6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
rijtest: Citroën C5 Tourer Hydraulisch [+ video]
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 januari 2009 12:28 AM
  [ # 76 ]

Re: veer bollen

ronama schreef:

ik zou zeggen rij eens met de wokkelversie en geef dan je mening…

ik vind hem na 3250 km nog steeds geweldig rijden… :smt203

De wokkelversie rijdt zachter dan de HP vering.
De Hp vering geeft gewoon een zweveriger gevoel, en zal op hogere snelheden grote oneffenheden zachter verwerken.
Maar bij lagere snelheden en korte oneffenheden is de wokkelversie duidelijk beter.
De filtering van kasseien, dwarsnaden, riooldeksels is beter bij de metalen ophanging.
Ik heb al met de 2 gereden, en op regionale banen reed de wokkelversie gewoon beter.
En mijn mening wordt ook bevestigd door autogids, een zeer objectief magazine.

Ik heb ook al eens het genoegen gehad met een 2.7 te rijden, en daar was de filtering van dwarsnaden ronduit slecht, de 18” banden hebben een dramatisch effect op de filtering. De mercedes E van men vader rijdt 100 keer comfortabeler.

Dus samenvatting: op hogere snelheden en met belading, een duidelijk voordeel voor de HP versie.
Maar de filtering van dwarsnaden e.d. is gewoon beter met de wokkelversie.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 06 januari 2009 10:35 AM
  [ # 77 ]

Re: veer bollen

ik lees de testen nooit…
maar wat ik wel een belangrijke graatmeter vond was forumlid
Menno,
die had ik onlangs meegenomen in mijn wokkelbak…

en dit was zijn opm

Ik heb even een stukje in de ‘Black Pearl’ wokkel C5 meegereden, maar dat is helemaal niet verkeerd zeg, heerlijk stil, krachtig zat .... en ohhh ja er zitten “wokkels” onder, maar dat is meer omdat je het weet dan dat je het daadwerkelijk voelt

ps black pearl is de naam van mijn c5

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 januari 2009 01:24 PM
  [ # 78 ]

Re: veer bollen

Ik vond de 1.6HDI VTR op secundaire wegen (dus veel putten, dwarsnaden e.d. zachter veren dan de HP versie.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Henk2304
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009

- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 27 augustus 2009 03:03 PM
  [ # 79 ]

Re: rijtest: Citroën C5 Tourer Hydraulisch [+ video]

Als je nou gewoon doet wat in ‘t instructieboekje staat dan rijd je gewoon weg en stop je ook weer gewoon zonder de handrem te bedienen Exclamation ; die gaat helemaal automatisch dus absoluut geen onding maar meer iets wat je kunt vergeten, zo van een handrem, wat was dat ook alweer Smile . Die knop zit er alleen maar voor bijzondere omstandigheden en dan bedoel ik nog niet eens zoiets als een helingproef want de hill assist functie lost dat ook automatisch op. Ik heb inmiddels ervaren dat je aan zoiets snel gewend raakt Exclamation

P.S. Oorspronkelijk stond in dit bericht volgens mij nog een quote (van Den Willem dacht ik) over dat de automatische handrem een onding is. Waar dat gebleven is en waarom mijn reactie plotseling helemaal hier staat begrijp ik niet. Het komt zo wat uit lucht vallen. ConfusedConfusedConfused:

L8r, Henk

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook