Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Chips…. de tank van de BX is nog praktisch vol (rij nogal weinig de laatste tijd). Maar ga zaterdag dan wel ff lekker toeren met de motor, zo wordt het tenminste weer een beetje leuk.
BTW, ik tank uitsluitend alleen nog maar Tango of Shell-Express, dat lijkt me voldoende protest tegen de hoge prijzen. Heb om die reden wel een lichte voorkeur voor Tango, aangezien Shell toch degene is die over het algemeen de prijzen bepaalt. Sla-olie vind ik een mooi alternatief, maar ik doe momenteel nogal lang met 1 tank, en het schijnt dat sla-olie wel een stuk bederfelijker is dan diesel, speel dus maar liever op safe.
mpostma schreef:Tango geeft a.s. zaterdag 12 ct korting per liter. Nog ff snel je tank leegrijden dus!
Hmm… heb ik ook net de tank volgegooid :28
Nou ja, ga toch richting BelgiĆ« morgen voor twee weekjes… (maar goed, dat scheelt ook geen 12ct volgens mij?)
winnetou schreef:Chips…. de tank van de BX is nog praktisch vol (rij nogal weinig de laatste tijd). Maar ga zaterdag dan wel ff lekker toeren met de motor, zo wordt het tenminste weer een beetje leuk.
BTW, ik tank uitsluitend alleen nog maar Tango of Shell-Express, dat lijkt me voldoende protest tegen de hoge prijzen. Heb om die reden wel een lichte voorkeur voor Tango, aangezien Shell toch degene is die over het algemeen de prijzen bepaalt. Sla-olie vind ik een mooi alternatief, maar ik doe momenteel nogal lang met 1 tank, en het schijnt dat sla-olie wel een stuk bederfelijker is dan diesel, speel dus maar liever op safe.
Er schijnt een lastig ontmengbare drab te ontstaan; daarom zou je dus de PPO en de diesel in gescheiden tanks moeten bewaren. Lastig is de retourslang aan de dieselpomp.
Ik tank nooit meer Tinq btw. Dat is/ in ieder geval: was toen het nog van Shell was- een inferieure kwaliteit Shell-product. Dat bleek ook wel uit het lopen en roken van mijn diesel.
Het stugge was, later gaven ze dat in de pers na enig aandringen met zoveel woorden toe ook nota bene.
Argumentatie was “ja maar je betaalt er toch ook minder voor”! Ow, ik dacht dat dat was vanwege de ontbrekende franje, tenminste, dat vertelden ze eerst!
Ratten…..
Ich bin ein Breaker
Grappig, de Citroen Dealer heeft een deel van wat vroeger de buitenshowroom is vervangen door een Tango tankstation. Heel slim, want aan de drukte te zien vanmiddag ging zowat half Den Bosch lang de Tango om de heilige koei vol te plempen. Genereert toch een hoop langsrijdend volluk. Ik ben benieuwd of het ze extra klandizie oplevert
mpostma schreef:Grappig, de Citroen Dealer heeft een deel van wat vroeger de buitenshowroom is vervangen door een Tango tankstation. Heel slim, want aan de drukte te zien vanmiddag ging zowat half Den Bosch lang de Tango om de heilige koei vol te plempen. Genereert toch een hoop langsrijdend volluk. Ik ben benieuwd of het ze extra klandizie oplevert
V/d berg? Helemaal geen erg in gehad dat dat ook een tango was joh..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:mpostma schreef:Grappig, de Citroen Dealer heeft een deel van wat vroeger de buitenshowroom is vervangen door een Tango tankstation. Heel slim, want aan de drukte te zien vanmiddag ging zowat half Den Bosch lang de Tango om de heilige koei vol te plempen. Genereert toch een hoop langsrijdend volluk. Ik ben benieuwd of het ze extra klandizie oplevert
V/d berg? Helemaal geen erg in gehad dat dat ook een tango was joh..
Ja, van den Berg. Ik denk toch al wel een tijdje hoor!!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Erg handig!! Van der Velde in Wassenaar heeft hetzelfde gedaan, al is hij geen officiele dealer. Maar zo kom je als autohandelaar wel lekker in the picture. Slim!!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ok een vraagje over PPO: hoeveel L PPO kan me zwager in zijn 50L tank tanken gemengt met diesel zonder aanpassingen te hoeven doen.
Hij wou het een keer namelijk uitproberen!!!
Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ok een vraagje over PPO: hoeveel L PPO kan me zwager in zijn 50L tank tanken gemengt met diesel zonder aanpassingen te hoeven doen.
Hij wou het een keer namelijk uitproberen!!!
Daan
Dat ligt aan de auto (hint) en aan het type dieselpomp (hint) en mogelijk aan de stand van de maan.
Vergeet de buitentemperatuur niet!!
‘s winters geeft zonnebloemolie meer moeite dan ‘s zomers.
waar koop je dit?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Op de sloop. Neem een brandstoffilterhuis van een Renault Express. Die heefd naast de in & uitgang voor brandstof, ook een in & uitgang voor koelvloeistof. Uiteraard zijn dit 2 gescheiden circuits.
Test
Thijsvandebles schreef:Op de sloop. Neem een brandstoffilterhuis van een Renault Express. Die heefd naast de in & uitgang voor brandstof, ook een in & uitgang voor koelvloeistof. Uiteraard zijn dit 2 gescheiden circuits.
handig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wat ook handig is, heb net weer 1200 liter zonnebloemolie gekocht.
Kan ik weer een paar maanden op stoken…
Test
Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Thijsvandebles schreef:Op de sloop. Neem een brandstoffilterhuis van een Renault Express. Die heefd naast de in & uitgang voor brandstof, ook een in & uitgang voor koelvloeistof. Uiteraard zijn dit 2 gescheiden circuits.
Dat wordt binnenkort een rondje sloop….temp onder de 12 graden en m’n brik start en stuk slechter..met een 50/50 mengsel.
Rien