Medepiloten,
Ontdekte op de brug een kapotte losse groene stekker met 2 draadjes .
Na enig zoeken zag ik waar `ie inhoorde , iets onder de bobine zitten 3 stekkers pal bij elkaar, aan de achterkant van het motorblok.
1 daarvan was het , 1 andere was bruin en de kleur van de 3e kon ik moeilijk zien .
Het gekke is dat ik geen foutmeldingen krijg op mijn dashboard .
Iemand enig idee wat die groene stekker kan zijn ?
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Die groene steker is voor groene stroom
Weet je zeker dat ‘ie groen is en niet verkleurd blauw? Want onder die bobine die geen bobine is zitten als ik het goed heb de 2 temperatuursensors: een blauwe en een bruine. En die blauwe is voor het metertje, de bruine gaat naar het Bitron-relais; of omgekeerd.
Wim,
Disciplus Simplex
Verkleurd lichtblauw is ook mogelijk.
De temp.meter werkt goed en de Bitron ook.
XM TCT Ambiance`94
Kwam net topic van Sjaak tegen met het volgende:betreft de koelwatersensoren:
“groen is signaal injectiecomputer, blauw is meter dashboard (heeft maar één kontaktje in de stekker).”
En bruin inderdaad de Bitron module .
Zal dat groene stekkertje dan toch maar vervangen ;
Toch vreemd dat er geen storingen worden aangegeven.
XM TCT Ambiance`94
als het echt degene is van de ecu, zal hij 1) denken dat het altijd -40 is door de oneindige weerstand maar niet kunnen ontdekken dat ie los ligt
2) moddervet lopen. Is je verbruik torenhoog, en ruik je benzine uit de uitlaat of als je achteruit rijdt?
Ouwe mopperkont
Matthijs309 schreef:als het echt degene is van de ecu, zal hij 1) denken dat het altijd -40 is door de oneindige weerstand maar niet kunnen ontdekken dat ie los ligt
2) moddervet lopen. Is je verbruik torenhoog, en ruik je benzine uit de uitlaat of als je achteruit rijdt?
Nee Matthijs, benzine ruik ik niet en `t verbruik valt dacht ik ook wel mee .
Maar ..., denk dat ìe pas een paar dagen los ligt hoor , anders had ik het wel eerder gezien op de brug .
Heb `em voorlopig maar teruggezet met een halve stekker , blijft net nog hangen .
`t Viel me wel op dat de motor meer power lijkt te hebben sinds ik de stekker er weer op heb .
Groetjens,
Dirk
XM TCT Ambiance`94