Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Langzaamaan komt de 160K voor mijn C4 in zicht. Het wordt dus tijd om me te orienteren op een opvolger.
De 1.6 HDi zit in de 20% bijtellingscategorie. Wat is de ervaring met deze motor ? is het nog enigszins te doen ?
Ik ben geen racer, maar wil geen herrie op de snelweg. Cruise veel met rond de 130 op de klok.
Hoor graag de ervaringen.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik heb begrepen dat er problemen zijn met de 1.6 hdi in de c5. Met name kapotte turbo’s. De 2.0 HDI schijnt een betere optie te zijn.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
zo groot probleem om deze te laten staan : hoe is da dan met de andere modellen waar deze motor ook in zit (en merken)
citrozxdennis schreef:Ik heb begrepen dat er problemen zijn met de 1.6 hdi in de c5. Met name kapotte turbo’s. De 2.0 HDI schijnt een betere optie te zijn.
Het heeft vooral met onderhoud te maken. De 1.6HDi’s zijn erg gevoelig voor oudere olie schijnbaar. Wat ik ervan begrepen heb is het zo dat als je iedere 20k netjes op tijd de beurt uit laat voeren er weinig aan de hand is. Rijd je echter een paar duizend km door dan treden de problemen op.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Van herrie op de snelweg moet je echt geen schrik hebben. En verder rijdt zo een 1.6HDI echt opmerkelijk goed. Ik schrok toch redelijk toen ik er mee kon rijden. Hij is echt nog redelijk vlot, en stil. Ronama heeft er ook één, en hij is er (voor zo ver ik weet) ook erg tevreden over.
Dat van die turbo’s was dacht ik vnl een probleem bij de C4 picasso’s, omdat die een te klein carter ofzo hadden. Wat wel opvalt is dat je er niet of nauwelijks hoort over spreken bij de gewone C4, maar wel heel de tijd bij de C4 picasso (of toch de eerste generatie).
En onderhoud op tijd is altijd aan te raden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
het grootste probleem was,
de turbo’s gingen in idd kapot maar dat kwam omdat men het vaker niet zo nou nam met de 20000 km beurt..
ik weet van mijn dealer dat er mensen waren die dachten dat je net zo goed om de 25000 km kon smeren dan spaarde je op 100000 km 1 beurt uit..
dus ipv 5x om de 20000 km maar 4x om de 25000 km
nu bij de nieuwe modellen (zoals mijn c5) is de carter groter geworden waardoor er ipv 3.7 liter olie nu 4.3 liter olie in het blok zit..
hierdoor zijn de 20000 km beter gegarandeerd.
maar ik raad je toch aan mocht je voor de 1.6 hdi gaan
echt bij max 20000 km de olie te wisselen…
voor de rest is de 1.6 hdi een enorm fijne motor en ben ik er zeer tevreden van..
ik had in mijn vorige c5 ook de 1.6 hdi en daar was die zo goed bevallen zodat in mijn huidige C5 ook voor de 1.6 heb gekozen..
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Waar haal je de wijsheid vandaan dat de C5 20% bijtelling heeft?
Gewoon 25% hoor.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Is er ook geen ecologischere versie (of is die dan niet in aantocht)
Ik dacht er eens iets over gelezen te hebben, met banden met lage rolweerstand en van die dingen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
jawel die staat op 16"met michelin energy banden…
maar wat dat maakt voor de bijtelling dat weten de lease specialisten beter….
ooit eens een avondje mogen sturen in een C5 break ph2 1.6 hdi. Op zich vond ik dat een héél fijne wagen en de motor deed wat hij moest doen en nergens iets op aan te merken.
De motor hield er bij 280 000 km wel bij op, ondanks het feit dat hij ALTIJD lange ritten maakte, vaak autostrade, enz..
Bedrijfswagen dus onderhoud werd tijdig en door citroën garage gedaan.
Nu mogen we dat natuurlijk niet gaan veralgemenen in het wilde weg.
Ik vond het een fijne auto, maar mocht ik mogen kiezen,zou ik voor de 2.0hdi gaan. Daar heb ik in de nieuwe C5 eens mogen mee proefrijden en die had echt alles om een volwaardige motor te zijn. Trekkracht, snelheid,...
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
citrozxdennis schreef:Ik heb begrepen dat er problemen zijn met de 1.6 hdi in de c5. Met name kapotte turbo’s. De 2.0 HDI schijnt een betere optie te zijn.
Dit probleem is al een tijdje bekend bij PSA en ik mag aannemen dat daar wel een oplossing voor gevonden is. De motor wordt in meerdere merken gebruikt en hij loopt ook al weer een tijdje mee. Maar goed het is een aanname, maar het lijkt me wel een realistische.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Zo een 1.6 hdi mag denk ik redelijk hard werken, en soms wordt er met een bedrijfsauto niet altijd rustig gereden. Valt gewoon veel te zien hoe er mee gereden is, en lange snelwegritten tegen een hoog tempo is ook niet zo goed als de motor heel de tijd moet werken.
En 280.000km is natuurlijk een heel stuk al.
Mijn vader heeft bij zen volvo’s een D5 stukgereden op 70.000km en een andere motor op 120.000km (was wel de DB die afbrak) Nu bij zijn E verbruikt de motor nog geen olie ofzo, maar de inspuiting heeft ook zijn beste tijd gehad. (+250.000km)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Peteryed schreef:citrozxdennis schreef:Ik heb begrepen dat er problemen zijn met de 1.6 hdi in de c5. Met name kapotte turbo’s. De 2.0 HDI schijnt een betere optie te zijn.
Dit probleem is al een tijdje bekend bij PSA en ik mag aannemen dat daar wel een oplossing voor gevonden is.
zoals ik dus al schreef.. nu zit er 4.3 liter olie in het blok ipv 3.7 liter..
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Er is een Airdream uitvoering. Deze heeft een A-label en 20%, of heb ik dat nu helemaal verkeerd gezien ?
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
In België is deze er toch,dus waarom in Nederland niet??
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Simmetje schreef:Er is een Airdream uitvoering. Deze heeft een A-label en 20%, of heb ik dat nu helemaal verkeerd gezien ?
Neej heb je fout. Airdream zegt iets over de milieuvriendelijke bouw van de auto dat de auto voor zoveel procent weer recycle baar is ... 25% gewoon…!!!!!!!