Hallo,
Nu is mijn voorruit vernieuwd met de omniumverzekering en nu zit ik al met het volgende probleem met een wagen van een drietal weken oud.
Bij de laatste nieuwe berlingo’s kan je de achterste raam apart openen zonder de koffer te openen. Nu heb ik het probleem dat die pompjes aan de linkse en rechtse kant altijd los komen. De wagen is er al een tweetal keer voor naar de garage geweest . ze werken er altijd wel aan maar blijkbaar hebben ze er geen oplossing voor . Ik schijn daarin geen alleenstaand geval te zijn. zijn er hier nog mensen die dat voor hebben?
Of iemand die een oplossing heeft voor het probleem?
Met vriendelijke groeten,
Guy
Hallo,
Je bent zeker niet de enige met dit probleem, ik heb het zelf ook voor.
Ik heb wel enkel de rechtse kant die loskomt, de linkse blijft er voorlopig wel op.
Ik ben er mee naar onze dealer(in Halle) geweest en die zij mij ook dat ik niet de enige was met dit probleem.
Er wordt blijkbaar aan een oplossing gewerkt bij Citroen, omdat ze gemerkt hebben dat het systeem niet deugd.
Wanneer die oplossing er komt is niet bekent, maar hij zou mij op de hoogte houden.
Hij sprak zelf van voor mijn eerste nazicht bij 1500 km (heb er nu 500).
Ik heb het ook zelf al een paar keer terug gemonteerd, maar in volledig gesloten stand vallen ze er terug af, soms blijft even zitten maar al rijden valt hij er terug af.
Greetz
Ex-auto’s
Mazda 323 1.3 Bwj 1988
Ford Sierra 1.8 Td Bwj 1990
Mazda 323 1.3 Bwj 1993
Citroen Saxo 1.4 VTS Bwj 1999
Seat Cordoba 1.4 Bwj 2003
jumatt schreef:Hallo,
Is dit een typfout of is jouw garagist een sjoemelaar ?
Eerste nazicht is toch 15.000 km, niet ?
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
jumatt schreef:Hallo,
Je bent zeker niet de enige met dit probleem, ik heb het zelf ook voor.
Ik heb wel enkel de rechtse kant die loskomt, de linkse blijft er voorlopig wel op.
Ik ben er mee naar onze dealer(in Halle) geweest en die zij mij ook dat ik niet de enige was met dit probleem.
Er wordt blijkbaar aan een oplossing gewerkt bij Citroen, omdat ze gemerkt hebben dat het systeem niet deugd.
Wanneer die oplossing er komt is niet bekent, maar hij zou mij op de hoogte houden.
Ik heb het ook zelf al een paar keer terug gemonteerd, maar in volledig gesloten stand vallen ze er terug af, soms blijft even zitten maar al rijden valt hij er terug af.
Greetz
Hallo,
Vandaag nog eens naar de garage geweest en daar vertelden ze dat er een oplossing in aantocht was voor ons probleem.Wij moesten volgende week de wagen binnen brengen maar dat gaat niet lukken dan want we zijn dan in verlof maar de week erop zou het probleem moeten opgelost zijn.Ze verwachten daar een schrijven van de hoofdzetel hoe ze het probleem moeten oplossen.Blijkbaar zijn het er veel met hetzelfde probleem.
Zodus de gerage blijven lastig vallen he
Groetjes,
Guy
Sanmiguel schreef:jumatt schreef:Hallo,
Ik moet pas op onderhoud op 15000km
Greets,
Guy
Hallo,
Hij is zeker geen soemelaar, het is een gratis nazicht zoals vroeger gedaan werdt na de zogenaamde “rodage”.
Het is een halfuurtje werk, juist om te zien of alles ok is en zoals gezegd het is GRATIS en een goede service van mijn dealer.
Nuja, ondertussen weet hij al dat er iets losstaat .Greetz
Ex-auto’s
Mazda 323 1.3 Bwj 1988
Mazda 323 1.3 Bwj 1993
de motoren van citroen zijn voorgerodeerd en moeten pas binnen op 15000km
het enige wat ik moest doen is het oliepeil regelmatig nakijken.
mijn pompjes blijven goed zitten.
ik gebruik het venster niet zoveel maar ga het toch in de gaten houden.
wat voor type berlingo heb je?
jumatt schreef:Is dit een typfout of is jouw garagist een sjoemelaar ?
Hallo,
Hij is zeker geen soemelaar, het is een gratis nazicht zoals vroeger gedaan werdt na de zogenaamde “rodage”.
Het is een halfuurtje werk, juist om te zien of alles ok is en zoals gezegd het is GRATIS en een goede service van mijn dealer.
Nuja, ondertussen weet hij al dat er iets losstaat .Greetz
Het is eerste nazicht is dus na 15.OOO km.
Als jouw garagist dan een nazicht voor gratis-ende-niks doet op 1500 km, tja, prima service, zou ik zo zeggen.
Die man verdient een pluim !
idd, maar mijn onderhoudsteller telt af van 30.000km.
Ik rij wel met een 1.6 16v 110pk benzine Multispace.
Of jaarlijks onderhoud natuurlijk, want als ik die kmers zou respecteren dan moet ik maar eens om de drie a vier jaar op onderhoud.
Greetz
Ex-auto’s
Mazda 323 1.3 Bwj 1988
Mazda 323 1.3 Bwj 1993
Hugo Bom schreef:de motoren van citroen zijn voorgerodeerd en moeten pas binnen op 15000km
het enige wat ik moest doen is het oliepeil regelmatig nakijken.mijn pompjes blijven goed zitten.
ik gebruik het venster niet zoveel maar ga het toch in de gaten houden.
wat voor type berlingo heb je?
Ik heb een Berlingo xtr 1600 hdi en het raampje is nog maar 1 keer gebruikt. De pompjes komen bij mij gewoon los als ik de koffer toe doe.
maar de auto mag binnenkort binnen ze zouden er een oplossing voor hebben .
Greets,
Guy
sjoemelaars , eerste nazicht..????
mijn C5 heeft bij 2500 km ook de gratis nazicht gehad.. ik heb zelfs de olie en het oliefilter laten vervangen.. hoeft niet maar ik doe het wel.
maar hoe komen jullie nu aan 15000 Km voor het nazicht???
mijn 1.6hdi hoeft pas bij 20000 km
eerste nazicht op 15000km staat in het onderhoudsboekje en de boardcomputer telt ook af vanaf 15000km
Klopt.
Mijne nieuwe Berlingo moet binnen op 2500 km.
Voor een gratis nazicht…
Ben al blij dat bij mij die achterraam niet apart open kan.
Kunnen die pompjes er al niet afvallen…
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
Hallo,
Is er iemand waarvan de achterruitpompjes reeds vervangen of hersteld zijn?
Zoja, wat wordt er precies aan gedaan, en is het lang werk?
Groetjes
Ex-auto’s
Mazda 323 1.3 Bwj 1988
Mazda 323 1.3 Bwj 1993
bij mij is de rechtsachter losgekomen en al vervangen.
blijkbaar komt de rechtse kant het meeste los bij de wagens.
tot nu toe komen ze niet meer los.
de stukken zijn vervangen door dezelfde onderdelen.
probleem leek te zijn dat die stukken die in je ruit vast zitten los komen en daardoor de pomp eraf schiet.
ik moest de wagen om 9u ‘s morgens binnen brengen en kreeg hem om 10u terug.
grts