Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ik ben niet van plan om veel euros uit te geven aan deze XM kwa cosmetische verbeteringen, dr zitten al zoveel gebruikerssporen op dat een klein deukje of kras meer of minder niet uitmaakt…
Alleen die deuk linksvoor was wel erg opvallend.
Dus krik eronder
Dan kan je wat makkelijker bij de plastic “flap” in de wielkast (die geeft toegang tot het waterreservoir en twee boutjes van het scherm)
Verrassing: een kilo zand en troep:
Affijn, scherm eraf geschroefd
nog een verrassing, ook een XM kan roesten…
de steun waar de bumper en spatscherm aan hangen:
Ik heb er maar wat hammerite op gesmeerd.
Nu het scherm er toch af lag had ik meteen de kans om te kijken of het pompje van de achterste ruitensproeier het doet. Stekker van de pompje omgewisseld en een krachtige straal vanachter helemaal naar de motorkap! Pompje doet het dus, maar waarschijnlijk het schakelaartje in de cockpit niet… (geen spanningsmeter bij me ...argh) Is dus iets voor een volgende keer…
Toen maar een beetje getimmerd met een rubber hammer een houten blokje… niet ideaal en niet alles heb ik eruit kunnen kloppen, maar goed genoeg en ik hoef het niet over te laten spuiten.
Ik heb een zwarte grille van de sloop er tijdelijk opzitten, het wordt of deze in het geheel zelf overspuiten, of van de originele grille de barsten herstellen en alleen de hoeken spuiten.
Dus, de volgende keer De Grille in “Opkalefateringen van ieksEmmu” :photo
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Als je besluit om die groene gril te gaan hergebruiken, dan weet ik nog wel iemand voor die zwarte. Iek!
Animal triste post coitum
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Serge schreef:Als je besluit om die groene gril te gaan hergebruiken, dan weet ik nog wel iemand voor die zwarte. Iek!
Iek zal aan je denken, heb geduld…
‘Na de coïtus is ieder dier triest behalve de haan, die kraait.’ ?
Die haan is er in de nederlandsche vertaling bijbedacht, om het wat minder dramatisch te maken. Romantisch volkje zijn we toch, hè.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ZX-Cruiser schreef:Die roest, zo te zien kan dat nog best een heel goed een slecht herstelde schade zijn…
hm je zet me aan het denken… zou kunnen dat er vóór deze deuk al schade is geweest… de boutjes bovenop waren meegespoten, ik weet niet in hoeverre plaatdelen vóór assemblage al in de juiste kleur zijn gespoten… heb eigenlijk niet aan de andere kant gekeken…
De lak voelt ook minder glad aan op sommige plekken… of ik moet nog eens beter poetsen…
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Die roest komt niet door schade, alle xm’s gaan daar op een gegeven moment roesten. Daar blijft op de een of ander manier toch vocht zitten, net als aan de onderkant van de deuren, tussen het onderste rubber en de deurlijst
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:net als aan de onderkant van de deuren, tussen het onderste rubber en de deurlijst
Klopt, daar heb ik het en der ook wat roest zitten.
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
De Grille
digitale fotografie in een lage resolutie is erg vergevingsgezind, want:
- de kleur groen (motip) is een tikje te donker…
- druiper…
- plekjes waar plamuur zit zie je dr nog doorheen…
- randje aan de achterkant vergeten te spuiten…
- aan een kant meteen weer een barst in de plamuur bij het vast schroeven…
maar goed, beter dan dat plaatje metaal dat de boel voorheen bij elkaar hield…
nu een kwestie van met de lakstift wat prutsen…
cheapness has its price…
haal je ook het rechter spatbord er een keer af?
ik bedoel maar als er links al zoveel troep zit wat moet het rechts dan niet zijn
verder mooie reparatie van de linker kant
cheapness has its price…
het moet niet altijd veel geld kosten om goed te zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017