2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Na proefritten met XM V6-24 uit 1995 verliefd dus gekocht.
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 augustus 2009 08:04 PM
  [ # 16 ]

Nooit geweten dat de 24v een PRV was. Volgens mij is het gewoon een PSA motor.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 28 augustus 2009 09:20 PM
  [ # 17 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten

Het was een PRV motor die zelfs in een Venturi en een Dodge gehangen werd.

S

Profiel  
 
Zonno
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-04-2008

Gepost: 28 augustus 2009 11:17 PM
  [ # 18 ]

Help, ik ben een dummie! Moet ik me nog zorgen maken om distriebutieriemen of werkt dat bij deze motor anders?

Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 29 augustus 2009 12:40 AM
  [ # 19 ]
Zonno schreef:

Help, ik ben een dummie!

Als je je uiterlijk wel mee hebt hoeft dat geen ramp te zijn…

Moet ik me nog zorgen maken om distriebutieriemen of werkt dat bij deze motor anders?

Nee hoor, dat hoef je niet, maar wel over diodes en dat soort dingen…

S

Profiel  
 
Zonno
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-04-2008

Gepost: 29 augustus 2009 01:21 AM
  [ # 20 ]

Normaal gesproken lig ik niet wakker van diodes…
Van mijn uiterlijk soms wel, maar toen ik vandaag in de spiegel keek, viel het reuze mee.


Als je distributieriem breekt ligt je motor aan puin.
Heb ik als eens meegemaakt. € 1.500 kosten.

Wat gebreurt er als zo’n klein electronsich diodetje het begeeft?

Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)

Profiel  
 
Zonno
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-04-2008

Gepost: 29 augustus 2009 01:32 AM
  [ # 21 ]
eXaMple schreef:

Nou dat is al een kloppend verhaal. Mooi.
Maar ze gaan de auto natuurlijk nog helemaal vertroetelen voordat je um krijgt denk ik.

Vertroetelen????
Nou, gewoon grote beurt en APK.

Ik denk niet dat het een voetzoolmassage wordt met modderbad, face-scrub, chocoladebonbons en rustgevende muziek.

De garantie is beperkt. Als bijvoorbeeld de dynamo het opeens begeeft is het mijn risico.

Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 29 augustus 2009 02:00 AM
  [ # 22 ]

ook al klinkt het héél verleidelijk om een monster van een V6.24 te kunnen krijgen, weet dat er sowieso véél kosten zullen komen aan zo’n auto. Niet in het minst omdat hij al zolang stilstaat.

Lees je ook goed in voor je echt iets definitiefs beslist en normaal is er toch een wettelijk verplichte garantie voor zulke dingen, niet?

Je kan bijvoorbeeld vragen dat distributieriem en alles eromheen vervangen wordt ofzo, tenzij die een ketting heeft,dat weet ik niet.

Diode’s is voor de vering en is niet zo erg als die kapot zijn, alleen is de vering dan wel klote.

Weet niet hoeveel hij nu kost, maar vermoed dat er al rap tussen de 1000 à 2000 euro bij kan komen als je hem weer tiptop wil krijgen.
Dan verwijs ik alleen nog maar naar m’n airco. Met de gedachte dat die gewoon maar hoefde gevuld te worden, bleek er toch wel wat meer aan de hand en heeft dit 1500 euro in totaal gekost om te repareren. Neem daar nog een rondje bollen bij, inschrijvingstax, verzekering… Toch direct een hele boterham.


Alleszins, veel plezier gewenst mocht je beslissen hem te kopen!
Gr!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 augustus 2009 02:17 AM
  [ # 23 ]

Heeft een ketting, vandaar de bijnaam Kettingmonster

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 augustus 2009 02:36 AM
  [ # 24 ]
Peteryed schreef:

Nooit geweten dat de 24v een PRV was. Volgens mij is het gewoon een PSA motor.

In dit model zit een Douvrin PRV (Peugeot Renault Volvo) motor maar dan met 24v koppen, speciale inlaat met variabele lengte ACAV en spaghetti uitlaatspruitstukken en nog steeds distributiekettingen.

PSA heft als enige deze bestaande Douvrin PRV V6 12v omgebouwd tot een 24v en is later ook in Venturi modellen toegepast met biturbo`s tot 407pk.

Vanaf XM modeljaar `97 (Xantia eerder) is deze PRV 24v motor vervangen door de ES9 24v. Deze motor is door PSA en Renault ontwikkeld en heeft een distributieriem.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 augustus 2009 03:42 AM
  [ # 25 ]
Citrophile schreef:
Peteryed schreef:

Nooit geweten dat de 24v een PRV was. Volgens mij is het gewoon een PSA motor.

In dit model zit een Douvrin PRV (Peugeot Renault Volvo) motor maar dan met 24v koppen, speciale inlaat met variabele lengte ACAV en spaghetti uitlaatspruitstukken en nog steeds distributiekettingen.

PSA heft als enige deze bestaande Douvrin PRV V6 12v omgebouwd tot een 24v en is later ook in Venturi modellen toegepast met biturbo`s tot 407pk.

Vanaf XM modeljaar `97 (Xantia eerder) is deze PRV 24v motor vervangen door de ES9 24v. Deze motor is door PSA en Renault ontwikkeld en heeft een distributieriem.

weer wat geleerd dus. Wink

Profiel  
 
Zonno
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-04-2008

Gepost: 29 augustus 2009 05:35 PM
  [ # 26 ]

Vandaag tweede proefrit gemaakt.


Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 29 augustus 2009 05:43 PM
  [ # 27 ]

Niet verkeerd, zelfs met spatlappen !
Maarre, als je dit in tip-top conditie wil krijgen, kost dat een hele boel duiten. Een V6-24V is met de onderdeelprijzen niet te vergelijken met een 2.0-16V…....

Check vooral de uitlaat en de uitlaatspruitstukken, koeling, onsteking en ACAV

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 augustus 2009 06:03 PM
  [ # 28 ]

Hoe voelt de XM aan? Zoals eerder is gezegd is een XM met deze motor behoorlijk prijzig als er bepaalde dingen zitten aan te komen. Als dit eenmaal is gedaan kun je ook weer jaren onbezorg rijden net als ik met mijn XM Cool . Dan wil je geen andere XM of soortgelijke auto`s meer.

Juist door de dure onderdelen belanden de meeste PRV 24v helaas op de sloop Crying or Very sad .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Zonno
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 08-04-2008

Gepost: 29 augustus 2009 07:33 PM
  [ # 29 ]

Ik ben nu eenmaal niet verstandig. Ik heb hem al gekocht.!!!
Dank zij jullie waarschuwingen ga ik wel verstandige dingen doen als elke maand extra geld opzij zetten of maar stoppen met roken, wat ook een hoop geld scheelt.

Ik ben niet het type dat mijn XM naar de sloopt brengt, als het tegenzit. Dan moet de hobbel maar genomen worden.

En als het ooit toch nog verschrikkelijk mis mocht gaan dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik een XM V6.24 gehad heb.

Ik had nog nooit in zo’n auto gereden, uitzonderlijk, heerlijk genieten.

Hij, sorry zij, krijgt nog wel een grote beurt, plus apk en een aantal mankementen wordt nog verholpen.

Voorheen: XM 20 16V )1994)
Nu: XM V6-24 (1995)

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 29 augustus 2009 08:16 PM
  [ # 30 ]

Tjee mooi hoor! Welkom bij de Type-2-kettingmonster-club (héél klein clubje) Wink
Viel me wel op dat er bij jou V6.24 embleempjes op de voorspatborden zitten, ik heb exclusive-embleempjes…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook