oude slangetjes in de lengterichting wat ingesneden. De nieuwe druk je er met enige moeite wel op, tot in de koperen kraag die je beschrijft. Het zou kunnen dat die origineel om de slangetjes heen geperst wordt, maar bij mij zit het nu perfect en lekdicht.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Juist, dat was ook mijn idee. De slangenklemmen zijn m.i. voor de andere kant: de aansluiting op de injectorrail.
Overigens heb ik ze niet vervangen. Ik heb Gert de Jong gevraagd om alle slangen te vervangen en hij heeft deze laten zitten, dus ik ga er van uit dat het goed is zo…




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
fluidphreak schreef:Juist, dat was ook mijn idee. De slangenklemmen zijn m.i. voor de andere kant: de aansluiting op de injectorrail.
Overigens heb ik ze niet vervangen. Ik heb Gert de Jong gevraagd om alle slangen te vervangen en hij heeft deze laten zitten, dus ik ga er van uit dat het goed is zo…
daar zou ik dus niet zomaar vanuit gaan….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!






















Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
fluidphreak schreef:Juist, dat was ook mijn idee. De slangenklemmen zijn m.i. voor de andere kant: de aansluiting op de injectorrail.
Overigens heb ik ze niet vervangen. Ik heb Gert de Jong gevraagd om alle slangen te vervangen en hij heeft deze laten zitten, dus ik ga er van uit dat het goed is zo…
Helemaal NIET ops:
Die stukjes moet je zeker ook vervangen , of de complete injector .
En zonder slangenklemmetje zou ik 2 bar benzinedruk toch echt NIET vertouwen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
De “oplossing” van Doccitro lijkt me ook niet goed inderdaad vanwege de druk.
Als ik het vervang dan moet ik toch de kraag kapot knippen want een nieuwe slang eroverheen trekken en onder de kraag klemmen dat vertrouw ik ook niet.
Dus toch de kraag kapot knippen en hopen dat de klem past???
Iemand nog een ander idee / tips ???
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij enkele bosch service centers ( dus NIET bij een bosch carservice garage) kun je injectoren laten reviseren én van nieuwe slangen laten voorzien. Dan gebruikt men wederom van die mooie klemringen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste