Nou omdat CX Basis ook de reparatiekit voor de injectoren aanbied heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en eens geprobeerd om de
“kraag” kapot te knippen.
Nou dat wil dus nog niet zie foto:
De “kraag” zit er nog deels in verzonken lijkt het wel.
Als dergelijke bedrijven een reparatiekit aanbieden in de vorm van 4 kleine stukjes brandstofslang en vier slangenklemmen dan moeten wij als liefhebbers dat toch ook kunnen denk ik dan.
Maar de vraag is nu hoe krijg ik die dingen er nu toch vanaf.
Misschien moet ik maar het oude stukje slang zo ver mogelijk of in zijn geheel kapot knippen zodat ik er een nieuw stukje op kan zetten.
Iemand van jullie nog een helder idee?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
wbogaerts schreef:
Helemaal NIET
ops:
Die stukjes moet je zeker ook vervangen , of de complete injector .
En zonder slangenklemmetje zou ik 2 bar benzinedruk toch echt NIET vertouwen .
Walter
Ok ok! ops:
waterman771 schreef:Bij enkele bosch service centers ( dus NIET bij een bosch carservice garage) kun je injectoren laten reviseren én van nieuwe slangen laten voorzien. Dan gebruikt men wederom van die mooie klemringen.
Ken je er een in omgeving Amsterdam?














Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
wbogaerts schreef:fluidphreak schreef:Juist, dat was ook mijn idee. De slangenklemmen zijn m.i. voor de andere kant: de aansluiting op de injectorrail.
Overigens heb ik ze niet vervangen. Ik heb Gert de Jong gevraagd om alle slangen te vervangen en hij heeft deze laten zitten, dus ik ga er van uit dat het goed is zo…
Helemaal NIET
ops:
Die stukjes moet je zeker ook vervangen , of de complete injector .
En zonder slangenklemmetje zou ik 2 bar benzinedruk toch echt NIET vertouwen .
Walter
Inderdaad je moet in iedergeval elk stukje slang in de CX vernieuwen door de inwendig gewapende Gates slang met ABA klemmen, je wil niet meemaken wat ik met de Prestige voor gehad heb.
De stukjes slang op de injector kun je éénvoudig vervangen en er moet een ABA klem op de injector en op de aansluiting op de rail, dus 2 klemmen per injector.
Het geperste kraagje waar de slang origineel met vast zit slijp je door met een dremel , haal wel de injectoren uit de motor voor je er aan begint.
Zo heb ik het gedaan en dat werkt perfekt.
Als je dat niet lukt monteer dan geen gebruikte injectoren als je de slangetjes niet vervangt, neem dan echte nieuwe.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Mijn oom heeft indertijd de injectoren gedemonteerd om ze te testen.
Ik was daar niet bij en heb niet gezien hoe ik dat moet doen.
Heb gisterenavond er nog even naar gekeken en hij zit vast met 1 boutje, deze draaide ik los en dan komt er een afdekplaatje los.
Maar toen kreeg ik nog niet de injector los van het blok.
je ziet op de foto nog een metalen ring moet ik daar iets achter zetten om het met wat geweld te demonteren?
Worden er ook slangen gebruikt van voor naar achteren of is dat een plastic buis zoals je ook ziet bij de luchtinlaat waar de heen en retour worden aangesloten.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Er is nog een stukje aan de elektrische benzinepomp dat je ook best zou vervangen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:
waterman771 schreef:Bij enkele bosch service centers ( dus NIET bij een bosch carservice garage) kun je injectoren laten reviseren én van nieuwe slangen laten voorzien. Dan gebruikt men wederom van die mooie klemringen.
Ken je er een in omgeving Amsterdam?
Ik heb me vanmiddag werkelijk blind gezocht maar kom er niet meer op. Ik weet dat er in Hillegom een boschleverancier was die het kon, maar wie dat nou ook al weer was…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is ergens te vinden op de bosch site, ik heb ze nl. laatst ook gevonden, maar je moet even op dieselinjectoren zoeken geloof ik.
Zijn de injectoren kwetsbaar?
Hoe moet ik ze eruit halen op een goede manier?
Durf niet teveel kracht erop uit te oefenen.
Klopt het nu dat er onder de wagen geen benzineslangen ( maar hard plastic o.i.d.) zitten behalve de uiteinde bij de brandstofpomp zoals BXsport zegt?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
waterman771 schreef:Ik heb me vanmiddag werkelijk blind gezocht maar kom er niet meer op. Ik weet dat er in Hillegom een boschleverancier was die het kon, maar wie dat nou ook al weer was…
Ok bedankt, ik zal zelf even verder op zoek gaan. Heb het hier in A’dam bij een Bosch car service gevraagd, en die man zei dat het geen probleem was, maar ik denk dat ze ze dan gewoon opsturen.




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
op mijn prestige van 1980 waren er volgens mij nog twee of 1 stukje gates voor pf net achter de benzineppomp als je onder de auto ben kan je het zo zien zitten.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Als je de injectoren eruit wil halen wil je ze het liefst nog aan de injectierail vast hebben zitten, dan kun je ze ook gelijk testen. Als je ze niet direct los krijgt kun een beetje proberen te wrikken, als dat niet lukt kun je ook een soort hefboom maken waar je het uiteinde van je hefboom je injectierail omhoog duwt. Het makkelijkst is om op een hoek te beginnen. Op een gegeven moment zal aan die kant de injector een beetje los komen te zitten, ga dan naar de andere kant een probeer hetzelfde. Het kan gebeuren dat een injector liever in het blok blijft dan aan de injectierail, op zich geen probleem alleen een beetje geklooi om ´m weer aan je rail vast te krijgen. Als je ze er allemaal uit hebt en ze aan de injectierail vast zitten kan je door te starten testen of ze werken (met behulp van een tweede persoon is dat wel makkelijker natuurlijk).
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Laurens,
Bedankt voor de info.
Ik heb alleen de injectoren los nog in het blok zitten dit omdat ik de rail al los had want daarop heb ik al de kleine benzineslangen al vervangen.
Op de foto ( zie hierboven in een berichtje ) zie je een ring kan ik daar iets onder zetten om ze los te krijgen of gewoon maar wat wrikken en ronddraaien tot ze los komen?
enjoy flying Citroën
Je bedoelt niet die beugel toch? Mocht je die verder helemaal los hebben kan je daar misschien iets onder zetten, maar dat kan ik zo niet goed zien, heb je misschien een foto waar je alle vier de injectoren op ziet? Onder de ringen van de injector zelf zou ik niet zo snel iets zetten, daar zijn wellicht iets te kwetsbaar voor. Anders inderdaad gewoon wrikken, zorgen dat er een beetje lucht tussen kan komen en dan komt ie vanzelf losser.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Vandaag ook de injectoren voorzien van nieuwe benzineslangen en slangklemmen.
Viel eigenlijk wel mee.
Zie hier het resultaat.
Ik heb ook nog ff test gereden en ik heb nu alleen als ik hard door een bocht ga dat ik toch nog een benzinelucht ruik.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Links én rechts?