2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

rijtest: Citroen C5 2.0 HDi Ligne Business
Henk2304
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 27 augustus 2009 11:26 PM
  [ # 16 ]

In Nederland hebben de standard, de Dynamique en de handgeschakelde Ligne Buisiness (LB) versies stalen veren en de Comfort, de Exclusive en de automaat LB versies veerbollen, dus meer dan alleen de Exclusive.

Afgezien van de in mijn ogen toch al niet zo praktische niet-afdichtbare schuifladen onder de voorstoelen heeft deze C5 meer opbergvakken en vakjes dan de vorige modellen.

In de voorste armleuning (tussen beide voorstoelen) zit een bekerhouder.

L8r, Henk

Profiel  

den willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 27 augustus 2009 11:30 PM
  [ # 17 ]

Dat klopt, maar het artikel is gebaseerd op de Belgische prijsstelling en uitrustingsniveaus Wink

Wat betreft die bekerhouder, dat kun je er geen noemen. Degene die dat bedacht heeft… tja wat kun je daarvan zeggen? Laughing

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 27 augustus 2009 11:32 PM
  [ # 18 ]

tja ik zat onlangs in de porsche van mijn schoonbroer..

geen opbergvakjes en geen bekerhouders…  Wink

Profiel  

den willem
> 100 berichten
RankRank

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 27 augustus 2009 11:34 PM
  [ # 19 ]

@ Ronama: appels en peren weet u wel Wink

Citroën zet deze wagen in de markt als de leasewagen bij uitstek, dan hoort hij ook op zijn taak berekend te zijn. Porsche maakt bij mijn weten nog steeds geen “alledaagse” wagens Wink

Profiel  

Henk2304
< 100 berichten
Rank

- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 27 augustus 2009 11:36 PM
  [ # 20 ]
den willem schreef:

Dat klopt, maar het artikel is gebaseerd op de Belgische prijsstelling en uitrustingsniveaus Wink

Wat betreft die bekerhouder, dat kun je er geen noemen. Degene die dat bedacht heeft… tja wat kun je daarvan zeggen? Laughing

Weet ik maar ook Nederlanders lezen dit en dan is die verduidelijking wel op z’n plaats dacht ik.

Schrijf dan zoiets als dat de voorste bekerhouder niet veel praktisch nut heeft. Hoewel, wij hebben hem al een paar maal gebruikt, er kunnen ook flesjes in Exclamation  Exclamation

L8r, Henk

Profiel  

den willem
> 100 berichten
RankRank

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 27 augustus 2009 11:37 PM
  [ # 21 ]

Oh en voor wat betreft die opbergruimtes, als je voor het navigatiesysteem kiest, dan heb je quasi geen opbergmogelijkheden in de middenconsole. Net als de opbergladen onder de stoelen, die ontbraken ook op de testwagen. Ik vermoed dat dat niet kan in combinatie met de elektrische stoelen en/of stoelverwarming.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 augustus 2009 11:37 PM
  [ # 22 ]
den willem schreef:

@ Ronama: appels en peren weet u wel Wink

Citroën zet deze wagen in de markt als de leasewagen bij uitstek, dan hoort hij ook op zijn taak berekend te zijn. Porsche maakt bij mijn weten nog steeds geen “alledaagse” wagens Wink

weet ik wel, maar mijn ph2 had ook geen bekerhouders
want dat plekje bij de handrem kon je ook niet echt bekerhouder noemen..

Profiel  

den willem
> 100 berichten
RankRank

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 27 augustus 2009 11:42 PM
  [ # 23 ]

@ Henk: in dat opzicht idd bedankt voor de toelichting.

Voor wat betreft die bekerhouder, en ik denk dat de meesten het daar met mij wel over eens zullen zijn, had hij er even goed niet kunnen zijn. Aangezien de armsteun zowat het ruimste “vak” is voorin, vermoed ik dat de meesten daar het merendeel van hun “prullaria” in zullen stoppen. Als je dan iedere keer met bv je versie koffie eerst de helft van die spullen opzij moet gooien en dan ook nog eens iedere keer je wilt drinken die steun omhoog moet klappen… praktisch is het niet. Ok, flesjes passen erin, maar die kun je natuurlijk ook altijd platleggen in het (gekoelde) handschoenkastje. Wink  (Dat dan net misschien te ver uit handbereik is als rijdende chauffeur)

Profiel  

den willem
> 100 berichten
RankRank

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 27 augustus 2009 11:43 PM
  [ # 24 ]

@ Ronama: klopt, ook ervaring mee Wink Ik dacht trouwens dat het Porsche was dat zo’n ingenieus vouwsysteem had voor zijn bekerhouders!

