![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Het was een PRV motor die zelfs in een Venturi en een Dodge gehangen werd.
S
Help, ik ben een dummie! Moet ik me nog zorgen maken om distriebutieriemen of werkt dat bij deze motor anders?
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
Zonno schreef:
Help, ik ben een dummie!
Als je je uiterlijk wel mee hebt hoeft dat geen ramp te zijn…
Moet ik me nog zorgen maken om distriebutieriemen of werkt dat bij deze motor anders?
Nee hoor, dat hoef je niet, maar wel over diodes en dat soort dingen…
S
Normaal gesproken lig ik niet wakker van diodes…
Van mijn uiterlijk soms wel, maar toen ik vandaag in de spiegel keek, viel het reuze mee.
Als je distributieriem breekt ligt je motor aan puin.
Heb ik als eens meegemaakt. € 1.500 kosten.
Wat gebreurt er als zo’n klein electronsich diodetje het begeeft?
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
eXaMple schreef:Nou dat is al een kloppend verhaal. Mooi.
Maar ze gaan de auto natuurlijk nog helemaal vertroetelen voordat je um krijgt denk ik.
Vertroetelen????
Nou, gewoon grote beurt en APK.
Ik denk niet dat het een voetzoolmassage wordt met modderbad, face-scrub, chocoladebonbons en rustgevende muziek.
De garantie is beperkt. Als bijvoorbeeld de dynamo het opeens begeeft is het mijn risico.
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
ook al klinkt het héél verleidelijk om een monster van een V6.24 te kunnen krijgen, weet dat er sowieso véél kosten zullen komen aan zo’n auto. Niet in het minst omdat hij al zolang stilstaat.
Lees je ook goed in voor je echt iets definitiefs beslist en normaal is er toch een wettelijk verplichte garantie voor zulke dingen, niet?
Je kan bijvoorbeeld vragen dat distributieriem en alles eromheen vervangen wordt ofzo, tenzij die een ketting heeft,dat weet ik niet.
Diode’s is voor de vering en is niet zo erg als die kapot zijn, alleen is de vering dan wel klote.
Weet niet hoeveel hij nu kost, maar vermoed dat er al rap tussen de 1000 à 2000 euro bij kan komen als je hem weer tiptop wil krijgen.
Dan verwijs ik alleen nog maar naar m’n airco. Met de gedachte dat die gewoon maar hoefde gevuld te worden, bleek er toch wel wat meer aan de hand en heeft dit 1500 euro in totaal gekost om te repareren. Neem daar nog een rondje bollen bij, inschrijvingstax, verzekering… Toch direct een hele boterham.
Alleszins, veel plezier gewenst mocht je beslissen hem te kopen!
Gr!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9675.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Heeft een ketting, vandaar de bijnaam Kettingmonster
Volg je hart, gebruik je hoofd.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3163.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Peteryed schreef:Nooit geweten dat de 24v een PRV was. Volgens mij is het gewoon een PSA motor.
In dit model zit een Douvrin PRV (Peugeot Renault Volvo) motor maar dan met 24v koppen, speciale inlaat met variabele lengte ACAV en spaghetti uitlaatspruitstukken en nog steeds distributiekettingen.
PSA heft als enige deze bestaande Douvrin PRV V6 12v omgebouwd tot een 24v en is later ook in Venturi modellen toegepast met biturbo`s tot 407pk.
Vanaf XM modeljaar `97 (Xantia eerder) is deze PRV 24v motor vervangen door de ES9 24v. Deze motor is door PSA en Renault ontwikkeld en heeft een distributieriem.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Citrophile schreef:Peteryed schreef:Nooit geweten dat de 24v een PRV was. Volgens mij is het gewoon een PSA motor.
In dit model zit een Douvrin PRV (Peugeot Renault Volvo) motor maar dan met 24v koppen, speciale inlaat met variabele lengte ACAV en spaghetti uitlaatspruitstukken en nog steeds distributiekettingen.
PSA heft als enige deze bestaande Douvrin PRV V6 12v omgebouwd tot een 24v en is later ook in Venturi modellen toegepast met biturbo`s tot 407pk.
Vanaf XM modeljaar `97 (Xantia eerder) is deze PRV 24v motor vervangen door de ES9 24v. Deze motor is door PSA en Renault ontwikkeld en heeft een distributieriem.
weer wat geleerd dus.
Vandaag tweede proefrit gemaakt.
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_129.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Niet verkeerd, zelfs met spatlappen !
Maarre, als je dit in tip-top conditie wil krijgen, kost dat een hele boel duiten. Een V6-24V is met de onderdeelprijzen niet te vergelijken met een 2.0-16V…....
Check vooral de uitlaat en de uitlaatspruitstukken, koeling, onsteking en ACAV
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3163.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Hoe voelt de XM aan? Zoals eerder is gezegd is een XM met deze motor behoorlijk prijzig als er bepaalde dingen zitten aan te komen. Als dit eenmaal is gedaan kun je ook weer jaren onbezorg rijden net als ik met mijn XM . Dan wil je geen andere XM of soortgelijke auto`s meer.
Juist door de dure onderdelen belanden de meeste PRV 24v helaas op de sloop .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Ik ben nu eenmaal niet verstandig. Ik heb hem al gekocht.!!!
Dank zij jullie waarschuwingen ga ik wel verstandige dingen doen als elke maand extra geld opzij zetten of maar stoppen met roken, wat ook een hoop geld scheelt.
Ik ben niet het type dat mijn XM naar de sloopt brengt, als het tegenzit. Dan moet de hobbel maar genomen worden.
En als het ooit toch nog verschrikkelijk mis mocht gaan dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik een XM V6.24 gehad heb.
Ik had nog nooit in zo’n auto gereden, uitzonderlijk, heerlijk genieten.
Hij, sorry zij, krijgt nog wel een grote beurt, plus apk en een aantal mankementen wordt nog verholpen.
Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)
Tjee mooi hoor! Welkom bij de Type-2-kettingmonster-club (héél klein clubje)
Viel me wel op dat er bij jou V6.24 embleempjes op de voorspatborden zitten, ik heb exclusive-embleempjes…
Groetjes Erik!