Hallo allemaal,
Het is enkele weken stil geweest, de auto stond te koop zoals ik hier aankondigde en het liep voor vakantiebegrippen storm: 7 reacties.
Echter, de stap om vanwege een defecte turbo de auto van de hand te doen was wel erg groot. Dus had ik voor mezelf het volgende gesteld: ik laat haar APEKA’en en als ze er door komt dan blijft ze. Anders gaat ze weg.
Maurice, mijn buurtgaragist heeft vakkundig de scheur in het uitlaathuis dichtgesmeerd. En zo is ze vandaag door de APK gekomen
Morgen haal ik haar op.
Zelf had ik al de einddemper vervangen want die hing nog op een las van ongeveer een centimeter.
Wat moet er nog gebeuren:
- turbo met uitlaatspruitstuk op de kop tikken.
- lid worden van de autosleutelklup hier in Hilversum.
- overtollige vrije dagen opnemen en gebruiken om te sleutelen.
Verder ook nog:
- diodes en VN’en veercomputer (de Xant lijkt beter te veren )
- nieuwe banden
- andere linkerkoplampreflector (huidige zit maar aan 1 stelschroef vast)
- andere grille
- andere bumper
- nieuwe slang naar de HD-pomp
- nog 2 gele opzetglaasjes H4 voor het grootlicht, dimlicht is al geel.
Aanvullingen (27 augustus):
- achteruitrijsignaal aansluiten op de radio
- proberen fans na te laten draaien zonder dat de accu leegraakt
- reservewielhouder ‘redden’
- messing busjes
- misschien Lucy loslaten op de voorruit. Misschien, misschien
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Leuk voor je!
Maare waarom nu weer een nieuw topic en ga je niet verder in je ouwe ?
Xm heeft H1!!!!!
Maare waarom nu weer een nieuw topic en ga je niet verder in je ouwe ?
Nieuwe lente, nieuw geluid. Nee serieus, het andere ging over de vakantieperikelen en zwalkte wat.
In dit draadje wil ik de vorderingen gaan bijhouden, vandaar. Titel zal tzt. wel aangepast worden.
@Xsara Coupe: dat weet ik (gelukkig ) Maar H4 is her en der in de gele kleur te koop. Dat doen ze door een geel glaasje met klemveren voetje over de lamp te schuiven. H1 past mooi in dit glaasje. En met enig gepriegel krijg je dat klemveren voetje in de voet van de koplampreflector. Er zitten 3 gaatjes. Zo heb je én geel licht én standaard, overal verkrijgbare H1 lampen. Zeg maar een win-win situatie
Wim,
Disciplus Simplex
leuk om te horen dat je idd wat heb gehad aan dat linkje voor die sleutelclub. Vriend van me is er ook lid en het is in principe geen geld. iets van 160 euro ofzo (?)
190 euro voor een heel jaar, da’s inderdaad heel goedkoop als je ziet wat ze te bieden hebben en wat je daar kunt/mag.
Ik ben daar wezen kijken en ik ben er enthousiast over
Nog bedankt voor de tip Gompy.
Wim,
Disciplus Simplex
Zo, gisteren de XM opgehaald bij de garage. Tot mijn grote vreugde stond er slechts 1 opmerking op het keuringsrapport: stuurkogel linksvoor heeft speling. Zo’n eerste APK is toch wel spannend: je weet nooit wat er voor onverwachts uitrolt.
Nou, dat valt dus mee voor een auto van €60,-
Wim,
Disciplus Simplex
klopt het dat het 2e kenteken aanzienelijk goedkoper is ?
tsja, dan is die dus eigelijk zwaar totall loss… ik bedoel een stuurkogel kost toch bijna netzoveel als de wagen gekost heeft en econmisch gezien….
klopt het dat het 2e kenteken aanzienelijk goedkoper is ?
Wat bedoel je? Wegenbelasting? Neuhhh…. Wouter heeft mijn geld nodig voor zijn banken.
Verzekering? Weet ik niet. De Xant is WA+ en de XM WA, bij verschillende maatschappijen. Verschil in premie is ongeveer het verschil in wegenbelasting. (Ok, niet helemaal; scheelt €15,-/3 maanden).
Dacht je dat die stuurkogel duur is? Airco vullen da’s pas duur: daar koop je bijna 2 auto’s voor!!!
Wim,
Disciplus Simplex
2e kenteken op die club bedoel ik.
Oh, bedoel je dat. Je inschrijving wordt gekoppeld aan het kenteken, 1 per inschrijving. Ik heb verder niet geïnformeerd omdat ik voor de Xant geen sleutelaspiraties had/heb/zal gaan hebben waarvoor ik die club nodig heb: ze verkeert in een goede staat.
Wim,
Disciplus Simplex
Gisteren de velgen + banden van Flying Carpet gekocht. Vandaag wielen gewisseld en de VC gesoldeerd: nieuwe VN’en en diodes.
Persoonlijk vind ik de velgen mooi.
Oud:
Nieuw:
En in z’n geheel:
Me izz happy with da look
Alleen merk ik weinig (= geen verschil) qua veergedrag….
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Nee hoor, valt mee, niet echt mijn smaak maar toch, als jij het maar leuk vindt….
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ach zolang jij gelukkig bent ben ik ook gelukkig . Veel plezier met je l.m. velgen en banden.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Heb je de VC wel gereset ? en brand je Hydractief lampje ?........
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Paul Cornelisse schreef:
Nee hoor, valt mee, niet echt mijn smaak maar toch, als jij het maar leuk vindt….
Tja die velgen, persoonlijk zie ik het liefst de blokjes velgen onder een XM, maar goed daar word ik dan ook voor behandeld.