Ik vat het ook niet als persoonlijk op
Maar laat ons eerlijk zijn, de C5 is duurder dan een C4 Picasso, C3 Picasso of een Berlingo met een reden natuurlijk.
Comfort staat hoog in het vaandel van iemand die zoveel op de weg zit, dus dan is het wel logisch dat een HP-geveerde, goed geïsoleerde Citroën de voorkeur geniet. Ik denk dat Citroën dit ook wel in gedachte had bij het ontwerpen van deze wagen, jammer dat ze op dit punt dan niet extra aandacht besteed hebben tov de vorige versie. Vandaar de enigszins harde kritieken.
En je weet natuurlijk ook wel dat het onbreken van een bekerhouder of van nuttige opbergruimtes, de aankoop van zo’n wagen niet ondermijnt
maar zou het ontbreken van een fatsoenlijke bekerhouder niet iets te maken hebben met veiligheidseisen-voorschriften in bepaalde landen.
je mag niet bellen tijdens het rijden, hoe zit het met eten en drinken tijden het rijden?
Eten en drinken mag volgens mij ook niet, maar andere merken hebben wel fatsoenlijke bekerhouders. En er bestaat nog steeds van die goedkope aftermarket “opklikrommel”. Dat zou in principe dan ook niet mogen bestaan. Natuurlijk, wettelijk gezien, is het hebben van een flesje in de wagen, niet hetzelfde als ervan drinken…
dus eigenlijk een fleshouder in de armsteun…
en anders even deze bestellen..
kost een paar centen, dacht iets van 240 euro.. ops:
http://www.hostrupjepsen.dk/editor/pdf/Skilt.kopholder_C5_X7.pdf
Haha, dat betwijfel ik, bij andere merken staat er wel degelijk “bekerhouder” als optie en niet “flessenhouder”
Daarbij maakt het nog steeds niet veel uit, uit een flesje kan je ook drinken. En dat doen de meesten dan ook wel. Je kan de vraag altijd eens voorleggen aan de invoerder, maar die zal daar niet veel op te zeggen hebben vrees ik
Haha, ja die was ik al tegengekomen op het C5-forum, maar biedt geen oplossing voor de NaviDrive 3D;)
tja dan heb je dat weer…
Teveel comfort… het is me wat
den willem schreef:Teveel comfort… het is me wat
luxe problemen , luxe problemen
we mogen mopperen..
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
den willem schreef:Ik ben trouwens ook erg fan van de nieuwe C5, maar ik ben niet blind voor zijn tekortkomingen
Ik ook niet, zo ben ik het ojectief met je prestatiebeoordeling wel eens (ik heb zelf een 2.0i handbak, ook geen toonbeeld van een moderne motor en transmissie) maar in de praktijk ga ik daar tamelijk relaxed mee om (dat wordt je vanzelf in zo’n auto). Het gewicht is daar natuurlijk mede debet aan maar juist dat gewicht draagt bij aan een gevoel van stabiliteit en robuustheid zoals je zelf al aangeeft bij de portieren. Je voelt je veilig in zo’n zwaardere wagen, ik wel tenminste. En dat gaat wat ten koste van de prestaties. Hopelijk verbetert dat nog bij de nieuwe motoren die eraan schijnen te komen; daar heb je nu niets aan maar voor toekomstige kopers is dat wellicht welkom.
Verder heb ik in een ander forum al aangegeven dat de elektrisch bediende spiegels wat mij betreft pas hoeven uit te klappen als je de motor start en niet al als je alleen maar ff in de kofferbak hoeft te wezen. En zo zijn er vast nog wel meer positieve en minder positieve eigenschappen te bedenken (dat is vaak ook weer subjectief) en hopelijk verneemt Citroën dat ook en doen ze er wat aan met de facelift die er vast over 2 à 3 jaar komt.
L8r, Henk
Ah Henk, juist ik had het topic op het C5 forum al gelezen maar had de link niet gelegd
Wat die prestaties ook betreft, mijn vader kwam van een C5 ph 2 V6, dat maakt de vergelijking ook niet makkelijker op natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Leuk gesprek over bekerhouders
Ik heb nu een C4P met genoeg opbergruimte om dingen kwijt te raken, maar of ik ze gebruik? Het enige dat in men wagen ligt zijn een mapje met de nodige papieren, en CD-mapje van 1 cm dik, en zonnebril men mijn tomtom.
Die laatste 2 kunnen denk ik makkelijk in de armsteun en de andere 2 in de deuren of het handschoenkastje. Drinken doe ik zelden of nooit achter het stuur. En eerlijk gezegd, een dop op een flesje draaien is nu ook zo geen tijdsrovende bezigheid.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Haha Picassoke, ik wist niet dat jij zo tevreden was van je wagen?
Er zijn wel wat bergruimtes hier en daar in een C5, wel al heel wat minder als je voor de NaviDrive gaat, maar ze zijn niet erg praktisch, dikwijls zeer klein. En uiteraard, in verhouding tot de ganse omvang van de wagen, zouden enkele bergruimtes toch geen onoverkomelijke problemen mogen geven?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ZE hadden groter mogen zijn, en het hadden er meer mogen zijn. Dat is duidelijk, het is een kritiek die je vaak tegenkomt. Zowel hier, als op de C5-club als via andere media (testritten, myreviews,...)
Maar als je moet leren leven met die minpunten dan heb je een zeker niet te klagen. Liever een C5 met weinig bergvakken dan een passat met veel bergvakken (heeft die er dan veel, ik weet het eigenlijk niet).
En mijn picasso doet het de laatste tijd verrassend goed
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Dat van die Passat weet ik nog zo niet… lol!