Profiel  

Henk2304
< 100 berichten
Rank

- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 27 augustus 2009 11:44 PM
  [ # 25 ]
den willem schreef:

Oh en voor wat betreft die opbergruimtes, als je voor het navigatiesysteem kiest, dan heb je quasi geen opbergmogelijkheden in de middenconsole. Net als de opbergladen onder de stoelen, die ontbraken ook op de testwagen. Ik vermoed dat dat niet kan in combinatie met de elektrische stoelen en/of stoelverwarming.

Ook dat ligt er maar net aan welk navigatiesysteem. Onder het MyWay (RNEG )systeem (hier standaard op Excl.) zit een opbergvakje. Bij de Navidrive 3D (NG4) is dat er inderdaad niet. Bij de knop van de automatisch bediende handrem zit ook een vakje (is dat ook zo bij de handbediende handrem)? Dan ook nog een vak in de voorste armleuning (ook niet op de vorige modellen).

Hebben de wagens met niet-elektrisch bedienbare voorstoelen er wel bakken onder?

L8r, Henk

Profiel  

Henk2304
< 100 berichten
Rank

- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 27 augustus 2009 11:49 PM
  [ # 26 ]
den willem schreef:

@ Henk: in dat opzicht idd bedankt voor de toelichting.

Ok, flesjes passen erin, maar die kun je natuurlijk ook altijd platleggen in het (gekoelde) handschoenkastje. Wink  (Dat dan net misschien te ver uit handbereik is als rijdende chauffeur)

Graag gedaan.

Met een geopend flesje wordt dat wat moeilijk.
Waar deze hele discussie over gaat is dat aan het einde van een overigens uitstekend artikel een paar plussen en minnen genoemd worden die soms niet helemaal juist zijn. Zoals ik al aangaf kun je best zeggen dat het nut van die bekerhouder je ontgaat, maar zeg dan niet dat hij ontbreekt.

L8r, Henk

Profiel  

ronama
> 3000 berichten

Gepost: 27 augustus 2009 11:51 PM
  [ # 27 ]

ik wil natuurlijk graag de c5 hooghouden.. Surprisedops:
maar als ik echt eerlijk moet zijn…

indien ik veel opbergvakjes en een bekerhouder nodig zou hebben..
zou ik sowieso voor de c4picasso gaan of de c3 picasso of de nieuwe berlingo…

maar dat is mijn mening… Confused

Profiel  

den willem
> 100 berichten
RankRank

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 27 augustus 2009 11:59 PM
  [ # 28 ]

@ Henk:

Dat klopt inderdaad van die navigatiesystemen, het is logisch gezien de omvang van het systeem, maar eigenlijk verwacht je toch niet dat de keuze van het navigatiesysteem het aantal opbergruimten beinvloedt? (als argeloze autokoper)

Aan de handrem zit er idd ook een opbergvakje, zelfs afsluitbaar, maar de grootte ervan is eigenlijk zodanig beperkt dat je het zelfs niet meer kunt afsluiten wanneer er een bankkaart in zit.

Er zijn volgens mij wel versies die opbervakken onder de stoelen hebben, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Dank je overigens voor de positieve beoordeling. Wat ik eigenlijk wilde aangeven is het feit dat er iets is (zoals opbergvakken of een bekerhouder), maar dit in de praktijk niet bruikbaar is, dat men het eigenlijk even goed kan beschouwen als niet aanwezig zijnde, of onbruikbaar. In dat opzicht had ik inderdaad misschien beter geschreven dat de bekerhouder onbruikbaar is.

@ Ronama:

Haha, da’s een goeie! Als jij 50.000km per jaar rijdt, zou je keuze dan nog dezelfde zijn? Laughing  Feit is dat mensen die veel tijd in hun wagen doorbrengen, ook meer plaats nodig hebben om al hun gerief weg te steken.

Profiel  

den willem
> 100 berichten
RankRank

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 28 augustus 2009 12:00 AM
  [ # 29 ]

Ik ben trouwens ook erg fan van de nieuwe C5, maar ik ben niet blind voor zijn tekortkomingen Wink

Profiel  

ronama
> 3000 berichten

Gepost: 28 augustus 2009 12:03 AM
  [ # 30 ]
den willem schreef:

@ Henk:

@ Ronama:

Haha, da’s een goeie! Als jij 50.000km per jaar rijdt, zou je keuze dan nog dezelfde zijn? Laughing  Feit is dat mensen die veel tijd in hun wagen doorbrengen, ook meer plaats nodig hebben om al hun gerief weg te steken.

ik maakte er 30000 per jaar in een evasion en dat was ook geen straf..
maar een c4picasso is in mijn ogen ook geen straf…

maar ik neem aan dat als je een auto koopt, je iig bekijkt in welk opzicht die aan jouw noden voldoet..
en als de C5 op een hoop punten niet aan je criteria voldoet, dan kijk je toch verder.

pas op ik bedoel dit niet persoonlijk maar als algemeen…
Wink

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook