Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: veer bollen
ronama schreef:ik zou zeggen rij eens met de wokkelversie en geef dan je mening…
ik vind hem na 3250 km nog steeds geweldig rijden… :smt203
De wokkelversie rijdt zachter dan de HP vering.
De Hp vering geeft gewoon een zweveriger gevoel, en zal op hogere snelheden grote oneffenheden zachter verwerken.
Maar bij lagere snelheden en korte oneffenheden is de wokkelversie duidelijk beter.
De filtering van kasseien, dwarsnaden, riooldeksels is beter bij de metalen ophanging.
Ik heb al met de 2 gereden, en op regionale banen reed de wokkelversie gewoon beter.
En mijn mening wordt ook bevestigd door autogids, een zeer objectief magazine.
Ik heb ook al eens het genoegen gehad met een 2.7 te rijden, en daar was de filtering van dwarsnaden ronduit slecht, de 18” banden hebben een dramatisch effect op de filtering. De mercedes E van men vader rijdt 100 keer comfortabeler.
Dus samenvatting: op hogere snelheden en met belading, een duidelijk voordeel voor de HP versie.
Maar de filtering van dwarsnaden e.d. is gewoon beter met de wokkelversie.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Re: veer bollen
ik lees de testen nooit…
maar wat ik wel een belangrijke graatmeter vond was forumlid
Menno,
die had ik onlangs meegenomen in mijn wokkelbak…
en dit was zijn opm
Ik heb even een stukje in de ‘Black Pearl’ wokkel C5 meegereden, maar dat is helemaal niet verkeerd zeg, heerlijk stil, krachtig zat .... en ohhh ja er zitten “wokkels” onder, maar dat is meer omdat je het weet dan dat je het daadwerkelijk voelt
ps black pearl is de naam van mijn c5
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: veer bollen
Ik vond de 1.6HDI VTR op secundaire wegen (dus veel putten, dwarsnaden e.d. zachter veren dan de HP versie.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Re: rijtest: Citroën C5 Tourer Hydraulisch [+ video]
Als je nou gewoon doet wat in ‘t instructieboekje staat dan rijd je gewoon weg en stop je ook weer gewoon zonder de handrem te bedienen ; die gaat helemaal automatisch dus absoluut geen onding maar meer iets wat je kunt vergeten, zo van een handrem, wat was dat ook alweer . Die knop zit er alleen maar voor bijzondere omstandigheden en dan bedoel ik nog niet eens zoiets als een helingproef want de hill assist functie lost dat ook automatisch op. Ik heb inmiddels ervaren dat je aan zoiets snel gewend raakt
P.S. Oorspronkelijk stond in dit bericht volgens mij nog een quote (van Den Willem dacht ik) over dat de automatische handrem een onding is. Waar dat gebleven is en waarom mijn reactie plotseling helemaal hier staat begrijp ik niet. Het komt zo wat uit lucht vallen. : : :
L8r, Henk