3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Xm gekocht en raar probleem met Vering (Hellup)
Daniel Legrand
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 15 augustus 2005 12:55 AM
  [ # 31 ]

God ligt iedereen hier al zo vroeg op bed ofzow ?

Nou ik wacht nog even af.


Greetz Daan

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 augustus 2005 01:01 AM
  [ # 32 ]

hij bedoelt een zwarte 2 in een wit rondje Laughing  Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Daniel Legrand
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 15 augustus 2005 01:29 AM
  [ # 33 ]
oldenhage schreef:
tom13 schreef:

Ik denk dat Martijn gelijk heeft. Ik heb bij mijn BX deze stangen ook wel eens gesmeerd omdat die naar mijn idee niet soepel genoeg gingen. Pas op: niet eronder gaan liggen zonder dat de wagen op bokken staat!

ik wilde net reageren maar zie dat martijn dat ook gedaan heeft, hoogte regelaar is het abslouut niet, het is dat stangetje. Bij de foto’s die gepost zijn staat een rode twee , volg dat stangetje en je komt bij dat punt aan. Dat ii meen ik 17, met een platte ringsleutel even losdraaien en klaar is kees, je hoeft ‘m geen eens gangbaar te maken, gewoon losdraaien.

succes

Nou vat ik even iets niet.

Bedoel je het stangetje waar de lijntje van de 2 naar toe loopt daar ongeveer ?

Of bedoel je dat stangetje tegen die cirkel met de 2 erin ????

Greetz Daan,

Kan er niet van slapen haha:)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7316
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 augustus 2005 01:31 AM
  [ # 34 ]

in dat 4e plaatje is maar 1 rode pijl die naar het bewuste stangetje wijst DIE moet je hebben

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Daniel Legrand
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 15 augustus 2005 01:38 AM
  [ # 35 ]

Oke en als ik het goed vat, dan dat volgen en dan kom ik bij een moer maatje 17 en die draai ik los en klaar ??

Alles doet het weer ??

zo simpel ??

Alvast bedankt weer he

greetz daan Very Happy

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 15 augustus 2005 03:18 AM
  [ # 36 ]

Had de verkoper erbij verteld dat de vering niet in orde was?

Zo nee, dan de kosten op hem verhalen?

Profiel  
 
Daniel Legrand
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 15 augustus 2005 11:14 AM
  [ # 37 ]

Goedemorgen,

Nee hij heeeft helaas dat er niet bij vermeld.

Maarja wil die auto zo graag en als het zo simpel op te lossen is als er hier word verteld dan vind ik het wel best.

Greetz daan

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 15 augustus 2005 01:25 PM
  [ # 38 ]

Misschien valt het oplossen van dit probleem dan nog wel mee,ik hoop het voor je.  Maar als je je zo laat leiden door je verliefdheid op een XM (wel begrijpelijk overigens) kun je voor nare verrassingen komen te staan. Verrassingen die je had kunnen voorkomen door voor de aanschaf iets kritischer naar het begeerde object te kijken. Of iemand meenemen die er meer verstand van heeft en voor jou wat objectiever naar het de auto kan kijken. Ach een Citroën kopen is net als een mooie vrouw versieren Cool . Uiterlijk zegt niet alles   Wink Dus tip van de week:
Laat je niet leiden door verliefdheid want dan wordt leiden vaak lijden.
Hopelijk wordt dit geen mosterd na de maaltijd en is je probleem simpel te verhelpen.
Succes ermee!

Groetjes Tinus.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
Daniel Legrand
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 15 augustus 2005 03:59 PM
  [ # 39 ]

Nou heb net even de auto op zijn hoogste stand gezet en even snel gekeken (nergens anders gezeten geen zin om een plat hoofd te hebben echt kan ik dat ding niet vinden die hoogte regelaar ???????

Waar zit ie precies niet bij een wiel neem ik aan ??

Hoop snel wat te horen greetz daan,

Sad

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 15 augustus 2005 05:17 PM
  [ # 40 ]

De hoogteregelaar moet ergens in het midden zitten, niet bij een wiel in elk geval (of je reservewiel zou toevallig daar in de buurt moeten zitten Laughing ). Kijk eens onder de auto waar de de hydraulische leidingen van voor naar achter ziet lopen, een paar van die leidingen lopen naar de hoogteregelaar. Die zit gemonteerd op de stabilisatorstang dmv een klemmetje (blijf daarvan af). Het bewuste stangetje waar hier over gesproken wordt moet vanaf die regelaar naar boven lopen.

Dit stangetje zorgt ervoor dat het systeem het signaleert als de auto zwaarder beladen wordt. De hoogteregelaar zorgt er vervolgens voor dat de oorspronkelijke hoogte wordt hersteld door meer hydraulische druk naar de achterveerbollen (en daarna naar de achterremmen) te leiden.

Precies aanwijzen kan ik het niet, heb zelf geen XM, maar het basisprincipe blijft bij alle HP-Citroens hetzelfde.  Wink

Profiel  
 
hwhovis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 16 augustus 2005 01:08 AM
  [ # 41 ]

achtervering

Michel,
Tijd voor een inhaalslag;

1. Vervang de LHM in de tank door Hydrorincage (reinigingsvloeistof) en rijd ongeveer 2000 km met dit goedje. Je spoelt dan het LHM systeem schoon en goede kans dat de leidingen, kleppen enz. schoon worden.
2. Smeer de stangetjes met WD40.

Meestal wil zo een aktie wel helpen, maar de beste tip is naar Chyparse. Dan maar een dagje wachten lijkt me, want als je iets verknalt zoals een wartel aan gort draaien dan ben je verder van huis.

Nog een tip. Hoewel je niet al te vaak moet sleutelen aan een Citroen (dat hoop ik) komt het toch wel eens voor dat er iets gerepareerd moet worden. En dan is enige kennis en sleutelervaring onontbeerlijk. Of je moet een zak met geld hebben.
In Almere zit ook een Citroen specialist en die heet Munier. Deze zit achter de Esso pomp in Muziekwijk.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 16 augustus 2005 01:46 AM
  [ # 42 ]

Bij Chyparse ben iek met ieksEmmu vorig jaar geweest:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1419

Je kan erbij blijven en ze leggen uit hoe het systeem werkt terwijl je erbij staat, kan je een volgende keer zelf aan de slag…  Wink

Ik zou ze gewoon ff bellen voor een afspraak.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 19 augustus 2005 09:14 PM
  [ # 43 ]

Nog een tip van mij: je hebt een xm Ambiance… Geen ambience of zoiets….

Ik heb dit probleem ook een keer bij de hand gehad, inderdaad een kwestie van de stangetjes smeren en de lhm verversen.

Is de auto verder naar wens of ben je nog dingen tegengekomen ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
hwhovis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 20 augustus 2005 12:52 AM
  [ # 44 ]

Nog een tip. Sinds gisteren ontdekt dat de meetkabels van de voorwielen kunnen breken. De linkerzijde was geheel doorgebroken. Ook dit kan de vering beinvloeden.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 20 augustus 2005 01:04 AM
  [ # 45 ]

Eh, welke meetkabels? Wat ik kan bedenken… ABS sensoren en remblok slijtagedraden… geen van beide beinvloeden de vering.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook